www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl
2470 volgers blijven op de hoogte!

Profity en Studio-X tonen Mixed Reality voor Prefab-Betonproducenten op de Betondag 2018

Opbouwen en controleren van prefab-betonelementen met behulp van Mixed Reality

Profity B.V., leverancier van ERP- en planningssoftware en Studio-X, ontwikkelaar van 3D-belevingsoplossingen presenteren een innovatie op de Betondag 2018:  de toepassing van Mixed Reality bij de productie van prefab-betonelementen.

Mogelijkheden vandaag
De huidige software van Profity ondersteunt het grafisch plannen van projecten, productie en vrachten tot op elementniveau.  Bij de productie van elementen ondersteunt Profity Prefab onder andere de optimale plaatsing van elementen inclusief alle eventuele instortvoorzieningen op tafel of baan. Door middel van het aansturen van de eventueel aanwezige plotter kunnen contouren en locaties van instortvoorzieningen worden geplot op tafel of baan.

Mogelijkheden morgen
Profity en Studio-X ontwikkelen Mixed Reality-ondersteuning bij dit proces. Mixed Reality vervangt papier en plotter bij het opbouwen van een element voor de stort. Mixed Reality projecteert het IFC-model van het element door een AR-bril op de tafel of baan in de fabriek. Aan de hand hiervan vinden alle opbouwwerkzaamheden plaats.

Bij kwaliteitscontrole projecteert de AR-bril het IFC-model over het geproduceerde element. Zo zijn alle eventuele verschillen onmiddellijk zichtbaar.

Met deze innovatie verwachten we dat prefab-betonproducenten tijd gaan besparen in de opbouw en geproduceerde elementen eenvoudiger en sneller kunnen controleren.

Betondag 2018
Een prototype van Mixed Reality voor de prefab-betonproductie wordt getoond op de gezamenlijke stand 137 van Profity en Studio-X op de Betondag 2018 die gehouden wordt op 15 november 2018 in de Doelen in Rotterdam.

Over Profity B.V.
Wilt u uw projecten volgens planning, volgens specificatie en winstgevend realiseren? Wilt u projecten, productie en vrachten beter plannen? Profity is ontwikkelaar van Profity ERP, bedrijfssoftware speciaal ontwikkeld voor projectmatig werkende productiebedrijven zoals de Prefab-branche. Met Profity ERP krijgt u meer grip op uw projecten: logistiek, administratief en financieel.  Met Profity Prefab, onderdeel van Profity ERP, kunt u prefab-betonprojecten plannen. Daarbij ondersteunt Profity Prefab projectplanning, montageplanning, vrachtplanning en productieplanning.

Over Studio-X
U helpen is ons doel. Door u de juiste tools te bieden om uw projecten en ideeën zo goed mogelijk te kunnen verkopen. Als onderdeel van de Brevo Group, waar ook BIM4ALL onder valt, hebben we zeer korte lijnen met de bouwwereld. We weten wat er speelt en wat de mogelijkheden en kansen zijn. Bovendien zijn we continu op zoek naar nieuwe manieren om meer inhoud en beleving te creëren rondom vastgoed.

Voor meer informatie over dit bericht kunt u contact opnemen met:

Profity B.V.
Marijn Schouten