www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
Datum: (2 jaar en 78 dagen geleden)
PR: Marcommit

‘Sociale disruptie heeft grotere impact dan technologische’

ABN AMRO en Between Staffing presenteren ZP Rapport 2018 ‘De kracht van flex en sociale disruptie’

Amsterdam, 22 oktober 2018 – De arbeidsmarkt is flink in beweging. Er zijn niet alleen meer mensen aan het werk, er worden ook banen vervangen door technologie en steeds meer (jonge) professionals kiezen voor zelfstandig ondernemerschap. Nieuwe ontwikkelingen leiden tot nieuwe vormen van samenwerken, organiseren en leidinggeven. De vraag is hoe organisaties van verschillend formaat hierop in kunnen spelen. Hoe blijf je mensen binden en boeien? En hoe word en blijf je innovatief en flexibel? In het rapport ‘De kracht van flex en sociale disruptie’ gaan ABN AMRO en Between Staffing in op deze vraag. Het rapport is gebaseerd op meerdere onderzoeken, waaronder het ZP Onderzoek dat Between Staffing deed onder 1.442 zelfstandig professionals.

Strategische personeelsplanning faalt
De huidige economische groei leidt tot schaarste van zowel vaste medewerkers als flexkrachten. Welke invloed nieuwe technologieën in de toekomst zullen hebben is nog onzeker. Deze onzekerheid is een van de factoren waardoor de strategische personeelsplanning van grote organisaties faalt. Want hoe bereiden ze zich voor op een wereld waarvan niemand weet hoe die eruit gaat zien? Een andere oorzaak voor een falende personeelsplanning is de nog altijd aanwezige scheiding tussen vast en flex. De vraag is dan ook: Voor welke kernactiviteiten is een vast contract nodig? En kunnen medewerkers met flexibele contracten ook kernfuncties uitvoeren? Dergelijke vragen brengen de arbeidsmarkt in beweging en leiden tot nieuwe organisatievormen, nieuwe samenwerkingsverbanden, diversiteit op de werkvloer en nieuwe vormen van leiderschap.

Onderzoeksresultaten
Uit het ZP Onderzoek dat Between Staffing uitvoerde onder 1.442 zelfstandig professionals (zp’ers), blijkt dat zij samenwerken, klantgerichtheid en aanpassingsvermogen de belangrijkste competenties vinden voor het werken in een team. Nieuwe leiders moeten volgens hen een duidelijke visie hebben, overtuigingskracht bezitten, analytisch vermogen hebben en ondernemerschap tonen. Opvallend is dat zp’ers met name ingezet worden voor exploitatie (76 procent); het verbeteren van de efficiency en het doen van kleine verbeteringen aan bestaande producten voor bestaande markten. Dit terwijl 57 procent van de zp’ers het liefst bezig is met exploratie – experimenteren, risico’s nemen, ontdekken en innoveren. Aangezien steeds meer jonge professionals kiezen voor het zelfstandig ondernemerschap is het van groot belang uit te zoeken hoe deze groep het beste ingezet kan worden.

Marc Loo, commercieel directeur bij Between Staffing, stelt: “Teams veranderen en leiders daarmee ook. Uit het ZP Rapport blijkt dat visie met stip op één staat als belangrijkste leiderschapskwaliteit. Dat is ook niet gek, want visie geeft richting, motiveert medewerkers en vormt de paraplu voor de kernwaarden van de organisatie. Teams moeten goed met constante verandering om kunnen gaan. De combinatie van een leider met visie en een team bestaande uit een mix tussen vast en flex zorgt voor innovatie, creativiteit, stabiliteit en kennis. Een gouden combinatie.”

--------------

Over Between Staffing
Between Staffing bestaat sinds 2000 en zoekt, vindt en contracteert IT-professionals voor interim opdrachten bij grote opdrachtgevers. Between geeft advies over inhuurprocessen en verzorgt benchmarking van marktconformiteit op kwaliteit, tarief, contractbeheer en payrolling. Tot de opdrachtgevers behoren een groot deel van de centrale overheid, banken, verzekeraars, provincies, universiteiten, multinationals en system integrators. Between is tijdens de FD Gazellen Awards 2018 voor de derde keer op rij uitgeroepen tot FD Gazelle. Between realiseert in 2018 naar verwachting een jaaromzet van circa € 400 miljoen en werkt vanuit de kracht van personal staffing en totale marktontsluiting. Kijk voor meer informatie op www.between.com.

Marcommit
Marielle van Zanten
fastflex@marcommit.nl
Laatste van Between Staffing
Stedin en DNWG schakelen Between Staffing in als broker

SVB kiest Between Staffing voor inhuur externen

Eonics wordt technology partner van Between Staffing Group
Verstreken tijd: 2 jaar en 78 dagen

Logo Marcommit
Between Staffi.. contact

Logo Between Staffing

+31 20 – 584 08 57
  info@nl.between.com
  between.com
Between Staffi.. sociaal

Between Staffi.. tweets

Logo SKEPP B.V.
Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo QuandaGo
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo PayIBAN BV
Logo PlanMen
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Thinkwise
Logo Ivanti
Logo Sitecore