www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
PR: Marcommit

Descartes maakt eerste succesvolle importaangifte in nieuw douaneaangiftesysteem Verenigd Koninkrijk mogelijk

Descartes Systems Group (Nasday: DSGX) (TSX: DSG), wereldleider in integratie van handelsverkeer tussen logistiekintensieve organisaties, kondigt aan dat het succesvol de eerste importaangifte in het nieuwe douaneaangiftesysteem Customs Declaration System (CDS) van de Engelse douanedienst – Her Majesty’s Revenu and Customs (HMRC) – mogelijk heeft gemaakt.

CDS is het nieuwe systeem voor het beheren van douaneaangifteformulieren voor import en export. CDS vervangt het oude CHIEF-systeem (Customs Handling of Import and Export Freight). In aansluiting op de technische lancering van CDS in augustus 2018 werkte Descartes nauw samen met HMRC om Descartes-klanten klaar te stomen om declaraties via het nieuwe systeem in te dienen. Nu de eerste succesvolle aangiftes op 3 september 2018 werden gedaan, richt Descartes zich op het helpen van bedrijven met de overstap op CDS.

“We zijn vereerd dat onze software werd gebruikt voor de eerste succesvolle CDS-aangifte. Dit is een mijlpaal in de ontwikkeling van CDS”, zegt Martin Meacock, Director eCustoms Product Management van Descartes. “De verschillen tussen CDS en CHIEF zijn niet alleen van technische aard, maar gaan ook over de regels en datavereisten om te voldoen aan de EU Union Customs Code (UCC). We hebben nauw samengewerkt met zowel de Engelse douanedienst als onze klanten om aan die vereisten te kunnen voldoen. Binnenkort introduceren we nieuwe features om de functionaliteit van CDS-import en -export in toekomstige releases te ondersteunen.”

De combinatie van de cloudoplossing van Descartes op het gebied van douane-compliance en ’s werelds meest uitgebreide logistieke messaging-netwerk – het Descartes Global Logistis NetworkTM – helpt organisaties data te verzamelen en te verwerken, waar douane- en belastingautoriteiten om vragen. Descartes houdt continu wijzigingen in de regelgeving van deze overheidsinstellingen, zoals de UCC, in de gaten. Zo helpt het klanten douaneaangiften op een efficiënte manier te verwerken zonder verstoring van de internationale goederenstroom.

Over Descartes
Descartes (TSX: DSG) (Nasdaq: DSGX) is de wereldwijde leider op het gebied van on-demand SaaS-oplossingen (Software-as-a-Service) die bijdragen aan de verbetering van de productiviteit, en van de prestaties en zekerheid voor ondernemingen, waarbij logistiek een belangrijke rol speelt. Klanten gebruiken de modulaire, cloud-based oplossingen om leveringen te plannen, te sturen, te volgen en te meten. Ook kunnen zij vrachten plannen, toewijzen en uitvoeren, transportfacturen opstellen, controleren en betalen, wereldwijde handelsdata bekijken, douane- en beveiligingsdocumenten voor import en export archiveren, en verschillende andere logistieke processen uitvoeren. Dit alles door deelname aan ’s werelds grootste, multimodale samenwerkingscommunity voor logistiek. Het hoofdkantoor van Descartes is gevestigd in Waterloo, Canada, en de organisatie heeft kantoren en partners wereldwijd. Meer informatie: www.descartes.com. Volg ons op LinkedIn en Twitter voor de meest recente informatie.
Laatste van Descartes
Meer inzicht in logistieke en supply chain data met Descartes Analytics

Descartes sluit 2019 succesvol af met omzetstijging van 18 procent

Descartes breidt e-commerce dienstverlening uit door overname Peoplevox
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur

Logo Marcommit
Descartes contact

Logo Descartes

info@descartes.com
  www.descartes.com
Descartes sociaal

Descartes tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage