www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlContentbureau
2487 volgers blijven op de hoogte!

T-Systems introduceert slimme pallets

• Samenwerking van Fraunhofer instituut, Europese Pallet Associatie (EPAL) en T-Systems
  • Pallettransport realtime op vizier ter voorkoming van diefstal en verlies
  • Eerste intelligente 500 pallets wereldwijd beschikbaar
T-Systems, het Instituut Fraunhofer for Material flow and Logistics (IML) en de European Pallet Association (EPAL) introduceren de eerste 500 intelligente pallets ter wereld tijdens de International Supply-Chain conferentie van 17 t/m 19 oktober 2018 in Berlijn. Met behulp van deze slimme pallets zijn bedrijven veel beter in staat bewegingen van hun goederen op water, spoor en asfalt te volgen. Het Internet of Things (IoT) is nu klaar voor massa gebruik binnen supply chain management.

Diefstal, verlies en vertragingen van vrachten kosten vele sectoren miljarden euro’s per jaar. Gemiddeld zo’n 30 procent van alle transporten komt niet op tijd - of nooit - aan op de juiste bestemming. Pallets die nu aangesloten worden op slimme netwerken worden de nieuwe data-parels in supply chain management trajecten.

De 500 intelligente pallets zijn voorzien van een zogeheten low-cost tracker die zijn eigen positie achterhaalt en transportbewegingen plus temperatuurwisselingen volgt. Naast de locatie detecteert de waterdichte sensor schokken, hellingen, versnellingskrachten en de temperatuur van elke pallet. De opleggers rapporteren zelf hun status van bijvoorbeeld afwijkingen op het vlak van onverwachte schud- of temperatuurfluctuaties. Updates worden automatisch doorgegeven aan een specifiek portal.

"De low-cost tracker hebben we in samenwerking met EPAL ontwikkeld. Zij hebben alleen al in Europa meer dan 500 miljoen pallets in omloop. Met deze eerste 500 slimme pallets maken we een goede start met de digitalisering van het logistieke proces dat een enorm potentieel vertegenwoordigt,” zegt Ingo Hofacker, verantwoordelijk voor IoT-diensten bij T-Systems.

"Met de introductie van slimme pallets betreedt EPAL een nieuw tijdperk. Wij krijgen relevante nieuwe informatie realtime en direct binnen handbereik. Hiermee bieden wij onze klanten toegevoegde waarde en zo ontstaan eveneens nieuwe bedrijfsmodellen”, vertelt Ingo Mönke, voorzitter van GPAL, de Duitse tak van de European Pallet Association, e.V.

Data is het nieuwe goud in supply chain management
De tracker is eenvoudig in te bouwen in elke ladingdrager dankzij het robuuste maar toch compacte ontwerp. Gegevensuitwisseling vindt plaats via het NarrowBand IoT netwerk van T-Mobile. Voordelen van deze netwerktechnologie zijn het lage energieverbruik en daarmee de lage kosten. Bovendien is het netwerk heel stabiel en veilig en werkt het overal. De levensduur van de batterij in de sensor is maar liefst tien jaar. De klant betaalt niet meer dan een eenmalig bedrag van tien euro voor tien jaar. Dankzij de 3GPP-standaardisatie voldoet het systeem aan de zogeheten LTE-normen voor systeembeveiliging. Daarmee wordt ook een belangrijke stap gezet in de wereld van het supersnelle 5G netwerk.

Naar verwachting worden de komende jaren meer dan een miljard objecten verbonden met het internet. Veel van deze Internet of Things oplossingen worden ingezet in de transport- en logistieke sector. Slimme pallets, containers en verpakkingen zijn straks in staat miljarden statusberichten te verzenden.

De Internationale Supply Chain conferentie van 17 tot 19 oktober 2018 in Berlijn wordt georganiseerd door de Bundesvereinigung Logistik (BVL). Tijdens dit evenement worden de slimme pallets gepresenteerd op stand B/05 in de Bellevue Room.

Over T-Systems
T-Systems levert wereldwijd geïntegreerde ICT-diensten en oplossingen aan zakelijke klanten en overheden. De focus van de dienstverlening ligt op managed services op het gebied van IT- en netwerk infrastructuur, cloud, cloudtransformatie, security en Internet of Things. De diensten worden geleverd vanuit sterk beveiligde datacenters, waarbij continu de zeer strenge Europese regelgeving omtrent dataprotectie wordt nageleefd. Met een footprint in meer dan 20 landen, 37.900 werknemers en inkomsten van circa 6.9 miljard euro (boekjaar 2017), is T-Systems de ideale partner voor digitale transformatie. Voor meer informatie: www.t-systems.nl en iot.t-systems.nl

T-Systems Nederland B.V.
Marit Verdam
Tel.: +31 (0)6 43 98 13 87
E-mail: Marit.Verdam@t-systems.com

Axioma Communicatie
Simone Smits
Tel.:+31 (0)6 30668044
E-mail: simone@axioma.nl
Laatste van T-Systems Nederland b.v.
T-Mobile en T-Systems gaan samen digitalisering versnellen

T-Systems verbindt SlimmeBoiler module met Eneco

T-Systems biedt managed services voor Microsoft Azure
T-Systems Nede.. contact

Logo T-Systems Nederland b.v.

T-Systems Nede.. sociaal

T-Systems Nede.. tweets

Logo Synobsys
Logo Trade Cover Exchange
Logo Tilaa B.V.
Logo Fundaments B.V.
Logo Shift Office Support
Logo FLS Nederland B.V.
Logo LinQhost
Logo CommITment BV
Logo ICT-Partners
Logo SoftApp-distribution
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Alcadis
Logo MeetingpointAdvies

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlContentbureau