Newgen Payments, als enige Nederlandse startup, naar Las Vegas voor de halve finale van werelds grootste Fintech pitchwedstrijd

Startup Pitch at Money20/20 is het meest exclusieve Startup podium in het FinTech-ecosysteem, met startups actief in FinTech sectoren als Regtech, Data en Analytics, Cryptocurrencies, banking en betalingen.

Newgen Payments, lid van Holland Fintech, is geselecteerd voor deelname aan de halve finale van Startup Pitch op Money20/20, Las Vegas.

Van de 1000 startup aanmeldingen zijn er 240 toegelaten tot de eerste ronde en nu zijn er 24 geselecteerd voor de halve finale.

De halve finale vindt plaats op 22 oktober in The Venetian in Las Vegas waarna er 2 geselecteerd worden voor de finale op 23 oktober.

Newgen Payments is geselecteerd vanwege zijn geavanceerde FinTech-oplossingen voor online winkels.

Namens Newgen Payments betreedt CEO Sunil Jhamb het podium. Jhamb: Deze uitverkiezing is een nieuwe erkenning voor ons team en wederom een bevestiging dat wij gezien worden als een vernieuwende en disruptieve partij in de e-commerce.

Over Sunil Jhamb:
Voor het oprichten van Newgen Payments, was Sunil verantwoordelijk voor GlobalCollect's (momenteel Ingenico) wereldwijde verkoopplanning en strategie.

Over Newgen:
Newgen gebruikt een niet-deterministisch wiskundig model om de aangesloten acquirers (partijen die de betalingen verwerken, zoals banken) te rangschikken.

Per transactie wordt realtime, met behulp van een keur aan informatie, bepaald naar welke partij de transactie wordt doorgestuurd. Newgen's portal stelt webwinkels in staat om de betalingsrouteringsregels te configureren op basis van meerdere parameters, waaronder valuta, land, krediet, Card BINs, etc. Ook biedt Newgen Payments unieke device fingerpinting, internetvpn / proxy-detectie, regels voor transactiesnelheid en IP-gebaseerd Geofencing.
Newgen's conversie-verbeterende functies zoals de eenvoudig zelf te installeren betalingspagina, Going Dutch gesplitste betalingen, A/B tester en dynamische afhandeling helpen online verkopers nog succesvoller te zijn.

Neem voor meer informatie over Newgen Payments contact op met Lennard Sigling (CCO) op mobiel +31611117828 of lennard@newgenpayments.com