www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
PR: ItsaRep

CyberArk introduceert privileged sessiebeheer voor de cloud

Amstelveen - CyberArk introduceert Privileged Session Manager for Cloud, waarmee sessies van accounts met meer gebruikersrechten kunnen worden geïsoleerd, gemonitord en beheerd in de meest gebruikte webapplicaties, cloud-platformen en social media. Het beschermt daarmee accounts met meer toegangsrechten tegen misbruik, terwijl de gebruikers hun dagelijkse werkzaamheden zonder belemmering kunnen uitvoeren.

Cloud-beheerders en gebruikers met privileges hebben vaak verhoogde toegangsrechten tot cloud-platformen en webapplicaties. Deze worden echter niet altijd beheerd door het IT-team, waardoor ze buiten het security-beleid om kunnen werken. Wanneer hier misbruik van wordt gemaakt, is het mogelijk een hele organisatie in korte tijd plat te leggen of gevoelige gegevens te verduisteren. CyberArk Privileged Session Manager for Cloud is gebaseerd op technologie van het overgenomen Vaultive en voorziet beheerders van webgebaseerde cloud- en DevOps-tool consoles om de dynamische omgevingen te beheren terwijl de security-teams meer controle en inzicht krijgen. De Privileged Session Manager for Cloud gebruikt bovendien analysetechnieken om verdacht gedrag met privileged accounts snel te detecteren.

“Organisaties zien de voordelen in van de flexibiliteit van hybrid cloud computing, de agility en snelheid van een DevOps-aanpak en containerplatformen als Red Hat OpenShift. Een overkoepelende beveiliging over deze omgevingen is echter lastig”, aldus Chris Morgan, director Technical Marketing, Red Hat Cloud Platforms bij Red Hat. “CyberArk Privileged Session Manager for Cloud biedt beheerders juist wel die mogelijkheid en de kans om het overzicht te bewaren, en beveiliging op scherp te zetten om risico’s verder te reduceren.”

Specificaties
Enkele belangrijke kenmerken van CyberArk Privileged Session Manager for Cloud zijn ondersteuning van de belangrijkste cloud-platformen (IaaS en PaaS), SaaS-applicaties en social media, waaronder AWS, Red Hat OpenShift, Salesforce.com, Twitter, LinkedIn, Facebook en Instagram. Verder is er volledige transparantie in gebruikerstoegang, wat niet alleen de veiligheid ten goede komt, maar ook de snelheid. Logins zijn drie keer sneller dan met traditionele sessiebeheer-oplossingen.

Sessies van gebruikers met verhoogde rechten en cloud-admins zijn geïsoleerd, zodat de accountgegevens niet zichtbaar zijn en alleen worden gebruikt om een veilige sessie op te zetten. De privileged sessies zijn bovendien te monitoren binnen cloud-platformen en webapps, wat het onderzoek door beveiligingsteams versnelt en compliancy vergroot. De uitgebreide risk-scoring bij privileged sessies biedt meer inzicht in gevaarlijk gebruikersgedrag, zodat men snel kan ingrijpen en audits op basis van risicoscore zijn uit te voeren.

“Deze introductie laat zien hoe snel CyberArk de technologie van Vaultive heeft omarmd en in toegevoegde waarde heeft weten om te zetten voor de klanten. Hun digitale transformatie en migratie naar de cloud ondersteunen we hiermee”, aldus Ben Matzkel, Vaultive-oprichter en CTO, en momenteel R&D group manager bij CyberArk. “Het succes van die stappen hangt af van de balans tussen gemakkelijke toegang tot cloud-platformen en webapplicaties, toegangscontrole op basis van beleid, security workflows en een consistente strategie op zowel on-premise als cloud-omgevingen.”

Over CyberArk
CyberArk is het enige security-bedrijf dat gericht is op de meest geavanceerde internetbedreigingen: degene die gericht zijn op het gebruik van privileged accounts om het hart van de onderneming te raken. CyberArk wil aanvallen platleggen voordat ze bedrijven platleggen. Hiertoe beschermen ze bedrijven proactief, voordat aanvallen onherstelbare schade aanrichten. Het bedrijf mag bijna de helft van de Fortune 100 tot de klanten rekenen, waarvoor het gegevens, infrastructuren en applicaties beschermt. Het hoofdkantoor staat in in Petach Tikvah, Israël en er zijn andere kantoren in de VS, EMEA, Azië en Japan.

Voor meer informatie, bekijk de site www.cyberark.com en volg ons op Twitter @CyberArk en op Facebook https://www.facebook.com/CyberArk.
Laatste van CyberArk
CyberArk neemt Idaptive over

World Password Day in het nieuwe normaal

Flexwerkers krijgen via biometrische authenticatie toegang tot cruciale systemen
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur
CyberArk contact

Logo CyberArk

+31 20 767 1925
  www.cyberark.com
CyberArk sociaal

CyberArk tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage