www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl
2490 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

Snellere inzichten in schaalbare data met Talend Fall 2018

Nieuwe mogelijkheden voor datacatalogi, API-ontwikkelingen en schaalbare machine learning-processen

Redwood City, Californië, 16 oktober 2018 – Talend (NASDAQ: TLND), wereldwijd leider in cloud- en big data-integratiesoftware, introduceert op Talend Connect UK een nieuwe release van Talend Data Fabric. De Fall 2018-release biedt data die direct inzichtelijk is en op elke schaal toepasbaar is. Aan de release zijn twee nieuwe functies toegevoegd: Data Catalog en Cloud Application Programming Interface (API) Services. Daarnaast zorgt de release voor een snellere toepassing van machine learning-algoritmes dankzij uitgebreide ondersteuning van serverloze big data.

Snelle toegang tot data voor DaaS-oplossingen
De Talend Cloud API Services bieden sneller toegang tot gestandaardiseerde data voor de ontwikkeling van Data-as-a-Service (DaaS)-oplossingen. Deze ondersteunen alle ontwikkelingsstadia van API’s: van de ontwikkeling tot de testfase tot de uiteindelijke implementatie. Daarnaast biedt het bedrijven een gestandaardiseerde en schaalbare manier om data beschikbaar te stellen aan meer gebruikers, zowel binnen als buiten hun organisatie.

Direct inzicht in betrouwbare en schaalbare data
Data Catalog maakt het mogelijk om data op schaal te organiseren, waarbij data direct bij de bron wordt bevraagd. Hierdoor neemt de betrouwbaarheid van de data toe. De Data Catalog doorzoekt automatisch alle data, of die zich nu in een data lake, op locatie of in de cloud bevindt. De oplossing profileert en classificeert de data, identificeert en suggereert automatisch relaties tussen gegevens en biedt eenvoudige toegang via een zoekfunctie. Eindgebruikers kunnen zodoende op elk gewenst moment een beroep doen op betrouwbare data en direct beslissingen nemen.

Pay-as-you-go machine learning
De release versnelt ook het uitvoeren van machine learning-modellen op schaal met de ondersteuning van native serverloze big data voor zowel Microsoft Azure als Qubole in AWS-cloudomgevingen. De Apache Spark self-servicefunctie van Talend maakt het makkelijk om een cluster in te richten en kosten te besparen, doordat gebruikers alleen betalen voor het werkelijke gebruik van serverless- en AWS spot-instances. De nieuwe mogelijkheden helpen om analyses te automatiseren en stellen bedrijven in staat meer data tegen lagere kosten te verwerken.

Ciaran Dynes, Senior Vice President Products bij Talend, vertelt over de noodzaak van de nieuwe release: “Data staat aan de basis van digitale transformatie. Helaas slagen veel bedrijven er maar niet in om de belofte van data in te lossen. Om te kunnen overleven en succes te boeken in het voortdurend veranderende, groeiende en complexe datalandschap moeten organisaties elke stap in de waardeketen van data automatiseren en selfservicemogelijkheden aan meer dataconsumenten aanbieden. Met deze release helpt Talend bedrijven om voor een drastische verbetering te zorgen van de manier waarop zij data organiseren, verwerken en delen. Daarmee kunnen ze op elke gewenste schaal samenwerken en innoveren op basis van data die gereed is gemaakt voor het opdoen van inzichten.”

De Fall 2018-release van de Talend Data Fabric is vanaf november gratis verkrijgbaar voor klanten met een up-to-date betaald abonnement. Informatie over de nieuwe functies en mogelijkheden is beschikbaar op https://www.talend.com/products/whats-new/. Op 8 november verzorgt Talend een speciale webinar over de Fall 2018-release. Geïnteresseerden kunnen zich hier aanmelden.

Over Talend
Talend (NASDAQ: TLND) is marktleider in cloudintegratieoplossingen en bevrijdt data uit legacy-infrastructuren. Hierdoor kunnen bedrijven data sneller voor zich laten werken. Talend Cloud levert één platform voor data-integratie tussen publieke, private of hybride cloudomgevingen en on premise-omgevingen. Dit resulteert in een betere samenwerking tussen de business en IT-teams. De open, gedegen en elastische architectuur stelt bedrijven in staat om snel marktinnovaties te omarmen. Talend stelt bedrijven in staat om altijd op een kosteneffectieve manier te voldoen aan de eisen van gebruikers, use cases en toenemende data-volumes.

De oplossingen van Talend ondersteunen meer dan 1.500 organisaties in diverse sectoren wereldwijd, zoals GE, HP inc. en Domino’s. Daarnaast is Talend door diverse publicaties erkend, zoals Forbes, InfoWorld en SD Times. Voor meer informatie: www.talend.com of www.twitter.com/talend

Meer informatie:

Nederland:
Marcommit
Annelies Heuvelmans
talend@marcommit.nl

Frankrijk
:
Talend
Clarisse Messey
cmessey@talend.com
Laatste van Talend
Snellere inzichten in schaalbare data met Talend Fall 2018

Meerderheid bedrijven voldoet niet aan GDPR-eisen

Talend benoemd tot leider in Gartner Magic Quadrant voor Data Integration Tools

Logo Botz4U
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Conclusion

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl