www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
PR: En Serio

Juniper Networks en Nutanix breiden samenwerking verder uit

Gezamenlijk initiatief vereenvoudigt het netwerkbeheer en de beveiliging voor bedrijven die gebruikmaken van de cloud-infrastructuur van Nutanix

Juniper Networks, leverancier van geautomatiseerde, schaalbare en veilige netwerken, en Nutanix, leverancier van enterprise webscale cloud-infrastructuren, maken bekend dat ze hun bestaande samenwerking met nieuwe initiatieven hebben uitgebreid. Het doel is om bedrijven een eenvoudiger traject te bieden naar een multi-cloudarchitectuur waarin het netwerkbeheer en de beveiliging naadloos zijn geïntegreerd met de rekencapaciteit en IT-opslag. Bedrijven die voor een multi-cloudomgeving kiezen hebben behoefte aan vereenvoudigd en geautomatiseerd netwerkbeheer en geïntegreerde en flexibele beveiliging. Om dit mogelijk te maken hebben Juniper Networks en Nutanix hun samenwerking uitgebreid met het aanbieden van een naadloze integratie tussen virtuele en fysieke netwerken, die essentieel is in de toekomst van multi-cloudtoepassingen.

Het doel van Juniper’s Contrail Enterprise Multicloud is het aanbieden van integratie met de API’s van Nutanix. Dit biedt bedrijven een verbeterd overzicht van alle gevirtualiseerde workloads binnen hun netwerk en draagt bij aan geautomatiseerd beheer van de netwerkstructuur. De integratie van het Unified Cybersecurity Platform van Juniper in combinatie met het software-defined networking  aabod van Nutanix, Flow en de AHV-hypervisor, beveiligt applicaties met microsegmentatie binnen enterprise clouds. Daarnaast voorkomt het geharde beveiligingsmodel verdere verspreiding van bedreigingen. Bedrijven zijn in staat om de geïntegreerde virtuele firewall vSRX van Juniper binnen hun Nutanix-omgeving in te zetten en uit te breiden met verschillende multi-cloudarchitecturen met centraal beheer van alle instances van vSRX op locatie en in AWS, Azure en het Google Cloud Platform.

In samenwerking met Nutanix biedt Juniper het volgende aan:
  • Een schaalbaar en eenvoudiger beheerbare netwerkstructuur op basis van de QFX-switches van Juniper voor gebruikers van de Nutanix Enterprise Cloud; dit is mogelijk dankzij de integratie van Contrail Enterprise Multicloud met de API’s van Nutanix.
  • Verbeterde microsegmentatie binnen de cloud-architectuur van bedrijven ter ondersteuning van een gehard beveiligingsmodel dat voorkomt dat hackers en malware zich een weg door het netwerk kunnen banen; en waarmee ondernemingen kunnen profiteren van de functionaliteit van zowel Nutanix Flow als van Juniper’s vSRX.
Met de combinatie van Contrail Enterprise Multicloud van Juniper en de Enterprise Cloud van Nutanix zijn bedrijven in staat om multi-cloudarchitecturen probleemloos in te richten, te verbinden, beveiligen en beheren.

Ondersteunende citaten

“Bedrijven haasten zich om over te stappen naar multi-cloudomgevingen, maar stuiten in elk stadium van dit traject op nieuwe complexiteit. Met de integratie van Contrail Enterprise Multicloud en het Unified Cybersecurity Platform van Juniper met de Enterprise Cloud van Nutanix bieden we hen integrale, veilige en geautomatiseerde multi-cloudomgevingen die voorzien in alle benodigde rekenkracht, opslagcapaciteit en netwerkmogelijkheden.”
– Bikash Koley, chief technology officer bij Juniper Networks

“De toekomst van de enterprise infrastructuur is multi-cloud, dat is al lang geen discussie meer. Het netwerk zou bedrijven er niet van moeten weerhouden om met deze transitie mee te gaan. Daarom zijn wij zo toegewijd om samen met onze partners, zoals Juniper, aan onze klanten een naadloze en veilige netwerkomgeving aan te bieden die geschikt is voor multi-cloud.”
– Raja Mukhopadhyay, VP of Product Management bij Nutanix
Laatste van Juniper Networks
Juniper Networks realiseert mijlpaal met langste ‘live’ 400GbE-verbinding

Juniper Networks vereenvoudigt wereldwijd partnerprogramma en richt zijn focus op de door AI aangestuurde onderneming

Juniper Networks brengt beheereenvoud naar datacenters met Contrail Insights
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur
Juniper Networ.. contact

Logo Juniper Networks

+31 20-712-5700
  www.juniper.net
Juniper Networ.. sociaal

Juniper Networ.. tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage