www.LVTPR.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl
PR: Zeekhoe Communicatie

ZIVVER haalt 12 miljoen dollar op voor snellere expansie binnen en buiten Nederland

Amsterdam, 16 oktober 2018ZIVVER, het platform dat bedrijven helpt om GDPR-compliant te zijn op het gebied van communicatie, heeft 12 miljoen dollar groeifinanciering opgehaald. Toonaangevende Europese investeerders Dawn Capital, DN Capital en bestaande investeerder henQ Capital droegen bij aan de Series A-investering, waardoor de uitbreiding van ZIVVER naar andere markten, zoals de advocatuur en zakelijke dienstverlening, en andere landen versneld plaats kan vinden.

ZIVVER biedt een gebruiksvriendelijke oplossing voor veilige e-mail en bestandsoverdracht. De focus ligt daarbij op de grootste oorzaak van datalekken: menselijke fouten, zoals het verkeerd adresseren van e-mails, toevoegen van onjuiste bijlagen en het gebruik van zwakke wachtwoorden. “Onze toepassingen voor e-mail en het delen van bestanden helpen gevoelige informatie te beschermen vóór, tijdens en na het verzenden van berichten en grote bestanden tot 5.000GB”, vertelt Rick Goud, directeur en medeoprichter van ZIVVER. "Onze software classificeert de inhoud van het bericht in combinatie met de juiste ontvanger en stelt actief verbeteringen voor of waarschuwt nog voordat berichten worden verzonden. Daarnaast beveiligen we berichten en bestanden met sterke encryptie en authenticatie, waardoor we voldoen aan de strengste privacywetgeving. Zelfs die in Duitsland.”

Sinds de introductie van het platform in 2017 heeft ZIVVER een aanzienlijk marktaandeel veroverd in de Nederlandse gezondheidszorg en de publieke sector, waaronder twintig procent van alle Nederlandse ziekenhuizen en twintig procent van de Nederlandse gemeenten. ZIVVER mag inmiddels onder meer de Rivas Zorggroep, Antoni van Leeuwenhoek en ICT NML (gemeenten Weert, Nederweert, Roermond en Venlo) tot zijn klanten rekenen. ZIVVER is echter geschikt voor bedrijven in iedere sector. De software werkt namelijk samen met Outlook en sluit naadloos aan op andere systemen. Door die gebruiksvriendelijkheid ziet ZIVVER ook toenemende interesse uit andere markten zoals de advocatuur, zakelijke dienstverleners en verzekeraars. “De groei in deze markten zou nog wel eens sneller kunnen gaan dan in de zorg en gemeentemarkt”, aldus Goud. “Daar zetten wij stevig op in.”

Naast Nederlandse organisaties heeft ZIVVER onlangs ook verschillende ziekenhuizen in België en Duitsland gecontracteerd, wat het begin markeert van een snelle internationalisering. Met de huidige investering breidthet bedrijf uit buiten de zorg en buiten Nederland. Naar verwachting groeit het ZIVVER-team de komende maanden van de huidige 65 naar ruim honderd werknemers, met vestigingen in verschillende landen.

Goud: “Met ruim 1.300 gecontracteerde bedrijven in slechts een jaar tijd, hebben we bewezen dat we een geweldige propositie bieden om te voldoen aan de behoeften van alle betrokken stakeholders, inclusief IT-directeuren, Data Protection Officers en eindgebruikers. En dankzij de succesvolle financieringsronde kunnen we nu sneller uitbreiden om nog meer branches en regio’s te ondersteunen in hun GDPR-uitdagingen omtrent communicatie.”

Over ZIVVER
ZIVVER, het platform dat bedrijven helpt veilig te communiceren, is in 2015 opgericht vanuit de filosofie dat professionals drie belangrijke behoeften hebben: gebruiksvriendelijkheid, controle en veiligheid. ZIVVER voldoet met zijn product aan deze drie behoeften, die ieder even belangrijk zijn. In vergelijking met bestaande oplossingen is de basisaanpak van ZIVVER uniek: de oplossing voorkomt menselijke fouten bij het verzenden van gevoelige gegevens, voorkomt toegang door hackers of derden en stelt gebruikers in staat berichten in te trekken en automatisch fouten te melden. Hierdoor behouden gebruikers de controle voor, tijdens en na het delen van informatie. ZIVVER noemt dat Triple Safe. Ga voor meer informatie naar www.zivver.eu/nl.
Laatste van ZIVVER
Veilig mailverkeer in de zorg groeit fors sinds contactbeperkingen door corona

Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur
ZIVVER contact

Logo ZIVVER

contact@zivver.com
  www.zivver.eu
ZIVVER sociaal

ZIVVER tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage