Smart Mobility Connect bestaat uit drie pijlers: Connected Customer, Connected Services en Connected Ecosystem

Capgemini Invent lanceert Smart Mobility Connect, de eerste wereldwijde premium dienst voor de auto-industrie. Smart Mobility Connect combineert strategie, technologie, artificial intelligence en analyse, en expertise in creatief design om OEM's (original equipment manufacturers) te helpen bij het identificeren van nieuwe zakelijke kansen, het versnellen van de implementatiesnelheid en het verhogen van de klanttevredenheid.

Dr. Rainer Mehl, Managing Director van Manufacturing, Automotive en Life Sciences bij Capgemini Invent Global: "In dit tijdperk van hyperconnectiviteit verandert alles aan de manier waarop we een voertuig kopen, bezitten en gebruiken. Consumenten verwachten een digitale relatie met hun auto die even persoonlijk en intuïtief is als hun andere online interacties. Om aan deze verwachtingen te voldoen of deze zelfs te overtreffen, moeten OEM's het tempo bijbenen. Capgemini Invent stimuleert innovatieve manieren van werken die OEM’s helpen omgaan met de nieuwe en evoluerende realiteit van het autolandschap: van het integreren van agile methoden, leren en aanpassen in real-time, tot snelle iteratie en prototyping. Smart Mobility Connnect stelt autobedrijven in staat om zichzelf voortdurend opnieuw uit te vinden terwijl ze zich aanpassen aan hun veranderende omgeving".

Drie kernpijlers
De nieuwe dienstverlening op maat voor de auto-industrie brengt het mobiliteitsecosysteem tot leven door middel van producten en diensten van drie kernpijlers:
  • Connected Customer
Geavanceerde technologieën en real-time data leiden tot bruikbare inzichten , die de impact van de klantervaring vergroten en de betrokkenheid van de klant verhogen.
  • Connected Services en Products
Data en inzichten worden ingezet om veelbelovende en geconnecteerde diensten en producten te identificeren, die gericht zijn op het verhogen van de klanttevredenheid. Dit wordt bereikt door deze producten en diensten via verschillende kanalen toegankelijk te maken en af te stemmen op individuele behoeften.
  • Connected Ecosystem
Bedrijven worden in staat gesteld hun toekomstige positionering binnen de digitale waardeketen te bepalen en hun visie te ontwikkelen dankzij zorgvuldig ontworpen en flexibele bedrijfs- en operationele modellen.

Aan de basis van deze pijlers ligt de 'Customer Engine' van de Capgemini Group, een technologisch kader dat helpt om platforms rondom customer engagement te implementeren. Via de Customer Engine kan Capgemini Invent, met de steun van Capgemini Group, helpen bij het definiëren van nieuwe klantervaringen die klanten een snelle en duurzame meerwaarde bieden, inclusief hoogstaande AI-functionaliteiten die alle betrokken partijen van het mobiliteitsecosysteem met elkaar verbinden.

Voor meer informatie over Capgemini Invent en het nieuwe Smart Mobility Connect aanbod, bezoek: https://www.capgemini.com/service/invent/smart-mobility-connect/.

Over Capgemini
Als onderdeel van Capgemini Group focust Capgemini Invent zich op digitale innovatie, consulting en transformatie om beslissers te ondersteunen bij het bepalen en zetten van hun volgende stap. Met ruim 30 vestigingen en 10 creatieve studio’s wereldwijd, bundelen de meer dan 6.000 medewerkers van Capgemin Invent hun krachten op gebied van strategie, technologie, data science en creatief design met diepgaande sectorkennis en -inzichten om nieuwe digitale oplossingen en businessmodellen van de toekomst te realiseren. Capgemini Invent is onderdeel van Capgemini Group, wereldwijd toonaangevend in consulting- en technologiediensten. In de voorhoede van innovatie, helpt Capgemini zijn klanten om de kansen te benutten die ontstaan in de snel evoluerende wereld van cloud computing, digitalisering en platformen. Voortbouwend op 50 jaar historie en diepgaande sectorkennis, stelt Capgemini organisaties in staat om hun zakelijke ambities te realiseren via een breed palet aan diensten, van strategie tot uitvoering. Capgemini is sterk doordrongen van de overtuiging dat de zakelijke waarde van technologie van en door mensen komt. Het is een multiculturele organisatie van 200.000 medewerkers verspreid over meer dan 40 landen. Capgemini Group rapporteerde in 2017 wereldwijd een omzet van EUR 12,8 miljard. Bezoek ons op www.nl.capgemini.com. People matter, results count.