www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
PR: Lubbers De Jong

MarkLogic onthult Data Hub Service om snel waarde te destilleren uit zakelijke data

Nieuwe clouddienst biedt snelste en meest kostenefficiënte manier om data uit silo’s te integreren en de data lake-beloften eindelijk te realiseren

Utrecht, 9 oktober 2018 – MarkLogic Corporation, leverancier van een operationele en transactionele NoSQL-database, kondigt de nieuwe MarkLogic Data Hub Service aan. Deze cloudgebaseerde dienst is de snelste en meest kosteneffectieve manier om bedrijfskritische gegevens te integreren, op te slaan, te harmoniseren, analyseren en beveiligen. Dankzij de nieuwe service wordt de toonaangevende Data Hub-technologie van MarkLogic nog toegankelijker door de kosten en operationele last voor het integreren van grote hoeveelheden gegevens te verlagen. Met de Data Hub-technologie als fundament kunnen organisaties krachtige analytische en transactionele applicaties voeden rond IoT-analyse, kennisgrafieken, kunstmatige intelligentie en machine learning.

Organisaties worden vandaag de dag overspoeld door data. Voor het beheer daarvan gebruiken ze bij voorkeur flexibele en gebruiksvriendelijke oplossingen met lage operationele overheadkosten. De MarkLogic Data Hub Service geeft DevOps-teams die flexibiliteit doordat ze met de oplossing snel en eenvoudig gegevensstromen uit verschillende bronnen en in verschillende formaten met elkaar kunnen integreren, zonder operationele overhead. Ze kunnen zich daardoor vooral richten op ‘Dev’, waarmee ze waarde toevoegen, en hoeven zich minder te richten op ‘Ops’. Een ander voordeel is dat organisaties niet langer handmatig meerdere cloudservices aan elkaar hoeven te koppelen en te beheren om aan de behoeften van data-integratie te voldoen. Dit komt omdat de dienst is gebaseerd op de multi-model, NoSQL-database van MarkLogic.

Joe Pasqua,
Joe Pasqua, Executive Vice President Products bij MarkLogic

Data lake-belofte komt uit
Data lakes waren ooit de grote belofte die organisaties moest helpen om te gaan met de stortvloed aan informatie. Die belofte is helaas nooit volledig waargemaakt. Talloze topanalisten noemden als mogelijke oorzaken onder andere een gebrek aan governance, semantische inconsistentie en inflexibiliteit. De MarkLogic Data Hub Service is speciaal ontwikkeld om aan deze uitdagingen het hoofd te bieden.

“De MarkLogic Data Hub Service is eigenlijk een data lake, maar dan goed geïmplementeerd,” zegt Joe Pasqua, EVP en Head of Products bij MarkLogic. “Data lakes waren een stap in de juiste richting, maar ze negeerden de dagelijkse praktijk van een organisatie. De MarkLogic Data Hub Service maakt de belofte van data lakes waar door te helpen bij het eenvoudig beheren, cureren, beveiligen en operationaliseren van gegevens, waardoor echte resultaten behaald kunnen worden.”

“Data Hubs vervullen vandaag de dag een belangrijke rol in veel moderne organisaties, omdat ze een effectief middel zijn om gegevens van een organisatie te organiseren en beheren,” zegt James Curtis, Senior Analist bij 451 Research. “De nieuwe MarkLogic Data Hub Service is gebaseerd op de Data Hub-oplossing van het bedrijf, en biedt enterprise-functionaliteit met ingebouwde beveiliging, gecombineerd met alle gemakken van een clouddienst.”

Voorspelbare kosten
Organisaties hebben behoefte aan een voorspelbaar kostenmodel dat zich aanpast aan een wisselende vraag naar workloads. Door de architectuur van de MarkLogic Data Hub kunnen resources binnen enkele seconden uit onderliggende databases en datawarehouses toegevoegd en verwijderd worden. Dit was voorheen onmogelijk. De MarkLogic Data Hub Service maakt gebruik van dezelfde technologie als de recent gelanceerde MarkLogic Query Service, waarmee piekbelasting opgevangen kan worden, terwijl de kosten volledig voorspelbaar blijven en in lijn zijn met het basisgebruik. Dit in tegenstelling tot andere, kostbare en onvoorspelbare on-demand alternatieven.

“De mogelijkheid om variabele workloads aan te kunnen met voorspelbare kosten, in combinatie met geavanceerde beveiliging, is een gamechanger,” aldus Pasqua. “Hierdoor kunnen veel meer verschillende workloads op een veilige en kosteneffectieve manier naar de cloud verhuisd worden, en dat versnelt digitale transformatie.”

Database as a Service
De MarkLogic Data Hub biedt organisaties veel meer waarde dan elke andere database. Zo kan hij verschillende datatypes verwerken (zoals documenten, grafieken, relationele – en geospatiale gegevens) uit verschillende gegevensbronnen (zoals RDBMS, message-bussen, streaming data en sensoren). Die gegevens worden vervolgens in één enkele architectuur geïntegreerd, waar ze beheerd, geharmoniseerd en doorzocht kunnen worden. Vergelijkbare mogelijkheden realiseren met traditionele methodes vereist een architectuur met tien of meer verschillende componenten bovenop een database. Dat resulteert in hogere kosten, en meer complexiteit en overhead.

Beproefd en veilig
De beproefde Data Hub-technologie waarop de MarkLogic Data Hub Service is gebouwd, integreert gegevens met het hoogste niveau van enterprise-databeveiliging en betrouwbaarheid. Doordat de Data Hub als dienst wordt aangeboden, kunnen organisaties die op zoek zijn naar meer data-flexibiliteit, beveiliging en governance in de cloud meerdere losse diensten vervangen door één operationele, flexibele en geïntegreerde service met dezelfde geavanceerde functies als de MarkLogic-database voor enterprises.

Voor meer informatie over de MarkLogic Data Hub Service: klik hier.

Over MarkLogic
Al meer dan 10 jaar levert MarkLogic een krachtig, flexibel en betrouwbaar Enterprise NoSQL databaseplatform dat bedrijven in staat stelt hun data in waardevolle en bruikbare informatie om te zetten. Organisaties over de hele wereld vertrouwen op de technologie van MarkLogic als motor voor hun IT toepassingen. MarkLogic heeft het hoofdkantoor in Silicon Valley en wereldwijd kantoren in de VS, Europa, Azië en Australië.
Laatste van MarkLogic
MarkLogic en Ordina winnen Channel Award

MarkLogic versnelt ontwikkelproces met gecertificeerd Red Hat Universal Base Image voor containers

Luchthaven Schiphol kiest voor MarkLogic als nieuwe operationele vluchtdatabase

Logo Lubbers De Jong
MarkLogic contact

Logo MarkLogic

MarkLogic sociaal

MarkLogic tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Snowflake
Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Citrix
Logo Solvinity
Logo Zyxel