www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
2477 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

Klarna en Mollie kondigen Europese samenwerking aan

Uniek partnership maakt het voor webwinkeliers in Nederland, Duitsland, Oostenrijk en Finland mogelijk om de betaaloplossingen van Klarna te integreren met het gemak van Mollie.

Amsterdam, 9 oktober 2018 - Klarna, leverancier van betaaloplossingen voor webshops, slaat de handen ineen met Mollie, payment service provider. De betaaloplossingen van Klarna zijn vanaf vandaag standaard beschikbaar voor de 55.000 grote en kleine webwinkels in Europa die betalingen laten afhandelen door Mollie. Mollie en Klarna delen de filosofie om online shoppen zo makkelijk mogelijk te maken. E-commerce ondernemers hebben vaak te kampen met veel verschillende contracten rondom het betaalgedeelte van hun winkel. Deze unieke samenwerking tussen de fintechs zorgt ervoor dat dit verleden tijd is. Net als bij de andere betaalmethodes die via Mollie worden aangeboden, blijft Mollie de schakel tussen Klarna en de ondernemer. Zo heeft de ondernemer niet alleen één aanspreekpunt en één contract, ook de uitbetalingen verlopen via Mollie.

Standaard in het Mollie-aanbod
De samenwerking houdt in dat nieuwe klanten van Mollie de betaaloplossingen van Klarna nu standaard in hun aanbod hebben. Webwinkeleigenaren die al gebruik maken van Mollie kunnen de betaaloplossingen van Klarna met één druk op de knop toevoegen. De integratie met Klarna is binnen no-time geregeld via een plug-in.

Een frictieloze betaalervaring
De samenwerking belooft een eenvoudiger betaalproces voor zowel de ondernemer als de consument. Samen met Mollie zorgt Klarna dat e-commerce ondernemingen hun klanten meer vrijheid en flexibiliteit kunnen bieden als het gaat om betalen. Zo kunnen consumenten profiteren van een extra service, door achteraf te betalen. Hierdoor geven webwinkeleigenaren hun klanten de kans om de producten eerst thuis te proberen. De betaaloplossingen van Klarna zorgen zo voor een hogere conversie en hogere gemiddelde orderwaardes.

Internationale groei
Door dit partnerschap verstevigt Klarna haar marktpositie op het gebied van achteraf betalen binnen de genoemde landen binnen het MKB-segment. In Duitsland en Finland wordt binnen dit partnerschap naast achteraf betalen ook gespreid betalen
van Klarna, Slice it, aangeboden. Deze samenwerking helpt Mollie op haar beurt om naar de Duitse markt te expanderen.

Adriaan Mol, founder van Mollie: “Bij Mollie houden we de markt continu goed in de gaten. We krijgen regelmatig het verzoek om Klarna toe te voegen. Echter, als we iets doen, dan doen we het op de Mollie-manier. Omdat we onze klanten ook bij Klarna de eenvoud en transparantie willen bieden die ze gewend zijn van Mollie, zijn we het gesprek aangegaan met Klarna om onze krachten te bundelen. We bleken zeer enthousiast over de samenwerking. Met dit partnerschap krijgt niet alleen de consument maximaal gemak en flexibiliteit, maar ook de ondernemer. Klarna, maar dan wel met de voordelen van Mollie!"

Michael Rouse, Chief Commercial Officer van Klarna: “We zijn altijd erg onder de indruk van Mollie, het innovatieve platform dat ze gebouwd hebben en de efficiënte en slimme oplossingen voor e-commerce die constant worden ontwikkeld. Net zoals bij Klarna wordt er bij Mollie elke dag gewerkt aan het optimaliseren van betalen. Dit partnerschap komt voort uit een gemeenschappelijk doel waarbij ondernemers worden geholpen om te groeien, de conversie te boosten en de tevredenheid en loyaliteit van de klant te helpen door het creëren van een smoooth shopervaring. Klarna is snel aan het groeien in de belangrijkste markten in Nederland, Duitsland, Oostenrijk en Finland. Samen met Mollie worden onze betaalmethoden voor nog meer merchants en hun klanten beschikbaar.”

Over Klarna:
Klarna is sinds de oprichting in Stockholm in 2005 uitgegroeid tot één van de meest toonaangevende betaalproviders in Europa. Met nieuwe betaalmogelijkheden voor zowel consumenten als webwinkeliers zetten zij een revolutie op het gebied van online betalen in. Online shoppers kunnen direct betalen, achteraf of in delen betalen waarbij eenvoud, veiligheid en gemak leidend zijn. Klarna werkt nu met meer dan 90.000 webwinkeliers samen, en biedt betaaloplossingen aan meer dan 60 miljoen gebruikers in Europa en Noord-Amerika. Klarna heeft 2.000 werknemers in dienst en is actief in 14 landen.

Over Mollie:
Mollie is een snelgroeiende Europese payment service provider die breekt met de traditionele manieren van betalen. Dit doen we door iedereen te voorzien van een speelveld op een hoger niveau. Met code waarbij eenvoud voorop staat, versterken we grote en kleine ondernemers om hun geldstromen te managen en hun ondernemingen te laten groeien. Mollie is opgericht in 2006 in Amsterdam en is met de jaren gegroeid tot een organisatie met 120 medewerkers en 55.000 klanten in heel Europa.

Marcommit
Laura Emous
035-5822730 of 0621574261
klarna@marcommit.nl
Eerder van Klarna
1 okt 2019 Omoda verlengt achteraf betaaltermijn met Klarna naar 30 dagen

25 sep 2019 Ontbreken favoriete betaalmethode grootste domper voor online shoppers

12 sep 2019 Klarna gaat samenwerking aan met Amsterdamse pop-up experience WONDR
Persberichten van vrijdag 15 november 2019
Knowliah erkend als representatieve aanbieder wereldwijd in Enterprise Legal Management Solutions

Paskal van Lomm wint Digital Transformers Awards 2019 met medisch platform Duxxie

Eerste Startupbootcamp Media accelerator 2019 met thema Going Beyond

Effectory is wederom FD Gazelle 2019 en wint de Award in regio West

Nieuwe Bluetooth-headsets van Poly bieden meer connectiviteitsopties en gebruiksvrijheid

Nieuwe financieringsronde versnelt groei Textmetrics

Softwarebedrijf Intigris benoemd tot FD Gazelle 2019
Secretaresses en andere supportprofessionals zijn opvallend loyaal

Zo maak je van Black Friday een positieve klantervaring

devolo Magic 1 WiFi mini: kleine adapter, krachtige WiFi

Eerste Managed DNS Security-dienst nu beschikbaar op Nederlandse markt

Eten belangrijker dan cadeaus tijdens de feestdagen

Oracle opent Gen 2 Cloud-regio in Nederland

ThousandEyes lanceert collectief inzicht in wereldwijde internetprestaties

Onderzoek ThousandEyes: opvallende verschillen in prestaties tussen AWS, GCP, Azure, Alibaba en IBM Cloud

Henk Nijland benoemd als Directeur Operations van Bizway

Ouderwets huishoudboekje nog steeds populair voor financiële administratie

Makkelijker je weg vinden in het buitenland met nieuwe vertaalfunctie in Google Maps

Siemens neemt Atlas 3D over en vergroot zijn additive manufacturing-portfolio

Fortinet breidt dynamische cloud-beveiliging uit in Azure
Logo Marcommit

Za-Zo:  Alleen aanleveren

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlContentbureau