www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
INFLUX PRHerken zakelijke websitebezoekers#

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (3 jaar en 8 dagen geleden)
PR: Marcommit

Klarna en Mollie kondigen Europese samenwerking aan

Uniek partnership maakt het voor webwinkeliers in Nederland, Duitsland, Oostenrijk en Finland mogelijk om de betaaloplossingen van Klarna te integreren met het gemak van Mollie.

Amsterdam, 9 oktober 2018 - Klarna, leverancier van betaaloplossingen voor webshops, slaat de handen ineen met Mollie, payment service provider. De betaaloplossingen van Klarna zijn vanaf vandaag standaard beschikbaar voor de 55.000 grote en kleine webwinkels in Europa die betalingen laten afhandelen door Mollie. Mollie en Klarna delen de filosofie om online shoppen zo makkelijk mogelijk te maken. E-commerce ondernemers hebben vaak te kampen met veel verschillende contracten rondom het betaalgedeelte van hun winkel. Deze unieke samenwerking tussen de fintechs zorgt ervoor dat dit verleden tijd is. Net als bij de andere betaalmethodes die via Mollie worden aangeboden, blijft Mollie de schakel tussen Klarna en de ondernemer. Zo heeft de ondernemer niet alleen één aanspreekpunt en één contract, ook de uitbetalingen verlopen via Mollie.

Standaard in het Mollie-aanbod
De samenwerking houdt in dat nieuwe klanten van Mollie de betaaloplossingen van Klarna nu standaard in hun aanbod hebben. Webwinkeleigenaren die al gebruik maken van Mollie kunnen de betaaloplossingen van Klarna met één druk op de knop toevoegen. De integratie met Klarna is binnen no-time geregeld via een plug-in.

Een frictieloze betaalervaring
De samenwerking belooft een eenvoudiger betaalproces voor zowel de ondernemer als de consument. Samen met Mollie zorgt Klarna dat e-commerce ondernemingen hun klanten meer vrijheid en flexibiliteit kunnen bieden als het gaat om betalen. Zo kunnen consumenten profiteren van een extra service, door achteraf te betalen. Hierdoor geven webwinkeleigenaren hun klanten de kans om de producten eerst thuis te proberen. De betaaloplossingen van Klarna zorgen zo voor een hogere conversie en hogere gemiddelde orderwaardes.

Internationale groei
Door dit partnerschap verstevigt Klarna haar marktpositie op het gebied van achteraf betalen binnen de genoemde landen binnen het MKB-segment. In Duitsland en Finland wordt binnen dit partnerschap naast achteraf betalen ook gespreid betalen
van Klarna, Slice it, aangeboden. Deze samenwerking helpt Mollie op haar beurt om naar de Duitse markt te expanderen.

Adriaan Mol, founder van Mollie: “Bij Mollie houden we de markt continu goed in de gaten. We krijgen regelmatig het verzoek om Klarna toe te voegen. Echter, als we iets doen, dan doen we het op de Mollie-manier. Omdat we onze klanten ook bij Klarna de eenvoud en transparantie willen bieden die ze gewend zijn van Mollie, zijn we het gesprek aangegaan met Klarna om onze krachten te bundelen. We bleken zeer enthousiast over de samenwerking. Met dit partnerschap krijgt niet alleen de consument maximaal gemak en flexibiliteit, maar ook de ondernemer. Klarna, maar dan wel met de voordelen van Mollie!"

Michael Rouse, Chief Commercial Officer van Klarna: “We zijn altijd erg onder de indruk van Mollie, het innovatieve platform dat ze gebouwd hebben en de efficiënte en slimme oplossingen voor e-commerce die constant worden ontwikkeld. Net zoals bij Klarna wordt er bij Mollie elke dag gewerkt aan het optimaliseren van betalen. Dit partnerschap komt voort uit een gemeenschappelijk doel waarbij ondernemers worden geholpen om te groeien, de conversie te boosten en de tevredenheid en loyaliteit van de klant te helpen door het creëren van een smoooth shopervaring. Klarna is snel aan het groeien in de belangrijkste markten in Nederland, Duitsland, Oostenrijk en Finland. Samen met Mollie worden onze betaalmethoden voor nog meer merchants en hun klanten beschikbaar.”

Over Klarna:
Klarna is sinds de oprichting in Stockholm in 2005 uitgegroeid tot één van de meest toonaangevende betaalproviders in Europa. Met nieuwe betaalmogelijkheden voor zowel consumenten als webwinkeliers zetten zij een revolutie op het gebied van online betalen in. Online shoppers kunnen direct betalen, achteraf of in delen betalen waarbij eenvoud, veiligheid en gemak leidend zijn. Klarna werkt nu met meer dan 90.000 webwinkeliers samen, en biedt betaaloplossingen aan meer dan 60 miljoen gebruikers in Europa en Noord-Amerika. Klarna heeft 2.000 werknemers in dienst en is actief in 14 landen.

Over Mollie:
Mollie is een snelgroeiende Europese payment service provider die breekt met de traditionele manieren van betalen. Dit doen we door iedereen te voorzien van een speelveld op een hoger niveau. Met code waarbij eenvoud voorop staat, versterken we grote en kleine ondernemers om hun geldstromen te managen en hun ondernemingen te laten groeien. Mollie is opgericht in 2006 in Amsterdam en is met de jaren gegroeid tot een organisatie met 120 medewerkers en 55.000 klanten in heel Europa.

Marcommit
Laura Emous
035-5822730 of 0621574261
klarna@marcommit.nl
Laatste van Klarna
Vier op de tien millennials gebruikt nieuwe technologie om meer inzicht te krijgen in de eigen financiën

Lady Gaga zegt 'ja' tegen zichzelf… Met Klarna als ringdrager

Klarna steekt middelvinger op tegen oude tradities met limited edition ringen
Check Point Research schetst landschap cyberaanvallen en meldt 86 procent toename in Nederland

Hybride werken maakt een einde aan wachtwoorden

Vier SAP-partners fuseren en gaan samen verder onder bedrijfsnaam Aiden

CTS organiseert tweedaagse Google Innovation Bootcamp
ValidSign Official eSigning Partner PSV

Fullstaq geselecteerd als partner Belastingdienst voor Cloud Native & Container expertise

Boomi voor achtste jaar op rij leider in Gartner Magic Quadrant

Citrix onderzoek laat stand van zaken rond veilig remote werken zien

Friends for Brands onderdeel van Powered by Meaning Groep

Schneider Electric tekent de Green Deal Zero Emission Stadslogistiek (Green Deal ZES)

Shippeo bereikt 103% jaarlijkse groei als ’s werelds meest aanbevolen RTTV-leverancier

Acht keer goud voor Hogeschool Tio in EW Beste Studies 2021

Van Ameyde lanceert IT-platform voor snellere schade-afhandeling

Bijna de helft van de Nederlandse horeca kampt met personeelstekort

Red Hat OpenStack Platform 16.2 verbetert ondersteuning hybrid cloud- en edge-omgevingen

True stelt Marjolein Rietveld aan als COO

Dell Technologies telecom-software en -solutions versnellen 5G- en Open RAN-innovatie

Dell Technologies brengt IT met vernieuwde Edge-oplossingen tot ver buiten het datacenter

Nutanix voor het eerst genoemd als visionair in het 2021 Gartner Magic Quadrant voor Distributed Files and Objects Storage

Zscaler sluit zich aan bij de CrowdStrike CrowdXDR Alliance en kondigt nieuwe integraties aan die Zero Trust Protection uitbreiden naar interne en externe applicaties
Verstreken tijd: 3 jaar en 8 dagen

Logo Marcommit
Klarna contact

Logo Klarna

www.klarna.com/nl
Klarna sociaal

Klarna tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo Open Line
Logo Techni Team
Logo mnemonic cybersecurity
Logo Stichting ITdonations
Logo BarTrack
Logo Escrow4all B.V.
Logo Bryte Blue
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Transfer Solutions
Logo NPRM NV
Logo HubStar
Logo Bergler Flex Solutions
Logo Techone B.V.
Logo Kannegieter
Logo BarTrack
Logo Facilitor
Logo iQibt B.V.
Logo E-mergo
Logo Trueson
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo DNA Services B.V.
Logo Boomi
Logo Citrix