www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.com
Datum: (3 jaar en 69 dagen geleden)
PR: Lubbers De Jong

Koninklijke Zeelandia Groep kiest Infor CloudSuite Food & Beverage

Familiebedrijf gaat voor gestandaardiseerde cloudoplossing

Barneveld, 9 oktober 2018 – Infor, leverancier van branchespecifieke cloudoplossingen, kondigt aan dat Koninklijke Zeelandia Groep, producent van ingrediënten voor brood en banket, Infor CloudSuite Food & Beverage gekozen heeft voor een standaardisatieproject om kosten te besparen en de efficiëntie te verhogen. De Software-as-a-Service-suite bestaat uit Infor M3 als de enterprise resource planning (ERP)-oplossing, uitgebreid met een geavanceerde planningsfunctionaliteit, customer life cycle management en Birst voor networked analytics. Tsjechië en Slowakije zijn de eerste twee landen waar met de implementatie gestart wordt. De oplossing gaat naar verwachting in de zomer van 2019 live in deze landen, en moet voor andere landen als voorbeeld dienen om ook over te stappen.

De Koninklijke Zeelandia Groep is een innovatief Nederlands familiebedrijf met vestigingen in 31 landen en circa 3.200 medewerkers. Al meer dan 100 jaar ontwikkelt, produceert, verkoopt en distribueert het brood- en banketingrediënten. Het assortiment bestaat uit ruim 2.500 artikelen, die in meer dan 100 landen geleverd worden.

Vorig jaar startte het bedrijf een ERP-selectie. Door de decentrale organisatiestructuur, toegenomen complexiteit in de processen en IT-infrastructuur, en een grote hoeveelheid maatwerkoplossingen ontstond de behoefte aan een meer gestandaardiseerde aanpak. Zeelandia zocht naar een partner met gestandaardiseerde oplossingen en vond in Infor een goede match.

Infor versloeg Microsoft, Oracle, SAP en IFS. De uitgebreide Food & Beverage-functionaliteiten – zoals voor planning & scheduling, voorraadbeheer en traceerbaarheid - de breedte van de oplossing, de kennis en ervaring van Infor op cloudgebied en de innovatieve visie rond digitale transformatie en toekomstige ontwikkelingen speelden een belangrijke rol in de keuze.

Doordat Zeelandia decentraal is ingericht, zijn alle landen zelf verantwoordelijk voor de keuze van softwareoplossingen. Door een groepscontract met Infor te sluiten en een modern, schaalbaar platform te realiseren, wil het bedrijf het upgraden van andere Zeelandia-vestigingen vergemakkelijken en groei ondersteunen. In Tsjechië en Slowakije vervangt Infor M3 de ERP-oplossing Epicor iScala.

“In Infor hebben we een innovatieve softwarepartner gevonden. Hierdoor kunnen we ons nu gaan richten op het realiseren van bedrijfswaarde in plaats van te focussen op onze ERP-oplossing, en zijn we klaar voor toekomstige ontwikkelingen”, aldus Örjan Leuvenink, CIO van de Koninklijke Zeelandia Groep. “De branchespecifieke oplossingen van Infor sluiten perfect aan op onze doelen, die we samen met Infor hebben gespecificeerd. Hierdoor beschikken we over een heldere business case, wat ons helpt bij onze toekomstige uitbreidingsplannen. We hebben bewust voor de cloud gekozen om flexibiliteit te vergroten, het makkelijker te maken om deze oplossing naar andere Zeelandia-bedrijven uit te breiden en de traditionele IT-beheerstaken te verminderen. Infor CloudSuite Food & Beverage helpt ons te voldoen aan de complexe wet- en regelgeving en biedt uitstekende traceermogelijkheden. In een paar klikken hebben we inzichtelijk waar een bepaalde grondstof verwerkt is en kunnen we, indien nodig, producten snel uit de schappen halen. Verder zijn we heel positief over de betrokkenheid, geïnvesteerde tijd en kennis van Infor. Het project is naar volle tevredenheid van start gegaan.”

“Leveranciers zoals Zeelandia herkennen de voordelen van gestandaardiseerde processen, een implementatie-accelerator en branchespecieke oplossingen die een toekomstbestendig platform kunnen faciliteren voor flexibiliteit en groei”, aldus Kees van den Houten, regional director Benelux bij Infor. “Onze oplossing wordt in samenwerking met Amazon Web Services (AWS) geleverd via een maandelijks abonnement en biedt een van de meest kosteneffectieve en bewezen clouddiensten in de markt. We zijn verheugd zo’n mooi familiebedrijf met Nederlandse wortels verder te kunnen helpen om hun succes te vergroten.”

Over Infor
Infor bouwt zakelijke branchespecifieke software die geschikt is voor de cloud. Het bedrijf telt 16.500 medewerkers en heeft 68.000 klanten in meer dan 170 landen. Voor meer informatie, zie www.infor.com.

Voor meer informatie voor de pers
Lubbers De Jong
Anke van Heerebeek
anke@lubbersdejong.nl
020 2050428
Laatste van Infor
Infor verkoopt EAM-activiteiten aan Hexagon AB en vormt strategische relatie met Hexagon AB

Infor kondigt nieuwe samenwerking aan met partner Korade

Koninklijke Nedschroef bespaart kosten, vermindert risico en vergroot productiviteit met de Infor Cloud
Verstreken tijd: 3 jaar en 69 dagen

Logo Lubbers De Jong
Infor contact

Logo Infor

info@infor.com
  nl.infor.com
Infor sociaal

Infor tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo