BlackBerry verbetert patiëntenzorg met Enterprise of Things

Amsterdam, 5 oktober 2018 – BlackBerry kondigt nieuwe samenwerkingen, klant-projecten en oplossingen aan met als doel de patiëntenzorg te transformeren en verbeteren met behulp van het Enterprise of Things (EoT).

“We zetten onze expertise op het gebied van beveiliging, dataprivacy en communicatie in grote sectoren als de auto-industrie, financiële sector en overheid in om de grootste uitdaging in de gezondheidszorg aan te gaan. Dit betreft het gebruik van endpoints om de gezondheidsresultaten van patiënten te verbeteren, terwijl tegelijkertijd de privacy van patiënten wordt gewaarborgd”, zegt John Chen, Executive Chairman en CEO van BlackBerry.

Om dit te realiseren kondigt BlackBerry een aantal nieuwe samenwerkingen en oplossingen aan. Het bedrijf werkt samen met ONEBIO en brengt een blockchain-oplossing op de markt waarmee op een zeer veilige manier gegevens kunnen worden opgeslagen en gedeeld. Daarnaast komt BlackBerry met het nieuwe besturingssysteem QNX OS for Medical 2.0. Dit systeem wordt gebruikt voor de ontwikkeling van gerobotiseerde chirurgische instrumenten, patiëntbewakingssystemen, infuuspompen, bloedanalysesystemen en andere producten waarbij veiligheid cruciaal is en welke moeten voldoen aan bepaalde wettelijke veiligheidscertificeringen.

Ook start BlackBerry een samenwerking met Mackenzie Innovation Institue (Mi2) en Melanoma Institue Australia (MIA). Het onderzoeksinstituut Mi2 onderzoekt hoe het reeds aangekondigde BlackBerry® Spark™ platform succesvol kan worden ingezet in de gezondheidszorg. MIA werkt met BlackBerry Workspaces om onderzoekers in staat te stellen kritische onderzoeksgegevens en patiëntdossiers veilig te delen in een sterk gereguleerde omgeving.

Lees hier het volledige Engelstalige persbericht.

Over BlackBerry
BlackBerry is leverancier van software en services gericht op het beveiligen en beheren van IoT-endpoints. Het bedrijf doet dit met BlackBerry Secure, een end-to-end Enterprise of Things-platform, dat bestaat uit BlackBerry’s enterprise communicatie- en samenwerkingssoftware en gecertificeerde beveiligingsoplossingen.

BlackBerry is gevestigd in Waterloo, Ontario en opgericht in 1984 en is actief in Noord-Amerika, Europa, Azië, Australië, het Midden-Oosten, Latijns-Amerika en Afrika. BlackBerry is genoteerd aan de aandelenbeurs in Toronto en New York, beide met de symbolen “BB”. Bezoek de website voor meer informatie: www.BlackBerry.com en volg het bedrijf op LinkedIn, Twitter en Facebook.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
LEWIS
Tel:+31 40 235 46 00