www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
Datum: (2 jaar en 88 dagen geleden)
PR: Marcommit

Zorginstellingen testen eerste smartphone-reiniger op ozon

Detacheerder zet innovatief apparaat in tegen bacteriebroeinesten

Naarden, 3 oktober 2018 – Een aantal grote Nederlandse zorginstellingen test vanaf deze week een innovatief apparaat dat een van de grootste bacteriebroeinesten volledig bacterievrij maakt: de smartphone. IT-detacheerder PEAK-IT stelt de smartphone-reiniger ter beschikking aan al zijn zorgklanten. Het is het eerste apparaat in zijn soort dat werkt op basis van uv-licht en ozon. PEAK-IT levert zo een bijdrage aan de bevordering van de hygiëne in de zorg.

“We faciliteren de servicedesk voor een groot aantal zorgbedrijven”, vertelt operationeel directeur van PEAK-IT Richard Stassen. “Ziekenhuizen, verzorgingshuizen en andere zorginstellingen. Op alle servicedesk-afdelingen van deze organisaties staat vanaf deze week een smartphone-reiniger.”

Geheel bacterievrij
Op een gemiddelde smartphone wemelt het van de bacteriën als streptokokken, stafylokokken en de E. colibacterie. Patiënten, bezoekers en zorgmedewerkers hebben dit broeinest van bacteriën elk uur wel even in de hand, ook in het bijzijn van patiënten. Uit onderzoek van Verpleegkundigen & Verzorgenden Nederland bleek deze zomer dat een derde van de zorgmedewerkers zijn smartphone zelden tot nooit reinigt en dat hier in de zorg ook geen richtlijnen voor zijn.

“Deze smartphone-reiniger heeft een vernuftig systeem”, zegt Stassen enthousiast. “Toen we ermee in aanraking kwamen, besloten we er als eerste in Nederland een aantal van aan te schaffen om door onze zorgklanten te laten testen.” Er zit verder geen commercieel doel achter, benadruk Stassen. “We gaan ze niet verkopen. Het is puur als gebaar richting de zorginstellingen waarmee we samenwerken.”

Uv-licht en ozon
De smartphone-reiniger misstaat qua uiterlijk niet in een sciencefictionfilm, maar de werking is even eenvoudig als efficiënt. Deksel eraf, telefoon erin, acht minuten wachten en de telefoon is voor volledig bacterievrij. Het blauwe licht dat het apparaat zo futuristisch maakt is uv-licht. Kenmerkend voor uv is dat het een golflengte heeft die binnendringt tot de celwanden van bacteriën en virussen. Daar beschadigt het hun DNA en sterven de ziektekiemen. Uniek aan de reiniger die PEAK-IT uitdeelt is dat daarnaast gebruik wordt gemaakt van ozon. Ozon werkt desinfecterend en wordt veelvuldig ingezet om water en lucht te zuiveren.

Landelijk maken veertien zorginstellingen gebruik van de diensten van PEAK-IT. Alle instellingen ontvangen een smartphone-reinigervan de IT-detacheerder.

Over PEAK-IT
PEAK-IT is één van de grootste IT-detacheerders van Nederland. Het is een IT business partner met landelijk ruim vierhonderd medewerkers in dienst. Bedrijven die IT-oplossingen nodig hebben kunnen bij PEAK-IT terecht voor IT-ondersteuning en consultancy. PEAK-IT werd in 2005 opgericht en beschikt inmiddels over drie vestigingen, Naarden, Rijswijk en Eindhoven. Op 27 maart 2018 werd het bedrijf eigendom van ManpowerGroup en maakt het onderdeel uit van Experis-IT.

PEAK-IT ontwikkelde zich afgelopen jaren van traditionele detacheerder naar IT business partner. Dit doet de organisatie door middel van drie business lines. Deta+: door detacheren verder excelleren. Hier bouwen ze aan gedeelde doelstellingen met hun opdrachtgevers. Co-sourcing: samen afdelingen organiseren, waar de verantwoordelijkheden voor capaciteit wordt overgenomen door PEAK-IT. En Outsourcing en Projecten: de ultieme vorm van meerwaarde creëren door op te schuiven in verantwoordelijkheid en resultaten te garanderen.

Noot voor de redactie, niet voor publicatie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Koolhoven & Partners: 085-4017175 of peak-it@koolhovenenpartners.nl.

PEAK-IT laat de allereerste smartphone-reiniger op ozon testen door al zijn zorgklanten. De IT-detacheerder levert zo een bijdrage aan de bevordering van hygiëne in de zorg. Klik op de foto´s om de rechtenvrije beelden in hoge resolutie te downloaden.
Laatste van PEAK-IT
Een vijfde Nederlanders verzwijgt kinderwens tijdens sollicitatieproces

IT-bedrijf Defensie vergroot flexibele schil middels detacheerder PEAK-IT

Eén op de vier Nederlanders wisselt van baan wegens collega’s
Verstreken tijd: 2 jaar en 88 dagen

Logo Marcommit
PEAK-IT contact

Logo PEAK-IT

info@peak-it.nl
  peak-it.nl
PEAK-IT sociaal

PEAK-IT tweets

Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo QuandaGo
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Moneezy
Logo evisit
Logo Quinyx
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Guardian360 bv
Logo PEAK-IT
Logo devolo
Logo Thinkwise