Novasol Chemicals kiest voor de toekomst met Oracle NetSuite

België, Kraainem, 1 oktober 2018 - Novasol Chemicals, wereldwijd distributeur van chemische producten, kiest voor bedrijfsmanagementsoftware voor ERP, financieel management, CRM en e-commerce van Oracle NetSuite. Met de inzet van Netsuite wil Novasol Chemicals internationaal groeien en de transformatie van handelshuis naar servicegericht distributeur realiseren.

Door de veranderende markt, waarbij klanten zich steeds meer onder druk gezet voelen door de grote distributeurs en servicegerichtheid steeds verder op de achtergrond raakt, is Novasol zich gaan focussen op de chemische distributie en niet langer alleen op het bedrijven van handel. Novasol onderscheidt zich in de markt met hoogwaardige service die hen internationale groei moet gaan brengen.

De huidige software kan de slag naar een verhoogde effectiviteit en efficiëntie niet maken. Novasol ging daarop op zoek naar tooling waarmee de nieuwe servicegerichte bedrijfsfilosofie kon worden uitgedragen. Zowel richting de medewerkers intern als extern naar de klanten. Samen met consultancypartner Deloitte kwam Novasol uit bij NetSuite. Een native cloudoplossing waarvan Novasol zeker is van zijn toekomstbestendigheid.

Daarnaast is de keuze gevallen op NetSuite door zijn robuustheid. NetSuite is een bewezen technologie die wegblijft van de silo-benadering van IT. Een uniforme oplossing waarbij CRM, ERP en financieel management en business intelligence geïntegreerd zijn was een belangrijke eis. Net als het verkrijgen van globale managementinzichten.

Omdat NetSuite al wereldwijd actief is, weet Novasol zeker dat het aan lokale rapportageverplichtingen kan voldoen. Iets wat van belang is voor het bedrijf, aangezien het al vestigingen heeft in meerdere Europese landen, Azië en Noord-Amerika en ook verder wil groeien in die en andere werelddelen.

Claude Fickers, General Manager bij Novasol Chemicals: “We willen dat klanten geholpen worden door ons, en niet door onze computers. Daarbij moeten we flexibiliteit niet verliezen: er is een minimaal serviceniveau dat we willen halen. Novasol streeft naar excellentie en als dat betekent dat we meer moeten doen en harder moeten lopen, zullen we dat doen. Dankzij NetSuite zullen we daartoe veel gemakkelijker in staat zijn.”

Michiel Ramakers, Sales Director Benelux bij NetSuite: “Wij zijn verheugd met de keuze van Novasol voor NetSuite. Wij gaan alles in het werk zetten om met onze bewezen NetSuite technologie de service gerichte bedrijfsfilosofie van Novasol te ondersteunen en bij te dragen aan de internationale groeiambities zowel in omzet als in FTE.

Over Novasol Chemicals
Novasol NV, opgericht in 1996, is actief in de handel en distributie van chemische producten. Novasol is wereldwijd actief op drie continenten met het hoofdkantoor gevestigd in Kraainem (Brussel), en zusterbedrijven in Toronto en Shanghai. Novasol gelooft in een mensgerichte benadering in alles wat zij doen. In een snel veranderende wereld concentreert Novasol zich op luister naar anderen, blijf open voor het onverwachte, streef naar uitmuntendheid in wat we uitvoeren, lever bovengemiddelde resultaten en ... geniet van de reis! Novasol Group heeft wereldwijd 40 medewerkers en een wereldwijde omzet van circa € 80 miljoen.

Over Oracle NetSuite
Oracle NetSuite was een van de drijvers achter de cloud-computingrevolutie in 1998 met de oprichting van het eerste bedrijf ter wereld dat bedrijfsapplicaties via het internet leverde. Vandaag de dag biedt het bedrijf een suite met cloudsoftware voor finance, Enterprise Resource Planning (ERP), HR en omnichannel-commerce, die gebruikt wordt door bedrijven in meer dan honderd landen. Meer informatie is te vinden op www.netsuite.nl. Volg NetSuite’s cloud-blog en LinkedIn-pagina om realtime op de hoogte te blijven.

Voor meer informatie (niet voor publicatie):
Pride PR
Ivette van der Elst