Ctac brengt Microsoft Dynamics-activiteiten onder bij Prodware

Organisatie scherpt strategie rond ERP en CRM aan

‘s-Hertogenbosch, 1 oktober 2018 - Ctac scherpt zijn strategie op het gebied van ERP- en CRM-software aan. Vanaf 1 oktober a.s. richt Ctac zich voor ERP en CRM volledig op de SAP gebaseerde oplossingen. Daarmee komt er een eind aan de hybride ERP- en CRM-aanpak die Ctac tot nu toe hanteerde. De Business Productivity-suite van Microsoft, zoals Office 365, blijft een waardevolle aanvulling vormen op de clouddiensten die Ctac biedt voor de digitale werkplek. De ondersteuning en implementatie van deze Microsoft-oplossingen blijven een belangrijk onderdeel van de totaalaanpak van Ctac.

Een direct gevolg van deze aanscherping is dat de diensten en support voor Dynamics ERP en CRM (en de Ctac-professionals die hierbij betrokken zijn) worden ondergebracht bij Prodware. Als Microsoft Gold Partner heeft Prodware de benodigde branchekennis in huis om de overgang naadloos te laten verlopen en de klanttevredenheid te waarborgen. Ook heeft Prodware aangegeven verder te investeren in de ontwikkeling van de van Ctac overgenomen applicaties CTrade, DyNaSpectre en iCRM connector. Dit is voor Ctac een belangrijke voorwaarde geweest, zodat de klanten die mee overgaan kunnen blijven vertrouwen op die expertise en de continuïteit van hun bedrijfskritische processen niet in het geding is.

Henny Hilgerdenaar, CEO van Ctac, over deze strategische stap: “Er ontstond steeds meer overlap in functionaliteit en aanpak tussen onze twee belangrijkste partners Microsoft en SAP. Hierdoor hebben we besloten om onze strategie te herijken en de strategische keuze gemaakt om terug te keren naar onze oorspronkelijke aanpak voor SAP, ERP en CRM. De zekerheid dat onze Dynamics-klanten én -medewerkers in goede handen zijn bij Prodware, heeft daarbij onze hoogste prioriteit.”

Ctac en Prodware kijken vol vertrouwen naar de toekomst in de wetenschap dat de Ctac-klanten die Dynamics ERP en CRM gebruiken bij Prodware kunnen rekenen op de ondersteuning die ze gewend zijn. Bovendien voorzien beide partijen dat ze in de toekomst regelmatig zullen gaan samenwerken op klantprojecten.

Over Ctac
Als Business & Cloud Integrator helpt Ctac haar klanten hun ambities waar te maken. Door continu te innoveren, creëert Ctac daarvoor de benodigde business value. De organisatie biedt een breed portfolio met oplossingen van SAP en Microsoft ‘on any cloud’ en levert diensten op het gebied van business consultancy, managed services, projecten, learning en detachering. Daarnaast heeft Ctac een aantal eigen producten waaronder de XV Retail Suite bestaande uit een omnichannel gedreven Point-of-Sale & Loyalty platform. Ctac bestaat in 2018 zesentwintig jaar en heeft in deze periode ruime ervaring en inhoudelijke kennis opgebouwd in de sectoren retail, wholesale, manufacturing en real estate.

De organisatie heeft op basis van leeftijd, kennis en ervaring een goed gebalanceerd personeelsbestand. Samenwerken om gemeenschappelijke doelen te bereiken staat hoog in het vaandel. Ctac is genoteerd aan Euronext Amsterdam (ticker: CTAC) en heeft haar hoofdkantoor in ’s-Hertogenbosch. Bij het bedrijf werken per juni 2018 449 medewerkers. Ctac is daarnaast ook actief in België en Frankrijk. Meer informatie is te vinden op www.ctac.nl