Contentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (3 jaar en 166 dagen geleden)
PR: LEWIS

Microsoft gaat vanaf maandag 1 oktober zijn prijzen met 10 procent verhogen

Zoals jullie misschien wel weten gaat Microsoft vanaf maandag 1 oktober zijn prijzen met 10 procent verhogen en zullen de volumekortingen verdwijnen. Dit zorgt voor grote zorgen bij de klanten van Microsoft. Matt Fisher, SVP Product Strategy bij Snow Software begrijpt deze zorgen en geeft tips om Microsoft-klanten te helpen:

“De software van Microsoft wordt door bijna iedere onderneming actief gebruikt. Daarom zullen veel klanten de pijn voelen van de prijsstijgingen die op 1 oktober van kracht gaan. De prijsstijgingen van Microsoft Office 2019 zullen leiden tot hogere uitgaven voor organisaties, met name voor organisaties die hun softwaregebruik niet zelf meten en daarmee niet goed bijhouden wat ze zouden moeten betalen.

We zien al langer dat Microsoft met Office 2019 zijn klanten voortdurend probeert te stimuleren om hun gegevens naar de cloud te verplaatsen. Microsoft geeft ook nu aan dat de nieuwe prijsstijgingen de prijzen voor cloudoplossingen alleen maar aantrekkelijker zullen maken. Waarmee Microsoft dus eigenlijk bedoelt dat de prijzen voor Office 365 niet worden verhoogd, maar alleen die van Office-producten die ‘on-premise’ draaien. De prijsverhoging geldt dus voor alle onderdelen van Office 2019, waaronder Visio, Project, Enterprise CAL, Core CAL en serverproducten zoals Exchange Server, Skype for Business server, Sharepoint server en Project server.

De overstap naar cloudgebaseerde producten van Microsoft brengt voordelen met zich mee, maar als een organisatie nog niet is ingericht om hier gebruik van te maken, zorgt dit er juist voor dat de infrastructuur niet verbetert. Daarnaast wordt het alleen maar moeilijker om zicht te houden op alle licenties die worden gebruikt en om deze te optimaliseren en consolideren.”

Met dit in gedachten geeft Matt Fisher vijf tips aan Microsoft-klanten om ze alleen te laten betalen voor de licenties die ze daadwerkelijk gebruiken. Wanneer de prijzen per gebruiker stijgen, wil een organisatie zeker niet betalen voor medewerkers die geen gebruikmaken van de software of zelfs voor medewerkers die niet meer werkzaam zijn bij de organisatie.
  1. Kijk goed naar je huidige licenties en krijg inzicht in wie wat in de IT-omgeving gebruikt. Neem de tijd om de gegevens te bekijken, te verwerken en aan de hand hiervan actie te ondernemen.
  2. Wanneer je een up-to-date beeld hebt van alle licenties kun je bepalen welke licenties je on-premise moet houden, welke je naar de cloud kunt verplaatsen en welke diensten of licenties je helemaal niet meer nodig hebt.
  3. Voor sommige organisaties is dit het omslagpunt om eindelijk een echte SAM-strategie te implementeren. Met je huidige CMDB-export of spreadsheets heb je waarschijnlijk moeite om alle gegevens te verzamelen die je nodig hebt om weloverwogen zakelijke beslissingen te nemen.
  4. Deze prijswijzigingen maken het belangrijker dan ooit om de juiste gebruikers over de juiste licenties te laten beschikken. Zorg er dus voor dat er een efficiënt proces is om de licenties on-premise en in de cloud te controleren.
  5. Zorg daarnaast voor een duidelijk proces voor nieuwe medewerkers, voor werknemers die de organisatie verlaten en voor mensen die intern van rol veranderen. Ze hebben waarschijnlijk niet dezelfde licenties nodig als dat ze voorheen hadden.

Over Snow Software
Of het nu door gebrek aan controle, onbegrip of compliancy komt,Snow Softwareis van mening dat de meeste organisaties te veel betalen voor hun software.

Met een hoofdkantoor in Stockholm, Zweden, en kantoren over de hele wereld, is Snow Software de grootste ontwikkelaar van Software Asset Management (SAM)-oplossingen. Snow Software zorgt ervoor dat de uitgaven aan bedrijfssoftware goed besteed geld is. Met behulp van Snow Software beschikken organisaties over de juiste licenties voor de software die ze gebruiken – niet te veel en niet te weinig.

Snow Software heeft meer lokale kantoren en regionale ondersteuningscentra dan alle andere aanbieders van SAM-oplossingen. Meer dan 4.500 organisaties over de hele wereld maken gebruik van Snow Software’s SAM-oplossingen op locatie en in de cloud, om softwarelicenties van meer dan 11 miljoen apparaten te beheren, van mobiel tot desktop, datacenter en in de cloud.

Kijk voor meer informatie op www.snowsoftware.com

Voor verdere persinformatie, fotomateriaal of een interview kunt u contact opnemen met LEWIS:
E-mail: SnowsoftwareNL@teamlewis.com

Voor verdere algemene informatie kunt u contact opnemen met Cathelijne Quarré-Bijleveld, Field Marketing Director bij Snow Software:
Tel:+31 6 29124498
E-mail: cathelyne.quarre-bijleveld@snowsoftware.com
Laatste van Snow Software
Snow Software stelt Ken Schock aan als Chief Revenue Officer

Microsoft gaat vanaf maandag 1 oktober zijn prijzen met 10 procent verhogen

Snow Software overschrijdt honderd miljoen dollar aan wereldwijde omzet
Pure as-a-Service ziet sterke klantadoptie in verschillende regio's en sectoren voor een breed scala aan toepassingen

Nemesys en MCS werken samen om veilige IoT-oplossingen te implementeren

Auth0 benoemt Lucy McGrath tot vicepresident Privacy

Extreme Networks benoemt John Abel tot Chief Information Officer

Uw ERP-systeem - een achteruitkijkspiegel of een periscoop?

Oracle Cloud Infrastructure kondigt integratie met ServiceNow aan voor beter multi-cloud management

Seeders en Made by Mouses starten samen Amazon-agency Reachers

Entrust-onderzoek onthult dat organisaties de beveiliging van klantdata prioriteren, maar deze blijven blootstellen aan dreigingen

Onderzoek wagenparkbeheerders: 75% is bezorgd dat slecht rijgedrag leidt tot reputatieverlies
3,9 miljoen Ziggo klanten genieten van een volledig digitaal tv-aanbod in super scherpe beeldkwaliteit

SAP benoemt Rojo Consultancy als exclusieve OEM-partner voor de levering van cloud adapters en content

FUJIFILM en Valid Managed Services hernieuwen hun samenwerking

SurveyMonkey lanceert AI-oplossingen voor merk- en branchemonitoring voor flexibeler marktonderzoek

De kracht van SMS voor het IJsselland Ziekenhuis

Schneider Electric lanceert de meest compacte driefase-UPS in zijn categorie: Galaxy VL

NorthC Datacenters breidt uit in Zuid-Holland

Mendix: de volgende stap in procesautomatisering is ‘hyperautomatisering’

Sentia nieuwe cloudpartner SURF voor IaaS-diensten

RS Components kiest Orange Business Services als exclusieve managed service provider om de zakelijke flexibiliteit wereldwijd te verbeteren

Robots, cloud en dienstverlening op afstand: echte waarde ligt in de totaalervaring

KnowBe4 Research presenteert onderzoeksrapport over Security Culture

Info Support behaalt Kubernetes on Microsoft Azure advanced specialization

Celonis lanceert nieuwe Execution Management innovaties

CyberArk introduceert aanvalstool om container-omgevingen te testen

De Clickdrive-app wil de ‘Independer’ worden in de rijschoolmarkt
Verstreken tijd: 3 jaar en 166 dagen
Snow Software contact

Logo Snow Software

Snow Software sociaal

Snow Software tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Protime BV
Logo Pegasystems
Logo Thales