www.LVTPR.comContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2482 volgers blijven op de hoogte!
PR: Zeekhoe Communicatie

Fortinet breidt Security Fabric-aanbod voor Microsoft Azure uit met sandboxing- en CASB-oplossingen

Utrecht, 27 september 2018 - Fortinet® (NASDAQ: FTNT), wereldwijd leider in uitgebreide, geïntegreerde en geautomatiseerde oplossingen voor cyberbeveiliging, maakt bekend dat het zijn aanbod van Fortinet Security Fabric-oplossingen voor Microsoft Azure heeft uitgebreid. Daarmee biedt het organisaties verbeterde bescherming voor het steeds grotere aanvalsoppervlak van hun hybride cloud-omgevingen. Azure is onderdeel van het Fortinet Fabric-Ready Partner-programma, een technologische samenwerking dat de pijler van de Fortinet Security Fabric vormt. Dit programma draagt bij aan een optimale integratie van de oplossingen van Fortinet met de beveiligingsproducten van partners. Dit resulteert in consistente, effectieve en integrale beveiliging.

Fortinet biedt een breed scala aan beveiligingsoplossingen voor Azure aan, waaronder de FortiGate Next-Generation FirewallFortiWeb, FortiMail, FortiManager en FortiAnalyzer. In aanvulling hierop introduceert Fortinet nu de oplossing FortiSandbox voor Azure en ondersteuning voor FortiCASB voor Azure IaaS- en Microsoft Office 365 SaaS-oplossingen. Daarnaast is er een krachtige en automatisch schaalbare functionaliteit toegevoegd aan de FortiGate Next-Generation Firewall en zijn oplossing Office 365 Security uitgebreid naar Azure. Fortinet is hiermee de enige beveiligingsleverancier die een combinatie biedt van een NGFW, een WAF, e-mailbeveiliging, sandboxing-functionaliteit en CASB-mogelijkheden voor gebruikers van Azure. Dit resulteert in een van de meest uitgebreide benaderingen van multi-cloudbeveiliging voor zakelijke omgevingen.

Organisaties die hun workloads naar een of meer publieke clouds overzetten, breiden daarmee hun digitale aanvalsoppervlak uit. De beveiliging van moderne netwerken met al hun vertakkingen vraagt om beveiligingsoplossingen die meerdere omgevingen kunnen beschermen zonder de complexiteit te vergroten. De flexibiliteit van de cloud biedt organisaties tegelijkertijd de mogelijkheid om zich aan te passen aan veranderingen van de verkeersvolumes en workflows. Dit vraagt echter om beveiligingsoplossingen die gelijktijdig met de cloud-infrastructuur kunnen worden opgeschaald.

Naast de virtual instances die reeds voor Azure-gebruikers beschikbaar zijn, introduceert Fortinet nu ook FortiCASB en FortiSandbox voor Azure. De uitbreiding van FortiCASB naar Azure brengt overzicht, compliance, informatiebeveiliging en bescherming tegen cyberbedreigingen naar Azure IaaS-diensten. FortiCASB biedt inzicht in IT-bronnen, gebruikers, gedragspatronen en in de cloud opgeslagen data. De geavanceerde beveiligingsmechanismen van FortiCASB maken het mogelijk om de beveiligingsregels die aan de netwerkrand worden gebruikt toe te passen op de IaaS- en SaaS-oplossingen van Azure.

FortiSandbox for Azure biedt een krachtige combinatie van geavanceerde detectiemogelijkheden, geautomatiseerde tegenmaatregelen, praktisch inzetbare bedreigingsinformatie en flexibele mogelijkheden voor het identificeren en blokkeren van zowel bekende als onbekende bedreigingen. De cross-platformfunctionaliteit van FortiSandbox voorziet daarnaast in naadloze detectie en incidentrespons binnen het complete bedrijfsnetwerk. De combinatie van FortiMail, FortiCASB en FortiSandbox biedt bedrijven een robuuste oplossing voor het beveiligen van hun Office 365 SaaS-applicaties, zonder dat het dataverkeer ooit de cloud van Microsoft hoeft te verlaten. Dit maakt het makkelijker om aan de eisen van de wet- en regelgeving te voldoen.

Fortinet introduceert ook mogelijkheden voor het automatisch opschalen van de FortiGate Next-Generation Firewall. Organisaties kunnen daarmee profiteren van de flexibiliteit en schaalbaarheid van de cloud om beveiligingsdiensten in te zetten op een manier die aansluit op patronen in het applicatiegebruik.

De toevoeging van deze oplossingen maakt de Fortinet Security Fabric tot een van de meest uitgebreide geïntegreerde beveiligingsoplossingen voor Azure. Het is de enige oplossing die een combinatie biedt van een NGFW, een WAF, e-mailbeveiliging, sandboxing-functionaliteit en CASB-mogelijkheden voor Azure. De Security Fabric vertegenwoordigt daarnaast een van de meest uitgebreide benaderingen van multi-cloudbeveiliging voor gedistribueerde bedrijfsnetwerken. Met de inzet van de Fortinet Security Fabric in Azure kunnen organisaties beschikken over een volledig geïntegreerde beveiligingsoplossing die moeiteloos diverse omgevingen op locatie en hybride cloud-omgevingen omspant.

Vincent Zeebregts, country manager Fortinet Nederland: “Het uitbreiden van netwerkinfrastructuren en workflows naar de cloud vraagt om effectieve beveiligingsmechanismen, consistente toepassing van beveiligingsregels en optimaal overzicht. Fortinet biedt gebruikers van Microsoft Azure naadloze toegang tot de Fortinet Security Fabric. Beveiligingsarchitecten profiteren daarmee van de flexibiliteit om consistente beveiligingsmechanismen in te zetten waar en wanneer die maar nodig zijn.”

Ryan McGee, directeur Security Marketing bij Microsoft: “Onze gezamenlijke klanten hebben behoefte aan gestroomlijnde en consistente beveiliging waarmee ze hun wereldwijde internetapplicaties kunnen beschermen en zero day-aanvallen voorkomen. Het doet ons een genoegen om te zien dat Fortinet klanten van Microsoft van ondersteuning blijft voorzien door zijn aanbod van Security Fabric-oplossingen voor Microsoft Azure uit te breiden en zijn beveiligingsexpertise in te zetten om geïntegreerde oplossingen aan te bieden die omgevingen op locatie en hybride cloud-omgevingen omspannen.”

Over Fortinet
Fortinet (NASDAQ: FTNT) beschermt ’s werelds grootste ondernemingen, internetproviders en overheidsorganisaties. Het biedt organisaties intelligente, naadloze bescherming van hun groeiende aanvalsoppervlak en stelt hen in staat om tegemoet te komen aan de steeds hogere eisen die aan hun grenzeloze netwerk worden gesteld, nu en in de toekomst. Alleen de Fortinet Security Fabric-architectuur is in staat om compromisloze beveiliging te bieden als oplossing voor de meest prangende uitdagingen op beveiligingsgebied, of het nu gaat om mobiele, netwerk-, applicatie- of cloudomgevingen. Fortinet heeft wereldwijd de meeste beveiligingsappliances verkocht. Meer dan 360.000 klanten vertrouwen op Fortinet voor effectieve bescherming van hun organisatie. Kom meer te weten op http://www.fortinet.com, het blog van Fortinet en FortiGuard Labs.

Noot voor de redactie [niet voor publicatie]
Meer informatie over dit bericht of over Fortinet kunt u opvragen bij:
Karianne Hoekstra
Zeekhoe Communicatie
M. +31 (0)6-460 80656
E. karianne@zeekhoe.nl
Laatste van Fortinet
Senzer kiest voor Fortinet beveiligingsoplossingen en bespaart tot 70% op netwerkbeheertijd

Fortinets onderzoek operationele technologie: helft organisaties is slecht voorbereid op cyberaanvallen

Fortinet neemt SOAR-leverancier CyberSponse over
Fortinet contact

Logo Fortinet

www.fortinet.com
Fortinet sociaal

Fortinet tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo BTG
Logo Cicerosoftware - INFORMA Europe
Logo Art Of Automation
Logo Copernicus
Logo Webhosters.nl
Logo Marcommit
Logo NEG-ITSolutions
Logo Maunt
Logo Ifective
Logo SoftApp-distribution
Logo MatrixMind
Logo TenderApp
Logo iUsed.nl
Logo SWOOP
Logo Belcentrale.nl
Logo Art Of Automation
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Belcentrale.nl
Logo tradeinterop
Logo Nalanda Technology
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Schneider Electric
Logo Intermax
Logo Thinkwise
Logo ZyXEL
Logo Liquit
Logo Schneider Electric
Logo IKUU
Logo Dutchitchannel.nl
Logo Poly
Logo Cumulus Networks
Logo Eaton
Logo Competence Factory
Logo Ymor
Logo Extreme Networks
Logo NTT Ltd.

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl