www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
2487 volgers blijven op de hoogte!
PR: En Serio

Vodafone verkiest Juniper Networks tot Enterprise Global SD-WAN Partner

Juniper’s Contrail SD-WAN versterkt de grootzakelijke connectiviteitsoplossingen van Vodafone

Juniper Networks, leverancier van geautomatiseerde, schaalbare en veilige netwerken, maakt bekend dat het door Vodafone is verkozen tot een van zijn Software-Defined Wide Area Network (SD-WAN)-leveranciers. Het zal onderdelen leveren voor de grootzakelijke SDN-oplossingen die Vodafone onder de verzamelnaam ‘Ready Network’ aanbiedt. Dit aanbod omvat flexibele cloud-diensten die digitale ondernemingen in staat stelt om effectief te concurreren op basis van een optimaal schaalbare, flexibele, open en snelle infrastructuur die geen menselijke tussenkomst vereist.

Juniper ondersteunt een van de SD-WAN-oplossingen van Vodafone met een veilig, gevirtualiseerd en dynamisch netwerkplatform. Dit platform biedt meer grip en kostenefficiëntie dankzij de mogelijkheid om meerdere locaties te beheren met een combinatie van verschillende typen WAN-verbindingen. Dit draagt bij aan een optimale quality of experience voor elke applicatie. De oplossing van Juniper maakt gebruik van uiteenlopende vormen van universal customer premises equipment (uCPE). Dit maakt het mogelijk om verschillende gevirtualiseerde netwerkfuncties te verzorgen met een en hetzelfde apparaat. Grootzakelijke klanten van Vodafone krijgen toegang tot een selfserviceportal dat een integraal en real-time overzicht en analyses van de netwerkprestaties biedt in combinatie met centrale selectie, inrichting en beheer van de benodigde WAN-services. Zo is het mogelijk om on demand bandbreedte in te zetten in aansluiting op verkeersstromen binnen het WAN en de veranderende zakelijke behoeften. Daarnaast kunnen organisaties beveiligingsregels vanaf een centrale locatie toepassen binnen het hele netwerk.

Belangrijkste nieuwsfeiten
  • Een kernelement van de SD-WAN-oplossing Juniper Networks Contraildie Juniper aan Vodafone levert, is Contrail Service Orchestration. Dit platform brengt automatisering, eenvoud en openheid naar het netwerkontwerp en zorgt voor een veilige implementatie, analyse en beheer van elk netwerk. Dat geldt ook voor multi-tenantomgevingen en omgevingen die gebruikmaken van technologie van verschillende leveranciers. Vodafone gebruikt Contrail Service Orchestration voor de bewaking van componenten van zijn infrastructuur voor grootzakelijke SD-WAN-diensten. De oplossing biedt de grootzakelijke klanten van Vodafone daarnaast toegang tot een gepersonaliseerd en gebruiksvriendelijk selfserviceportal.
  • Contrail Service Orchestration verenigt de toepassing van beleidsregels en beveiligingsmechanismen voor hybride WAN-connectiviteit op basis van IPSec, MPLS, breedbandinternet en 4G/LTE.
  • Het NFX Series Network Services Platformvan Juniper Networks wordt ingezet op elke klantlocatie voor de dynamische aanmaak van gevirtualiseerde WAN-services en hosting van de virtual next-generation firewall (NGF) en geavanceerde cloud-diensten voor cyberbeveiliging. Dit alles is mogelijk met een en dezelfde eenheid.
  • Het door software aangestuurde NFX Series-platform maakt het mogelijk om veilige netwerkservices in te richten en beschikbaar te stellen zonder enige menselijke tussenkomst. Gebruikers kunnen daarmee hun filialen op eenvoudige en kostenefficiënte wijze verbinden met een simpele druk op een knop.
  • Het NFX Series-platform is volledig geïntegreerd met Contrail om de flexibiliteit en openheid te bieden waar de grootzakelijke klanten van Vodafone om vragen.
  • Met de nieuwe SD-WAN-diensten vergroot Vodafone het onderscheidende vermogen van zijn grootzakelijke connectiviteitsaanbod en kan het zijn focus richten op innovaties die ondersteuning bieden voor de digitale transformatie van zijn klanten en trends als 5G, het industriële IoT, big data en het onderbrengen van IT-diensten in de cloud.
Ondersteunende citaten
“We zien SD-WAN als een kerntechnologie voor onze grootzakelijke klanten. Juniper levert functierijke, door de cloud ondersteunde uCPE-oplossingen die bijdragen aan veilige netwerken. Daarmee kunnen we onze klanten voorzien van krachtige, flexibele en veerkrachtige oplossingen die hen helpen tijdens hun complexe digitale transformatieproces.”
– Justin Shiels, directeur Vodafone Enterprise Products & Solutions

“De komst van 5G, de migratie van applicaties en IT-bronnen naar de cloud en het toenemende gebruik van IoT-apparaten binnen bedrijfsnetwerken maakt het vooruitzicht van digitale transformatie even aanlokkelijk als overweldigend. De focus van Juniper op het vereenvoudigen van het netwerk stelt grootzakelijke klanten van Vodafone in staat om op eenvoudige wijze te profiteren van de voordelen van multi-cloudomgevingen en het groeiende aantal mobiele medewerkers, zonder gebukt te gaan onder de last van steeds complexere WAN-connectiviteit. Dit biedt hen de vrijheid om hun focus te richten op hun belangrijkste aspecten van hun bedrijfsvoering. We zijn trots op onze status als technologiepartner van Vodafone. Onze krachtige toewijding aan open en veilige netwerken zal Vodafone helpen om zijn nieuwe SDN-oplossingen met succes naar de markt te brengen.”
– Rami Rahim, de CEO van Juniper Networks

“Grootzakelijke klanten die flexibele cloud-oplossingen in hun infrastructuur inbouwen hebben behoefte aan eenvoud, functionaliteit en lage totale eigendomskosten. Dat is precies wat de SD-WAN-oplossing van Vodafone die door Juniper wordt ondersteund te bieden heeft. Deze oplossing vereist minder hardware en voorziet in een innovatief gebruik van de cloud en een softwaregedefinieerde infrastructuur.”
– Luca Claretti, global account director voor de Vodafone Group bij Juniper Networks

Aanvullende informatie
Laatste van Juniper Networks
Juniper Networks realiseert mijlpaal met langste ‘live’ 400GbE-verbinding

Juniper Networks vereenvoudigt wereldwijd partnerprogramma en richt zijn focus op de door AI aangestuurde onderneming

Juniper Networks brengt beheereenvoud naar datacenters met Contrail Insights
Juniper Networ.. contact

Logo Juniper Networks

+31 20-712-5700
  www.juniper.net
Juniper Networ.. sociaal

Juniper Networ.. tweets

Logo Synobsys
Logo Trade Cover Exchange
Logo Tilaa B.V.
Logo Fundaments B.V.
Logo Shift Office Support
Logo FLS Nederland B.V.
Logo LinQhost
Logo CommITment BV
Logo ICT-Partners
Logo SoftApp-distribution
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Alcadis
Logo MeetingpointAdvies

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com