www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.EVENTIVE.nl
2473 volgers blijven op de hoogte!
PR: MCS PR

Barracuda integreert met Microsoft Azure Virtual WAN

Barracuda CloudGen Firewall nu beschikbaar voor klanten met Azure Virtual WAN

Venlo, 26 september 2018 Barracuda Networks kondigt de ondersteuning aan voor de Microsoft Azure Virtual WAN-service in zijn CloudGen Firewall. Hiermee krijgen organisaties die Azure Virtual WAN willen uitrollen de beschikking over krachtige netwerkbeveiliging.

“Klanten willen meer keuze en flexibiliteit in de cloud, maar dat mag niet ten koste gaan van de beveiliging”, zegt Tim Jefferson, VP Public Cloud bij Barracuda. “Dankzij onze integratie met Azure Virtual WAN kunnen klanten nu het beste van twee werelden krijgen: grootschalige connectiviteit via Azure Virtual WAN en optimale netwerkbeveiliging met de Barracuda CloudGen Firewall.”

De Microsoft Azure Virtual WAN-service biedt organisaties geoptimaliseerde en geautomatiseerde netwerkconnectiviteit met vestigingskantoren over de hele wereld. Klanten kunnen zo hun vestigingen via SD-WAN en hun eigen VPN-apparatuur verbinden met Azure. Daarbij profiteren ze onder andere van meer gebruiksgemak, evenals van automatische connectiviteit en configuratiebeheer.

Ook de verbinding tussen Barracuda en Azure Virtual WAN zelf is geautomatiseerd. Gebruikers hoeven alleen de benodigde authenticatiegegevens in te vullen en op ‘connect’ te klikken. Barracuda maakt op de achtergrond gebruik van dynamische routingprotocollen die ervoor zorgen dat nieuwe netwerkroutes naar nieuwe locaties automatisch aangemaakt worden.

“Voor klanten die de netwerkconnectiviteit met hun vestigingskantoren willen vereenvoudigen en hun applicatietaken op Microsoft Azure willen uitbreiden, is er nu de met Barracuda geïntegreerde Azure Virtual WAN-oplossing”, zegt Ross Ortega, Partner PM Manager, Azure Networking, Microsoft. “De integratie van Azure Virtual Wan en Barracuda maakt netwerkconnectiviteit en configuratiebeheer makkelijker en eenvoudiger. Dit betekent dat klanten kunnen profiteren van geoptimaliseerde en geautomatiseerde connectiviteit met vestigingskantoren over de hele wereld, via Azure.”

De integratie tussen Barracuda en Microsoft Azure Virtual WAN is per direct beschikbaar en kan nu al gebruikt worden door organisaties die gebruikmaken van de public preview van Azure Virtual WAN.

Meer informatie over de integratie met Azure Virual WAN: https://www.barracuda.com/AzurevWAN/.

Meer informatie over Barracuda CloudGen Firewall: https://www.barracuda.com/products/cloudgenfirewall

Over Barracuda Networks
Barracuda vereenvoudigt IT met voor de cloud geschikte oplossingen waarmee klanten hun netwerken, toepassingen en data kunnen beschermen, ongeacht waar deze zich bevinden. Deze krachtige, gemakkelijk te gebruiken en betaalbare oplossingen worden gebruikt door ruim 150.000 organisaties over de hele wereld. Ze zijn beschikbaar als appliance, als virtuele appliance en in configuraties voor de cloud en voor hybride omgevingen. Het businessmodel van Barracuda is gericht op het bieden van waardevolle, op abonnementen gebaseerde IT-oplossingen die end-to-end netwerk- en databescherming bieden. Kijk voor meer informatie op www.barracuda.com.

Contactpersonen voor de pers
MCS PR, Barracuda Networks Persdesk, e-mail barracuda@mcspr.nl, tel. 023 - 562 8208.

Barracuda Networks, Barracuda en het Barracuda Networks-logo geregistreerde handelsmerken van Barracuda Networks in de VS en in andere landen.