www.marcommit.nlwww.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl
2499 volgers blijven op de hoogte!

OKI Europe lanceert printers voor smalle kleurenlabels die creativiteit en flexibiliteit bieden

De OKI Pro Serie labelprinter brengt voordelig in-house afdrukken van kleine tot middelgrote labelopdrachten binnen handbereik

Egham, 25 september 2018 - OKI Europe lanceert twee nieuwe labelprinters: de Pro Serie 1040 en 1050. Deze printers worden toegevoegd aan het steeds groeiende productaanbod van OKI Europe.

De Pro1040 en Pro1050 richten zich op nieuwe markten en vormen OKI's nieuwe innovatie op het gebied van labelafdruktechnologie. Daarnaast helpen deze printers bedrijven meer aandacht op hun producten te vestigen via snelle, eenvoudige en voordelige productie van opvallende labels.

Beide labelprinters uit de Pro Serie zullen naar verwachting de sterke positie van OKI in de afdruk- en verpakkingsindustrie in EMEA ondersteunen. De Pro1040 en Pro1050 printers voor smalle formaten, zijn speciaal ontwikkeld voor de groeiende markt van gebruikers die behoefte hebben aan een on-demand labelprinter die eenvoudig te installeren is en minimale training vereist.

De Pro1040 en Pro1050 zijn bedoeld voor intern gebruik en bieden klanten grotere vrijheid en volledige controle bij het afdrukken van labels. Een proces dat nog vaak wordt uitbesteed. Gebruikers profiteren van een ruimere keuze aan labelontwerpen met een lager printvolume/hoge SKU-mix, kleinere voorraden van voorgedrukte labels en minder verspilling. De mogelijkheid om in-house labels af te drukken, maakt ook een einde aan het wachten op zendingen van extern gedrukte labels.

Gebruikers van beide printers kunnen nu hun eigen labels ontwerpen met ongekende creativiteit en flexibiliteit. Er is een breed scala aan materialen waarop afgedrukt kan worden en  de professionele afwerking is mogelijk in vier of vijf kleuren.

De Pro1040 drukt af in CMYK, en de Pro1050 drukt af in CMYK plus wit (CMYK+W). Met de witte toner hebben gebruikers het extra voordeel dat zij kunnen afdrukken op transparante of gekleurde labels - dit wordt bereikt door een ondoorzichtige witte achtergrond af te drukken onder de CMYK-afbeelding, wat het afdrukresultaat nog opvallender maakt.

De Pro1040 en Pro1050 kunnen afdrukken op allerlei media, van textuurpapier tot synthetische materialen, met witte, doorzichtige, ondoorzichtig of gekleurde substraten. In tegenstelling tot inkjetprinters, verwerken de labelprinters uit de Pro Serie nieuwe soorten materialen met gemak, waardoor bedrijven meer creatieve ideeën en complexe werkvormen kunnen verkennen.

De Pro1040 en Pro1050 kunnen watervaste labels produceren die niet verbleken door inwerking van UV-licht. Dit maakt deze printers ideaal voor het produceren van industriële labels, asset tracking labels, labels voor buitengebruik, labels voor gebruik in vries- of koelomgevingen. Ook zijn de labels geschikt voor verpakkingen, dranken en huishoudelijke artikelen.

De Pro Serie labelprinters bieden eigenaren een uitstekende waarde voor hun geld dankzij de hoge efficiëntie en lage investeringskosten voor labelproductie. Gebruikers kunnen binnen enkele minuten afdrukopdrachten instellen dankzij flexibele configuratiemogelijkheden. Eigenaren van bedrijven en printserviceproviders (PSP's) zullen profiteren van on-demand, kleinschalige afdrukmogelijkheden voor kleurenlabels, met een grotere aantrekkingskracht op nieuwe klanten en winstmogelijkheden uit lucratieve nieuwe inkomstenstromen.

"De lancering van de Pro Serie labelprinters luidt een nieuw tijdperk op het gebied van labelafdrukken in," stelt Dennie Kawahara, Managing Director van OKI Europe. "Deze ontwikkeling in afdruktechnologie omvat een uitgebreid aanbod van media, creatieve en flexibele vormgeving en geavanceerde LED-kleurentechnologie. De Pro1040 en Pro1050

zijn zeer veelzijdige systemen die een grote impact zullen hebben op verschillende bedrijfstakken, ongeacht of ze in-house worden gebruikt of door PSP's om meer printopdrachten binnen te halen."

De systemen kunnen worden bekeken en besteld tijdens de volgende events:
  • Viscom (Milaan - Italië) 18 - 20 oktober 2018
  • Label & Print (Madrid, Spanje) 12 - 13 november 2018
  • All4Pack (Parijs, Frankrijk) 26 - 29 november 2018
  • C!Print (Lyon, Frankrijk) 5 - 7 februari 2019

Opmerkingen voor de redactie:

Pro1040 & Pro1050 printerspecificaties ¹
  • Kleurenopties Pro1040 (CMYK) & Pro1050 (CMYK + W)
  • Mediatype² labels normaal, labels glanzend papier, labels synthetische film
  • Materiaalbreedte Rol papier: 25,4 mm (1,0 inch) - 130 mm (5,1 inch) inclusief rand
  • Materiaaldikte 0,076 - 0,250 mm
  • Labellengte 12,7 mm (0,5 inch) - 1320,8 mm (52 inch)
  • Afwikkelrichting rol Face-out, Face-in
  • Afdruksnelheid Max. 152,4 mm/s (6 ips)
  • Geheugen (std./max.) 2.000 MB / 2.000 MB
  • Harde schijf 250 GB
  • Automatisch snijmechanisme Roterend mes, volledig gesneden
  • Afmetingen (BxDxH) 1.040x477x441 (printer met unwinder)
  • Gewicht (inclusief toebehoren) Circa 62,0 kg (printer 43 kg, unwinder 19 kg)
¹Specificaties kunnen zonder kennisgeving worden gewijzigd. Alle genoemde handelsmerken zijn erkend.
²Medialijst beschikbaar (alle media moeten vooraf worden getest voordat deze in grotere hoeveelheden worden besteld).

Opmerkingen voor redacteuren:

Over OKI Europe Ltd

OKI Europe Ltd is een afdeling van OKI Data Corporation, een internationaal business-to-business merk dat kosteneffectieve, professionele, eigen printers en applicaties maakt en diensten verleent die zijn bedoeld om huidige en toekomstige bedrijven efficiënter te maken.

Het bedrijf is een van de toonaangevende printermerken in Europa zowel wat betreft de kwaliteit als verzonden eenheden. Al meer dan 60 jaar heeft OKI Europe wereldwijd geavanceerde printoplossingen geleverd en baanbrekende technologieën geïntroduceerd die voorzien in de behoeften van kleine en grote bedrijven. Door als eerste digitale LED-printtechnologie te ontwikkelen werd OKI de marktleider van high-definition, eco-vriendelijke printapparaten.

Sinds de aankoop van de wereldwijd toegepaste grootformaatprinters van Seiko I Infotech Inc., een dochteronderneming van Seiko Instruments Inc., distribueert OKI precisieprintsystemen van groot formaat, specifiek voor de teken-, grafische, CAD- en GIS-markten, die toonaangevende productiviteit en beeldkwaliteit leveren. Met een netwerk in heel EMEA van bevoegde distributeurs en dealers levert OKI Europe Ltd complete printoplossingen waaronder grootformaatprinters, inkten, media, software, installatie, ondersteuning, kennis en training.

Naast een uitgebreid portfolio van bekroonde printers en MFP's, biedt OKI een reeks diensten om print- en documentwerkstromen te optimaliseren. Dit, samen met een geïntegreerd pakket softwaretechnologieën en -tools, kan bedrijven helpen hun print- en documentkosten te beheren in een veilige omgeving, op kantoor, mobiel of in de cloud.

Tegenwoordig heeft OKI Europe ruim 500 werknemers in dienst op 15 locaties en wordt vertegenwoordigd in 60 landen in de EMEA-regio.

OKI Data Corporation is een dochteronderneming van Oki Electric Industry Co. Ltd., gevestigd in Tokio en opgericht in 1881, en Japans eerste telecommunicatieproducent.

Bezoek www.oki.com/eu voor meer informatie.

Voor informatie of hoge resolutie materiaal kunt u contact opnemen met de volgende contactpersonen:

OKI EUROPE (Benelux)
Tim Leenders
T.Leenders@Oki.nl

The Communication Force
Simone Smits
Tel: +31 (0)6 30 66 80 44
simone@communicationforce.com
Laatste van OKI Systems
OKI breidt distributie uit met M.K. Computer Electronic voor OKI onderdelen

OKI Europe stelt nieuwe Managing Director aan

OKI Europe lanceert innovatie op het gebied van transferdruk met een all-in-one digitale printer voor kleding en harde oppervlakken
OKI Systems contact

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Wuunder

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nl