www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.nlContentbureau
2475 volgers blijven op de hoogte!
PR: KINXX PR

OPENING DATACENTER AMS1 VAN MAINCUBES ZEER SUCCESVOL VERLOPEN

Amsterdam – 25 september 2018 – Afgelopen donderdag 20 september opende datacenterexploitant maincubes, onderdeel van de Duitse Zech Group, zijn vernieuwde datacenter op Schiphol-Rijk in aanwezigheid van ruim 150 gasten, waaronder CEO Olivier Menzel en CTO Albrecht Kraas.

Joris te Lintelo, director van de AMS1 vestiging, gaf een korte toelichting op de historie en strategie van maincubes en lichtte tevens een tipje van de sluier op met betrekking tot de toekomstplannen voor Nederland, waarbij sprake is van een mogelijke tweede vestiging in de regio Amsterdam. De strategie van maincubes is gericht op colocatie in combinatie met de ontwikkeling van eco-systemen in samenwerking met klanten en partners, naar het voorbeeld van de Duitse werkwijze. Een belangrijk project hierbij is het ‘secureexchange platform’, een digitale marktplaats voor een veilige uitwisseling van data.

De technische upgrade en moderniseringen zijn gerealiseerd in samenwerking met SPIE Nederland, bij de opening vertegenwoordigd door Kees Verlaan, Bernice Fieten en Ben Meesters. Het nieuwe datacenter AMS01 heeft een IT vloeroppervlakte van 4.400 vierkante meter en een beschikbaar IT-vermogen van 4,7MW en is voorzien van toekomstbestendige technische voorzieningen in combinatie met een uniek beveiligingsplatform.

“Partijen doen graag zaken met een datacenterbedrijf dat dezelfde taal spreekt, op een A-locatie is gevestigd - in ons specifieke geval op A-locaties in Nederland en Duitsland -, flexibel is en daarnaast de hoogste eisen stelt aan alle vormen van security,” zei CEO Menzel, die de nieuwe Nederlandse vestiging “een prachtig datacenter alternatief voor klanten in Nederland” noemde.

Vervolgens gaf trendwatcher en analist Sander Duivestein een leuke, maar ook scherpe analyse over hoe gek onze wereld eigenlijk wel is en wat we allemaal niet doen voor likes en pageviews.

Na het formele programma en de bedankjes aan alle partners en lveranciers was er een uitgebreide BBQ op het terrein voor alle gasten die werd verzorgd door Jord Althuizen van Smokey Goodness.

Over maincubes
maincubes is een Duitse datacenterexploitant en onderdeel van de Zech Group uit Bremen. Op verschillende strategische locaties in Europa zijn onze datacenters te vinden. Het hoofdkantoor van maincubes staat in Frankfurt am Main. In Nederland is ons moderne datacenter te vinden in Schiphol-Rijk.

Voor een diversiteit aan klanten realiseren wij colocatiediensten die nodig zijn voor de opslag van data. We richten ons op robuuste, betrouwbare en schaalbare infrastructuur. Alle relevante IT-technologieën en IT-services kunnen geregeld worden. In ons datacenter AMS01 op Schiphol-Rijk bieden we meer dan 4.400 m2 aan colocatieruimte die is ingericht met de modernste apparatuur.

Einde Persbericht

Voor meer informatie: Joris te Lintelo, joris.telintelo@maincubes.com 06-10071300.
Tags bij dit bericht