Geachte bezoeker, van 17-5-2019 t/m 21-5-2019 zal www.persberichten.com dagelijks minder vaak worden bijgewerkt.

Microsoft verstevigt security en maakt AI toegankelijker tijdens Ignite 2018

Tijdens Microsofts jaarlijkse IT-evenement Ignite 2018 in Orlando (VS) werd vandaag het belang van meer IT-beveiliging en de toewijding aan het toegankelijker maken van AI onderstreept.

Meer beveiliging
Microsoft presenteerde verschillende nieuwe security-gerelateerde diensten en producten, waaronder Microsoft Secure Score, een dynamische rapportagemogelijkheid voor de Microsoft 365-omgeving van klanten. Deze toepassing geeft aanbevelingen na analyse waarmee beveiligingslekken sterk verminderd kunnen worden. Daarnaast was er aandacht voor Microsoft Authenticator, een oplossing waarmee beveiligd inloggen voor medewerkers eenvoudiger wordt met features zoals wachtwoord-vrij inloggen.

Democratiseren van AI
Eerder benadrukte Microsoft dat het toegankelijk maken van kunstmatige intelligentie (Artificial Intelligence, AI) voor iedereen een van de speerpunten van de organisatie is. Tijdens Ignite wordt in het kader hiervan onder andere belicht hoe met het programma ‘AI forHumanitarian Action’ de kracht van AI ingezet kan worden bij herstel na rampen, jeugdhulp, bescherming van vluchtelingen en het promoten van mensenrechten.

Ga voor het terugkijken van de keynote en een overzicht van alle aankondigingen naar de speciale Ignite-website

Neem bij vragen contact met ons op.

Microsoft Persdesk
Media relations