www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.com

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (3 jaar en 1 dag geleden)
PR: Wisse Kommunikatie

Rapport Akamai: Financiële dienstverleners continu doelwit kwaadaardige inlogpogingen

Amsterdam – Het aantal kwaadaardige inlogpogingen is in de maanden mei en juni van dit jaar maandelijks gemiddeld met 30% gestegen ten opzichte van de periode januari-april 2018. In de eerste vier maanden van dit jaar registreerde Akamai 3,2 miljard inlog-pogingen per maand. In mei en juni lag dit aantal op totaal 8,3 miljard. Dat blijkt uit het rapport 2018 State of the Internet / Security Credential Stuffing Attacks van Akamai. In totaal vonden er tussen begin november 2017 en eind juni 2018 meer dan 30 miljard kwaadaardige inlogpogingen plaats, zo blijkt uit de analyse van Akamai. Vooral financiële dienstverleners zijn slachtoffer.

Kwaadaardige inlogpogingen zijn het gevolg van credential stuffing, waarbij hackers systematisch botnets inzetten om gebruik te maken van gestolen logins. Ze richten zich op inlogpagina’s van banken en webwinkels in de wetenschap dat veel klanten dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord gebruiken voor verschillende diensten en accounts. De financiële schade van credential stuffing kan voor organisaties oplopen tot tientallen miljoenen dollars, zo blijkt uit het rapport The Cost of Credential Stuffing van het Ponemon Institute.

De security- en dreigingsonderzoeken van Akamai in combinatie met gedragsanalyses zijn de drijvende krachten van de bot management technologie van Akamai. Josh Shaul, Vice President of Web Security bij Akamai, geeft een voorbeeld van hoe het bedrijf misbruik van inloggegevens bestrijdt bij een klant. “Eén van ’s werelds grootste financiële dienstverleners had te kampen met meer dan 8.000 accountovernames per maand. Dit leidde dagelijks tot meer dan $100.000 aan fraudegerelateerde verliezen,” zegt Shaul. “Het bedrijf richtte zich tot Akamai met het verzoek om op gedrag gebaseerde botdetectie te plaatsen op iedere endpoint waarop klanten kunnen inloggen. Zij zagen direct een flinke afname van het aantal accountovernames naar slechts één tot drie per maand. De fraudegerelateerde verliezen liepen terug naar slechts $1.000 tot $2.000 per dag.”

Het State of the Internet rapport bevat daarnaast twee voorbeelden van credential stuffing die laten zien hoe ernstig de methode is.

Het eerste voorbeeld betreft de problemen waar een financiële dienstverlener uit de Fortune 500-lijst mee te maken had toen aanvallers een botnet inzette om binnen 48 uur 85 miljoen kwaadaardige inlogpogingen uit te voeren op een site die normaal gesproken slechts zeven miljoen inlogpogingen per week verwerkt. Dit botnet zette meer dan 20.000 devices in , waardoor er honderden verzoeken per minuut konden worden gedaan. Onderzoek van Akamai liet zien dat bijna een derde van dit verkeer afkomstig was uit Vietnam en de VS.

Het tweede praktijkvoorbeeld is een ‘low and slow’-type aanval op een kredietunie eerder dit jaar. Deze financiële instelling zag een enorme piek in kwaadaardig inlogpogingen, veroorzaakt door wat uiteindelijk drie verschillende botnets waren. Terwijl een zeer actief botnet het meest in het oog sprong, werd er ook een botnet ontdekt dat juist heel langzaam en methodisch probeerde in te breken en een veel groter gevaar vormde.

“Het onderzoek toont aan dat de mensen achter credential stuffing-aanvallen continu bezig zijn om hun methodes te verfijnen. Ze wisselen hun methodes af, van zeer actieve, volume-based aanvallen tot een geheimzinnige ‘low and slow’-achtige aanval,” zegt Martin McKeay, Senior Security Advocate bij Akamai en auteur van het rapport State of the Internet / Security. “Het is vooral alarmerend wanneer er meerdere aanvallen tegelijkertijd worden uitgevoerd op één doelwit. Zonder de specifieke expertise en tools die nodig zijn om dergelijke multivector-aanvalcampagnes tegen te kunnen houden, lopen organisaties het risico uiteindelijk de meest gevaarlijke credential aanvallen niet eens op te merken.”

Het rapport 2018 State of the Internet / Security Credential Stuffing Attacks is gratis te downloaden. Meer informatie over toenemende uitdagingen met betrekking tot credential stuffing en hoe organisaties zich kunnen beschermen, is hier te vinden.

Methodologie
Het Akamai 2018 State of the Internet / Security Credential Stuffing Attack bevat aanvalsgegevens afkomstig uit de wereldwijde infrastructuur van Akamai en de resultaten van onderzoeken die zijn uitgevoerd door verschillende teams binnen het bedrijf. Het rapport biedt een analyse van het cloud security landschap en de aanvalsdreigingen, en geeft inzicht in trends op basis van data van het Akamai Intelligent Platform. Bijdragen aan het State of the Internet / Security Report zijn afkomstig van security professionals van Akamai, waaronder het Security Intelligence Response Team (SIRT), de Threat Research Unit, Information Security en de Custom Analytics group.

Over Akamai
Akamai beveiligt en levert digitale ervaringen aan grote bedrijven wereldwijd. Akamai’s intelligente edge platform omringt alles, van de organisatie tot de cloud, zodat klanten en hun ondernemingen snel, slim en veilig kunnen zijn. Wereldwijd vertrouwen bekende merken op Akamai om voorop te lopen op de concurrentie met behulp van flexibele oplossingen die de kracht van hun multi-cloud architectuur versterkt. Akamai houdt keuzes, apps en ervaringen dichterbij gebruikers dan wie dan ook – en aanvallen en bedreigingen ver weg. Het portfolio van Akamai bestaat uit edge security-, web- en mobile performance-, enterprise access- en video delivery-oplossingen, en wordt ondersteund door een uitstekende klantenservice, analytics en 24/7/365 monitoring. Weten waarom topmerken wereldwijd vertrouwen op Akamai? Kijk dan op www.akamai.comblogs.akamai.com, of volg @Akamai op Twitter. Wereldwijde contactinformatie is te vinden via www.akamai.com/locations.
Laatste van Akamai
Colruyt Group optimaliseert bedrijfsvoering en klantervaring met nieuwe in de cloud beheerde netwerkoplossing van Extreme Networks

DNA Services groeit door met clouddiensten op infrastructuur Uniserver

Gratis, krachtig en privacyvriendelijk alternatief voor Google Analytics nu beschikbaar voor iedereen

Schneider Electric introduceert de nieuwe generatie TeSys Deca motorstarters

Schneider Electric breidt portfolio uit met Easy Micro Data Centers

BT gaat sneller klimaatneutraal en lanceert nieuwe klimaatcampagne

Relatie tussen security, IT en development moet beter voor meer innovatie en betere klantervaringen

Prinsjesdag 2021: de belangrijkste veranderingen voor HR- en salarisprofessionals

Nutanix Cloud Platform levert verbeterde dataservices voor ongestructureerde en gestructureerde data

Siemens en Zscaler werken samen aan geïntegreerde Zero Trust-beveiligingsoplossingen voor OT/IT

Nutanix Cloud Platform doorbreekt silo's in hybride multicloud-operations
DDA verwelkomt Maunt als partner

Startup Last Mile eMobility verbindt mobiliteitsinnovaties met bestaand automotive dealernetwerk

VELUX Groep en Schneider Electric verlengen partnerschap om levenslange CO2-neutraal belofte te versnellen

Scholieren innoveren om de wereld te redden in de vierde Raspberry Pi-competitie

Ivanti voor het tweede jaar op rij leider in het 2021 Gartner® Magic Quadrant™ voor IT Service Management Tools

Thinkwise organiseert eerste Low-Code Summit

Kaspersky benoemt nieuwe Managing Director voor Noord-Europa om regionale propositie en partnerships te versterken

Infor lanceert interoperabiliteitsoplossing voor de gezondheidszorg

Vertiv treedt toe tot de Sustainable Digital Infrastructure Alliance om bij te dragen aan een klimaatneutrale digitale economie
Verstreken tijd: 3 jaar en 1 dag

Logo Nice to Meat
Logo Fullstaq B.V.
Logo Stichting ITdonations
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Piwik PRO
Logo Schneider Electric