Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl
Datum: (3 jaar en 46 dagen geleden)
PR: Marcommit

Onderzoek Descartes: “Chauffeurstekort grootste bedreiging van fleetmanagers voor de komende vijf jaar”

Amersfoort, 20 september 2018 – Een chauffeurstekort vormt een grote bedreiging voor fleetmanagers in zowel Europa als Amerika, zo blijkt uit onderzoek van Descartes. 72 procent van de respondenten ziet dit tekort zelfs als de grootste zorg voor de komende vijf jaar.

De logistieke en vervoersbedrijven staan voor grote uitdagingen. Door de continue technologische veranderingen, extra regelgeving en de toenemende veeleisendheid van klanten wordt het voor bedrijven steeds moeilijker om op zo’n efficiënt mogelijke manier aan al die eisen te voldoen. Het onderzoek laat verder zien dat kostenverlaging de grootste operationele uitdaging voor bedrijven is (67 procent van de respondenten), gevolgd door het aansturen van de prestaties en het gedrag van de chauffeurs. Om zich voor te bereiden op de veranderingen, gaan bedrijven vooral investeren in technologie en het wijzigen van de vlootstrategie.

De grootste invloed op het vlootbeheer in de komende vijf jaar is, zoals gezegd, het chauffeurstekort. Op de tweede plaats staat het toenemende aantal eisen die klanten stellen. Dat heffen de bedrijven op met technologische oplossingen om de bezorgopties te verruimen en additionele services te kunnen aanbieden. In de komende twee jaar voorzien zij de grootste investeringen in rittenplanning en track & trace. Deze elementen worden als belangrijkste voor een effectief vlootbeheer genoemd.

“Hoewel verlaging van de kosten een belangrijke uitdaging is waarmee fleetmanagers te maken hebben, ligt het chauffeurstekort op de loer als de grootste bedreiging voor de komende vijf jaar”, zegt Albert van Roekel, Senior Consultant Routemanagement bij Descartes. “Daarnaast zijn er de hogere verwachtingen op het gebied van klantenservice, die de aanzet geven tot groeiende concurrentiezorgen en tot nieuwe operationele druk, waarmee vlootbeheer wordt geconfronteerd. Het onderzoek laat zien dat toppresterende bedrijven zich minder richten op besparing van kosten, maar juist meer op toekomstgerichte opties om waarde te creëren, zoals verbetering van de klantenservice door middel van automatisering.”

Over het onderzoek
Aan het onderzoek namen 130 respondenten deel die representatief waren voor bedrijven in de Verenigde Staten en Europa. Ongeveer de helft van de respondenten is actief in vervoer en logistiek, en de helft in productie, detailhandel en distributie. Bijna twee derde (65 procent) van de respondenten beschikt over een vloot van maximaal honderd voertuigen. Het volledige onderzoek is hier beschikbaar.

Over Descartes
Descartes (TSX: DSG) (Nasdaq: DSGX) is de wereldwijde leider op het gebied van on-demand SaaS-oplossingen (Software-as-a-Service) die bijdragen aan de verbetering van de productiviteit, en van de prestaties en zekerheid voor ondernemingen, waarbij logistiek een belangrijke rol speelt. Klanten gebruiken de modulaire, cloud-based oplossingen om leveringen te plannen, te sturen, te volgen en te meten. Ook kunnen zij vrachten plannen, toewijzen en uitvoeren, transportfacturen opstellen, controleren en betalen, wereldwijde handelsdata bekijken, douane- en beveiligingsdocumenten voor import en export archiveren, en verschillende andere logistieke processen uitvoeren. Dit alles door deelname aan ’s werelds grootste, multimodale samenwerkingscommunity voor logistiek. Het hoofdkantoor van Descartes is gevestigd in Waterloo, Canada, en de organisatie heeft kantoren en partners wereldwijd. Meer informatie: www.descartes.com. Volg ons op LinkedIn en Twitter voor de meest recente informatie.
Laatste van Descartes
Descartes breidt last mile-dienstverlening uit met overname GreenMile

Descartes neemt Portrix Logistics Software over

Superfood retailer KoRo in zee met Descartes om aan hoge ordervolumes te voldoen
Verstreken tijd: 3 jaar en 46 dagen

Logo Marcommit
Descartes contact

Logo Descartes

info@descartes.com
  www.descartes.com
Descartes sociaal

Descartes tweets

Logo VPNdiensten.nl
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo
Logo NPRM NV
Logo OPEN.satisfaction
Logo NEG-ITSolutions
Logo Login Consultants
Logo Giarte
Logo Tulinx
Logo Renewd
Logo Fullstaq B.V.
Logo Sortlist
Logo Data Matters BV
Logo E-mergo
Logo Facilitor
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Young_Coders
Logo True (Broad Horizon)
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo MCS B.V.
Logo Lightspeed
Logo Citrix
Logo Extreme Networks
Logo Essentra Components
Logo Pegasystems
Logo CrowdStrike
Logo Red Hat
Logo WorldStream
Logo Mirakl
Logo Orange Cyberdefense
Logo Personio
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Visma | Raet
Logo Ctac N.V.

Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl