www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl
2470 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

Red Hat maakt resultaten tweede kwartaal boekjaar 2019 bekend

• Omzet tweede kwartaal $823 miljoen, 14% meer dan het voorgaande jaar, of 14% in constante valuta
  • Omzet uit abonnementen voor applicatieontwikkeling gerelateerde technologieën en andere nieuwe technologieën tweede kwartaal $196 miljoen, 31% meer dan het voorgaande jaar of 31% in constante valuta
  • Quarter-end deferred revenue balance $2,4 miljard, 17% meer dan het voorgaande jaar of 19% in constante valuta
Amsterdam, 20 september 2018 – Red Hat, Inc. (NYSE: RHT), leverancier van opensourceoplossingen, maakt de resultaten bekend van het tweede kwartaal van boekjaar 2019 dat afliep op 31 augustus 2018.

“Klanten blijven prioriteit geven aan hun initiatieven voor digitale transformatie en zij gebruiken de hybride cloudtechnologieën van Red Hat om hun applicaties te moderniseren en hun efficiëntie te vergroten,” aldus Jim Whitehurst, President en Chief Executive Officer van Red Hat. “De uitbreiding van ons technologieportfolio heeft ons strategisch belang voor klanten vergroot, zo blijkt ook uit het aantal contracten in het tweede kwartaal met een waarde van meer dan vijf miljoen dollar. Dat is meer dan het dubbele in vergelijking met het voorgaande jaar.”

“Onze resultaten over het tweede kwartaal komen overeen met onze verwachtingen en we stimuleerden 20 procent groei in de total backlog tot $3,3 miljard,” aldus Eric Shander, Executive Vice President en Chief Financial Officer bij Red Hat. “We bevestigen opnieuw groei voor het volledige jaar in constante valuta van 16 tot 17 procent in vergelijking met het voorgaande jaar, maar passen onze verwachtingen voor de omzet over het volledige boekjaar in dollars aan met circa $15 miljoen. Dit is uitsluitend om rekening te houden met de veranderingen in de valutakoersen.”

Omzet
De totale omzet in het tweede kwartaal was $823 miljoen, een toename van 14 procent in USD ten opzichte van een jaar eerder, of 14 procent op basis van constante valuta. De omzet afkomstig uit abonnementen in het tweede kwartaal bedraagt $723 miljoen, een toename van 13 procent in USD ten opzichte van een jaar eerder, of 14 procent op basis van constante valuta. De omzet uit abonnementen in de tweede kwartaal bedraagt 88 procent van de totale omzet.

De omzet uit abonnementen voor infrastructuur gerelateerde oplossingen voor het kwartaal bedraagt $527 miljoen, een toename van 8 procent in USD ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder, en 8 procent op basis van constante valuta. De omzet uit applicatieontwikkeling gerelateerde technologieën en andere nieuwe technologieën in het verslagkwartaal bedraagt $196 miljoen, een toename van 31 procent in USD ten opzichte van het voorgaande jaar en 31 procent op basis van constante valuta.

Het GAAP operating income voor het tweede kwartaal bedraagt $135 miljoen. Na aanpassing van diverse vergoedingen en kosten bedraagt het non-GAAP operating income $197 miljoen, 3 procent meer dan een jaar eerder. De GAAP operating marge bedraagt in het verslagkwartaal 16,4 procent en de non-GAAP operating marge 23,9 procent.

Voorziening voor inkomstenbelastingen
GAAP-bepaling voor inkomstenbelastingen voor het tweede kwartaal omvat een belastinglast van ongeveer $18 miljoen als gevolg van nieuw uitgegeven IRS-richtlijnen met betrekking tot de Tax Cuts and Jobs Act (IRS Guidance), voornamelijk als gevolg van de herwaardering van uitgestelde belastingvorderingen die verband houden met de niet-aftrekbaarheid van bepaalde op aandelen gebaseerde vergoedingen en het terugboeken van bepaalde op aandelen gebaseerde vergoedingsvoordelen erkend tijdens het eerste kwartaal van boekjaar 2019. De Non-GAAP-bepaling voor inkomstenbelasting sluit dit effect gerelateerd aan de IRS-richtlijnen uit.

Net income
Het GAAP net income in het tweede kwartaal komt uit op $87 miljoen, of $0,46 per aandeel tegen $97 miljoen, of $0,53 per aandeel in dezelfde periode een jaar eerder. Na correctie voor diverse vergoedingen en kosten bedraagt het net income volgens de non-GAAP-methode in het verslagkwartaal $157 miljoen, of $0,85 per aandeel tegen $138 miljoen, of $0,77 per aandeel in hetzelfde kwartaal een jaar eerder.

De operating cash flow komt het tweede kwartaal uit op $133 miljoen, een afname van 7 procent ten opzichte van een jaar eerder. De operating cash flow omvat de impact van Red Hat’s recente toepassing van ASU 2016-15: Statement of Cash Flows (Topic 230): Classification of Certain Cash Receipts and Cash Payments. De non-GAAP cash flow uit operations, die dit effect uitsluit, was $165 miljoen, een toename van 16 procent ten opzichte van een jaar eerder in vergelijking tot de GAAP operating cash flow. De totale, cash equivalents en investeringen op 31 augustus 2018 bedragen $2,2 miljard na het terugkopen van circa 1,7 miljoen aandelen die een waarde vertegenwoordigen van circa $250 miljoen. Het resterende saldo in de huidige repurchase authorization per 31 augustus 2018 bedraagt ongeveer $750 miljoen dollar.

Aan het einde van het tweede kwartaal bedroeg de total deferred revenue $2,4 miljard, een toename van 17 procent ten opzichte van het kwartaal een jaar eerder. Het negatieve effect op de total deferred revenue door veranderingen in de wisselkoersen was $40 miljoen ten opzichte van voorgaand jaar. Op basis van constante valuta zou de total deferred revenue op jaarbasis met 19 procent gestegen zijn.

Vooruitzichten
De vooruitzichten van Red Hat gaan uit van de huidige bedrijfsomstandigheden en wisselkoersen. Voor het volledige jaar is het vooruitzicht:
  • De verwachte omzet bedraagt ongeveer $3,360 miljard tot $3,395 miljard dollar in USD.
  • De GAAP operating marge zal naar verwachting ongeveer 16,4 procent bedragen en de non-GAAP operating marge bedraagt naar verwachting ongeveer 23,9 procent.
  • De diluted GAAP-winst per aandeel (EPS) zal naar verwachting ongeveer $2,29 tot $2,33 per aandeel zijn, ervan uitgaande dat $186 miljoen aan diluted aandelen uitstaat. De diluted non-GAAP-winst per aandeel bedraagt naar verwachting ongeveer $3,45 tot $3,49 dollar per aandeel, waarbij 184 miljoen aan diluted aandelen uitstaat. Zowel GAAP als non-GAAP EPS gaan uit van $4 miljoen per kwartaalprognose voor overige inkomsten. Het GAAP geraamde belastingtarief gaat uit van een tarief van circa 22,5 procent voor afzonderlijke belastingposten.
  •  De non-GAAP operating cash flow zal naar verwachting ongeveer $1,035 tot $1,045 miljard bedragen.
Voor het derde kwartaal:
  • De omzet bedraagt naar verwachting ongeveer $848 miljoen tot $856 miljoen dollar.
  • De GAAP operating marge bedraagt naar verwachting ongeveer 16,1 procent en de non-GAAP operating marge bedraagt naar verwachting ongeveer 24,0 procent.
  • De diluted GAAP EPS bedraagt naar verwachting ongeveer $0,56 dollar per aandeel, ervan uitgaande dat $186 miljoen aan diluted aandelen uitstaat. De diluted non-GAAP EPS bedraagt naar verwachting ongeveer $ 0,87 per aandeel, ervan uitgaande dat $184 miljoen aan diluted aandelen uitstaat.
Voor meer informatie, ziehttps://investors.redhat.com.

Over Red Hat
Red Hat staat wereldwijd aan de top als leverancier van opensourceoplossingen. Met een communitygedreven benadering biedt Red Hat een betrouwbare en high-performance cloud, Linux, middleware, storage en virtualisatietechnologieën. Daarnaast biedt Red Hat ondersteuning, training en consultancy. Als de verbindende factor in een wereldwijd netwerk van enterprises, partners en open source communities helpt Red Hat essentiële en innovatieve technologieën te creëren die groei faciliteren en klanten voorbereiden voor de toekomst. Kijk voor meer informatie op: www.redhat.com.

Voor meer informatie voor de pers
Lubbers De Jong
Anke van Heerebeek