Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
Datum: (2 jaar en 177 dagen geleden)
PR: LVTPR

commercetools door onafhankelijk onderzoeksbureau Forrester als Contender opgenomen in meest recente evaluatie van B2C-commercesuites

Onderzoek: “Het platform van commercetools biedt grote waarde voor bedrijven die een next generation commerce-ervaring willen bieden*”

Amsterdam, 14 september, 2018 – commercetools, de wereldwijde en toonaangevende leverancier van next-generation e-commercesoftware, is als Contender opgenomen in het rapport The Forrester Wave™: B2C Commerce Suites Q3 2018. In het rapport, dat in september werd gepubliceerd, gaf Forrester commercetools de hoogst mogelijke cijfers in de categorieën platformarchitectuur, productvisie en roadmap, en delivery model.

Volgens het rapport is het platform zeer geschikt voor bedrijven die van plan zijn de overstap te maken van een legacy platform. Met name bedrijven die next-generation commerce-ervaringen willen bieden, halen veel waarde uit het platform van commercetools.

commercetools kwam tegemoet aan de vraag naar een flexibelere commerce-oplossing en maakte als eerste gebruik van microservices voor shopping-applicaties. Ook maakte het integratie mogelijk met andere bedrijfssystemen. Het commercetools-platform maakt gebruik van een API-first, cloud native aanpak die merken in staat stelt snel e-commercemogelijkheden toe te voegen aan kanalen en apparaten buiten traditionele webshops. Ook zijn ze flexibeler en kunnen ze sneller inspelen op veranderingen en nieuwe technologieën in de markt.

“E-commerce ondergaat een belangrijke verandering”, zegt Dirk Hoerig, oprichter en CEO van commercetools. “Bedrijven verzetten zich tegen het vendor lock-in-model van oudere commerceplatformen. Dit model is kostbaar en het duurt erg lang om upgrades uit te voeren. Het weerhoudt bedrijven er daardoor van snel op marktontwikkelingen te reageren. Onze visie begon met het idee dat organisaties meer vrijheid moeten krijgen, alsmede meer keuze en meer flexibiliteit als het op e-commerce aankomt. Internationale merken ervaren die vrijheid dankzij ons platform.”

commercetools behaalde 5/5 in de categorie productievisie en roadmap. Volgens het Forrester-rapport is dat een uitzonderlijk hoge score die inhoudt dat het bedrijf “toonaangevend is in de reactie en visie op belangrijke brancheontwikkelingen op het gebied van personalisatie, omnichannel en mobile commerce”. Daarnaast meent het rapport dat het “constante DevOps-model van het bedrijf de moeizame upgradecycli elimineert die de meeste platformgebruikers ertoe zet om dure re-platformingprojecten in gang te zetten.”

commercetools ontving ook de hoogst mogelijke score in de categorie ‘expanded sales channels’, die Forrester omschrijft als suites die “in vergelijking met andere bedrijven superieure mogelijkheden bieden” met een “best-in-class specifiek ontworpen, API-first,headless commerce-architectuur, die is erkend door klanten.”

Klik hier om het volledige rapport te downloaden.

Over commercetools
commercetools GmbH is een internationale technologieonderneming en geldt als incubator van het postwebtijdperk. De cloudgebaseerde platformtechnologie biedt onlineretailers de basis voor een toekomstbestendige e-commerceomgeving. De moderne API approach maakt het mogelijk nieuwe verkoopkanalen te ontsluiten. Merken zoals Hasbro, Carhartt WIP, Albelli, Van Ommen, Grandvision, Cimpress (bijvoorbeeld Vistaprint) en Eurail vertrouwen op commercetools voor de digitale transformatie van hun e-commerceactiviteiten. In de vestigingen in München, Berlijn, Durham (North Carolina/USA) en Amsterdam zijn in totaal meer dan 150 medewerkers in dienst. Meer informatie is beschikbaar op www.commercetools.com.
Laatste van commercetools
commercetools is Leader in 2020 Gartner Magic Quadrant for Digital Commerce

Eerste open food-marktplaats Foodl biedt ubiquitous commerce met technologie van commercetools

commercetools en roboticaontwikkelaar Franka Emika verlengen partnerschap
Verstreken tijd: 2 jaar en 177 dagen

Logo LVTPR
commercetools contact

Logo commercetools

commercetools@lvtpr.nl
  commercetools.com
commercetools sociaal

commercetools tweets

Logo Reflex Online BV
Logo Blue Dragon
Logo Avinty (GGZ)
Logo MicroFix
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Sortlist
Logo Fullstaq B.V.
Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo Northwave
Logo PQR B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo Alleeninkt.nl