www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nl
PR: LVTPR

commercetools door onafhankelijk onderzoeksbureau Forrester als Contender opgenomen in meest recente evaluatie van B2C-commercesuites

Onderzoek: “Het platform van commercetools biedt grote waarde voor bedrijven die een next generation commerce-ervaring willen bieden*”

Amsterdam, 14 september, 2018 – commercetools, de wereldwijde en toonaangevende leverancier van next-generation e-commercesoftware, is als Contender opgenomen in het rapport The Forrester Wave™: B2C Commerce Suites Q3 2018. In het rapport, dat in september werd gepubliceerd, gaf Forrester commercetools de hoogst mogelijke cijfers in de categorieën platformarchitectuur, productvisie en roadmap, en delivery model.

Volgens het rapport is het platform zeer geschikt voor bedrijven die van plan zijn de overstap te maken van een legacy platform. Met name bedrijven die next-generation commerce-ervaringen willen bieden, halen veel waarde uit het platform van commercetools.

commercetools kwam tegemoet aan de vraag naar een flexibelere commerce-oplossing en maakte als eerste gebruik van microservices voor shopping-applicaties. Ook maakte het integratie mogelijk met andere bedrijfssystemen. Het commercetools-platform maakt gebruik van een API-first, cloud native aanpak die merken in staat stelt snel e-commercemogelijkheden toe te voegen aan kanalen en apparaten buiten traditionele webshops. Ook zijn ze flexibeler en kunnen ze sneller inspelen op veranderingen en nieuwe technologieën in de markt.

“E-commerce ondergaat een belangrijke verandering”, zegt Dirk Hoerig, oprichter en CEO van commercetools. “Bedrijven verzetten zich tegen het vendor lock-in-model van oudere commerceplatformen. Dit model is kostbaar en het duurt erg lang om upgrades uit te voeren. Het weerhoudt bedrijven er daardoor van snel op marktontwikkelingen te reageren. Onze visie begon met het idee dat organisaties meer vrijheid moeten krijgen, alsmede meer keuze en meer flexibiliteit als het op e-commerce aankomt. Internationale merken ervaren die vrijheid dankzij ons platform.”

commercetools behaalde 5/5 in de categorie productievisie en roadmap. Volgens het Forrester-rapport is dat een uitzonderlijk hoge score die inhoudt dat het bedrijf “toonaangevend is in de reactie en visie op belangrijke brancheontwikkelingen op het gebied van personalisatie, omnichannel en mobile commerce”. Daarnaast meent het rapport dat het “constante DevOps-model van het bedrijf de moeizame upgradecycli elimineert die de meeste platformgebruikers ertoe zet om dure re-platformingprojecten in gang te zetten.”

commercetools ontving ook de hoogst mogelijke score in de categorie ‘expanded sales channels’, die Forrester omschrijft als suites die “in vergelijking met andere bedrijven superieure mogelijkheden bieden” met een “best-in-class specifiek ontworpen, API-first,headless commerce-architectuur, die is erkend door klanten.”

Klik hier om het volledige rapport te downloaden.

Over commercetools
commercetools GmbH is een internationale technologieonderneming en geldt als incubator van het postwebtijdperk. De cloudgebaseerde platformtechnologie biedt onlineretailers de basis voor een toekomstbestendige e-commerceomgeving. De moderne API approach maakt het mogelijk nieuwe verkoopkanalen te ontsluiten. Merken zoals Hasbro, Carhartt WIP, Albelli, Van Ommen, Grandvision, Cimpress (bijvoorbeeld Vistaprint) en Eurail vertrouwen op commercetools voor de digitale transformatie van hun e-commerceactiviteiten. In de vestigingen in München, Berlijn, Durham (North Carolina/USA) en Amsterdam zijn in totaal meer dan 150 medewerkers in dienst. Meer informatie is beschikbaar op www.commercetools.com.
Laatste van commercetools
commercetools erkend om B2B-commerce

Commercetools is Leader in B2C-commerce

commercetools stelt Joanne Veenvliet aan als Sales Director Benelux
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur

Logo LVTPR
commercetools contact

Logo commercetools

commercetools@lvtpr.nl
  commercetools.com
commercetools sociaal

commercetools tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage