www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl
Datum: (2 jaar en 63 dagen geleden)

Deliveroo ruimt plastic rommel op in het Kronenburgerpark in Nijmegen

• ‘5 Minute Park Clean Up’ actie in het kader van World Clean Up Day
  • Eerste samenwerking met partners Plastic Soup Foundation en Nudge
  • Het bezorgbedrijf is vastberaden om bij te dragen aan de vermindering van het gebruik van plastic in de samenleving en willen tastbare veranderingen teweegbrengen
  • Deliveroo roept haar 2000 bezorgers op om de Literatti app te gebruiken, om vervuiling in de stad vast te leggen
Maaltijdbezorger Deliveroo houdt op 15 september tussen 12 en 2 uur in het Kronenburgerpark in Nijmegen een ‘5 Minute Park Clean Up’ in het kader van World Clean Up Day. Bezoekers van het park die in die 5 minuten een emmer vullen met zwerfvuil krijgen een voucher van 10 euro om te gebruiken bij een volgende bestelling bij Deliveroo. Een team van Deliveroo stelt emmers en grijpers beschikbaar. Naast deze actie zal Deliveroo het komende jaar ook opruimacties houden in o.a. Amsterdam en Den Haag. World Cleanup Day is de de grootste wereldwijde opruimactie ooit. In Nederland wordt de actie gecoördineerd door Plastic Soup Foundation en Nudge.
image
Directeur Deliveroo Nederland Stijn Verstijnen (midden) neemt deel aan een ‘5 Minute Park Clean Up' in Amsterdam

Plasticsoep begint op je stoep
“Op World Clean Up Day gaan we met zoveel mogelijk mensen en partijen aan de slag en vragen we met deze leuke en heel zichtbare actie aandacht voor het zwerfvuil probleem,” aldus Jeroen Dagevos, Hoofd Programma’s van de Plastic Soup Foundation. “Het motto van de Plastic Soup Foundation is: de plasticsoep begint op je stoep. Wat niet of niet tijdig wordt opgeruimd, maakt namelijk grote kans in slootjes en rivieren te waaien en zo in zee te belanden. Zwerfvuil is hoofdzakelijk van plastic en dat breekt niet af in het milieu.”

Citizen science
Niet alleen opruimen telt. In heel veel landen en óók in Nederland wordt op World Cleanup Day de app Litterati gebruikt. Met die app kun je met je mobiele telefoon heel gemakkelijk vastleggen welk zwerfafval je op welke locatie hebt gevonden. Citizen science heet dat: gewone mensen die samen een enorme databank opbouwen, waardoor steeds meer inzicht ontstaat in het zwerfvuil probleem. “Zo maken we van zwerfvuil waardevolle informatie, waardoor een betere aanpak aan de bron mogelijk is”, zegtJeroen Dagevos.

Deliveroo kondigt aan dat ze haar 2000 bezorgers gaat informeren over de app Litterari die nuttig kan zijn om zwerfvuil vast te leggen tijdens hun ritten. Zo draagt Deliveroo bij aan het zicht op vervuiling in de stad.

Maaltijdbezorging in parken
Maaltijdbezorger Deliveroo bezorgt sinds dit jaar ook eten in parken in Nederland. “Veel mensen in Nijmegen maken gebruik van het park, om te ontspannen, sporten of eten. Helaas kan er dan zwerfvuil achterblijven. Met deze actie willen we alle bezoekers aanmoedigen om op te ruimen”, aldus Stijn Verstijnen, directeur Nederland bij Deliveroo. In het voorjaar kondigde het bedrijf al aan dat ze voor het einde van het jaar alle restaurants partners de mogelijkheid bieden om duurzame verpakkingen te gebruiken voor hun klanten. “We blijven continu investeren in het terugdringen van het gebruik van plastic,” aldus Verstijnen.

- Einde bericht-

Over Deliveroo
Deliveroo is een prijswinnende bezorgservice die in 2013 werd opgericht door William Shu en Greg Orlowski. Deliveroo werkt wereldwijd samen met meer dan 50.000 geliefde restaurants, en met 50.000 bezorgers om de beste maaltijdbezorging ter wereld te bieden. Het hoofdkantoor van Deliveroo zit in Londen, het bedrijf heeft daarnaast meer dan 2000 werknemers in kantoren over de hele wereld.

Deliveroo is actief in meer dan 500 plaatsen en steden in 13 landen, te weten: Australië, België, Frankrijk, Duitsland, Hongkong, Italië, Ierland, Nederland, Singapore, Spanje, Taiwan, de Verenigde Arabische Emiraten en het Verenigd Koninkrijk. Kijk voor meer informatie op: www.deliveroo.nl
Laatste van Deliveroo
Mijlpaal: 50 virtual brands in Nederland

Deliveroo: aanbod van restaurants met eigen bezorging sterk gegroeid in eerste jaar

Veilig Verkeer Nederland en Deliveroo trainen maaltijdbezorgers voor veilige verkeersdeelname
Verstreken tijd: 2 jaar en 63 dagen
Deliveroo contact

Logo Deliveroo

klantenservice@deliveroo.nl
  deliveroo.nl
Deliveroo sociaal

Deliveroo tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo myBrand
Logo Arlington Research
Logo Unit4