www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
Datum: (3 jaar en 153 dagen geleden)

Mollie introduceert een vast tarief voor Bancontact, met een gemiddelde besparing van 68%

Mollie heeft de afgelopen jaren hard gewerkt aan de internationalisering van zijn diensten, met algemene groei als gevolg. De Belgische markt heeft daarbij een belangrijke rol gespeeld. Het was de eerste buitenlandse markt waar Mollie zich op richtte en met succes: het aantal Bancontact-transacties verwerkt door Mollie steeg afgelopen jaar met 178%

Met vertegenwoordiging in meer dan 80% van de Belgische webshops en gemiddeld 146.502 online transacties per dag is Bancontact de grootste en favoriete online betaalmethode in België. Om iets terug te geven aan hun Belgische klanten heeft Mollie besloten de tarieven voor Bancontact aan te passen. Vanaf vandaag rekent

Mollie een volledig vast tarief van € 0,39 voor alle Bancontact-transacties.

Ondertussen is Mollie alweer 3 jaar actief op de Belgische markt. Met ons lokale team hebben wij al veel ondernemers weten te bereiken. Zij hebben gemakkelijk de stap naar online ondernemen kunnen zetten door onze toegankelijke en transparante betaaldienst. De afgelopen jaren hebben wij de ondernemers hard zien groeien, en dankzij dit succes kunnen wij nu Bancontact tegen een vast laag tarief aanbieden. Hiermee hopen we dat internetondernemen nog toegankelijker wordt, en meer bedrijven de stap gaan zetten." - Remco Boer, Directeur van Mollie

Een vaste prijs voor Bancontact-transacties is een krachtige ontwikkeling voor de markt van online betalingen. In de praktijk is het de gewoonte om, naast een vast verwerkingstarief, een procentueel tarief te rekenen voor betalingen via Bancontact. Tarieven gebaseerd op percentages zijn echter grillig vanwege hun sterke afhankelijkheid van de situatie en kunnen daardoor leiden tot onverwachte kosten.

Mollie erkent dat het kunnen inschatten van kosten van groot belang is voor ondernemers en heeft daarom besloten uitsluitend een vast tarief te hanteren. Met de gemiddelde prijsverlaging van 68% zijn ondernemers in staat om hun kosten te optimaliseren en zo hun winst te vergroten.

Dit besluit is geïnspireerd op twee van Mollie’s kernwaarden: transparantie en eenvoud. Mollie doet er alles aan om betalingen zo makkelijk en duidelijk mogelijk te maken. Door over te stappen naar een uitsluitend vast tarief wordt het kostenplaatje een stuk transparanter; geen fluctuerende kosten meer door percentuele tarieven, maar altijd verzekerd van een vast bedrag. Zo weten ondernemers precies hoeveel zij betalen per transactie, ongeacht de omstandigheden.

Over Mollie: Mollie maakt betalingen gemakkelijk door betaalproducten te introduceren die makkelijker, goedkoper en flexibeler zijn. Op deze manier bouwt het aan de toekomst van betalingen. Mollie is verkozen als winnaar van de Twinkle Awards 2017 in België in de categorie Payments.

Voor meer informatie:
Gaston Aussems,
Directeur Mollie
Email: gaston@mollie.com
Nummer: +31616834652
Laatste van Mollie

Internationale groei voor Mollie – 50k merchants

Mollie leert van haar klanten en bevordert internationale initiatieven met de lancering van Multicurrency
Verstreken tijd: 3 jaar en 153 dagen

Logo Ivanti
Logo Infoblox
Logo ROVC