www.marcommit.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2495 volgers blijven op de hoogte!
PR: MCS PR

Effectievere inzet van ontwikkelaars kan over een periode van 10 jaar het wereldwijde BNP met 2,5 biljoen euro verhogen

Onderzoek Stripe: onderhoud van verouderde systemen en het stellen van verkeerde prioriteiten kost organisaties veel geld

Amsterdam, 10 september 2018 – Als organisaties hun ontwikkelaars effectiever inzetten, kan over een periode van 10 jaar het totale wereldwijde BNP met 2,5 biljoen euro verhoogd worden(1). Dit is de belangrijkste uitkomst van het onderzoek ‘The Developer Coefficient’, door online betaalplatform Stripe. Gemiddeld besteden ontwikkelaars zo’n 17 uur per week aan het onderhouden van verouderde software en nog eens vier uur aan het verbeteren van slecht geschreven programmacode. Daarnaast zegt ruim de helft (53%) van de deelnemers aan het onderzoek dat een tekort aan softwareontwikkelaars de groei van hun organisatie afremt. Voor het onderzoek van Stripe werden ruim 1.000 ontwikkelaars en ruim 1.000 executives uit 30 industriesectoren ondervraagd(2). Het onderzoek kijkt hoe organisaties hun ontwikkelaars op dit moment inzetten en wat ze kunnen doen om de productiviteit van deze ontwikkelaars te vergroten.

Ontwikkelaars zijn veel minder productief dan ze zouden kunnen zijn. Volgens ruim de helft van de respondenten (52%) wordt dit vooral veroorzaakt door de noodzaak om verouderde systemen te onderhouden. Maar ook het toekennen van prioriteiten aan specifieke projecten of taken (45%) door het management wordt gezien als een remmende factor, evenals de noodzaak om maatwerktechnologie te bouwen (40%). Gebrek aan gekwalificeerde softwareontwikkelaars (34%) is volgens de respondenten een grotere uitdaging voor hun organisatie dan bijvoorbeeld financiering (27%). Al deze factoren zorgen ervoor dat er minder tijd overblijft voor het ontwikkelen van nieuwe toepassingen en apps waarmee organisaties klanten nieuwe diensten kunnen aanbieden en hun omzet kunnen vergroten.

Verouderde systemen
Gevraagd naar de belangrijkste redenen voor de grote hoeveelheid tijd die wordt besteed aan het verhelpen van slecht geschreven code, noemt 36 procent de terughoudendheid van hun organisatie om verouderde systemen aan te passen. Een iets kleiner aantal (34%) is van mening dat het management de waarde van goed geschreven code onderschat, terwijl 21 procent van mening is dat hun ontwikkelaars niet beschikken over de juiste kwaliteiten.

Het belang van software en technologie voor organisaties zal de komende jaren sterk toenemen. Gevraagd naar de investeringsplannen van hun organisatie voor de komende vijf jaar, zegt 43 procent van de respondenten dat er vooral meer geïnvesteerd zal worden in software-infrastructuur en technologie. R&D en het werven van technisch talent komen met beide 31 procent op een gedeelde tweede plaats. Ook is een grote meerderheid (81%) ervan overtuigd dat softwareontwikkeling over tien jaar een belangrijkere kerncompetentie van hun organisatie zal zijn dan nu.

‘’Ervaring heeft Catawiki geleerd dat technologie essentieel is bij het maken van een product waar klanten voor blijven terugkomen. Onze developers komen op de eerste plaats, en door hun productiviteit te verhogen, verhogen we de snelheid van het gehele bedrijf. Wij geloven dat innovatie begint met de juiste technische mindset en infrastructuur. Het onderzoek van Stripe onderschrijft dat deze aanpak de juiste is”, zegt Trevor Lanyon, Head of Development bij veilingsite Catawiki.

“Dit onderzoek laat zien dat organisaties hun ontwikkelaars niet optimaal inzetten voor groei en succes. Tegelijkertijd blijkt dat vier op de vijf organisaties verwacht dat softwareontwikkeling in de toekomst een belangrijkere rol gaat spelen, terwijl het tekort aan gekwalificeerde ontwikkelaars alleen maar toeneemt. Er moet dus is iets gebeuren. Zo is er veel productiviteitswinst te behalen door verouderde systemen te vervangen, minder in te zetten op maatwerk en gebruik te maken van kwalitatief goede standaardoplossingen en kant-en-klare APIs”, zegt Duco van Lanschot, Head of Benelux voor Stripe.

De belangrijkste trends voor de komende 10 jaar: AI, IoT en virtual assistants
AI (41%), het IoT (26%) en virtual assistants (20%) zijn trends die volgens de respondenten de komende jaren een grotere impact op hun organisatie zullen hebben dan nu. Daarbij verwachten ontwikkelaars ook veel van machine learning (20%), terwijl de executives meer zien in blockchaintechnologie (20%).

Het complete onderzoeksrapport is hier te vinden: www.stripe.com/reports/developer-coefficient-2018.

(1) Dit bedrag is als volgt berekend:
  • Geschatte aantal ontwikkelaars wereldwijd: 18.000.000
  • Gemiddelde bijdrage aan wereldwijde BNP per ontwikkelaar: €44.000
  • Totale bijdrage aan wereldwijde BNP door ontwikkelaars: €792.000.000.000
  • Efficiencyverlies bij ontwikkelaars (volgens het onderzoek): 31,6%
  • Jaarlijkse wereldwijd BNP-verlies ten gevolge van deze inefficiency: €250.000.000.000
  • Dit bedrag x 10 jaar: €2.500.000.000.000 (2,5 biljoen euro)
(2) Het onderzoek van Stripe is uitgevoerd door Harris Poll in Duitsland, Frankrijk, Singapore, het Verenigd Koninkrijk en de VS.

Over Stripe
Stripe is een wereldwijd softwareplatform voor het starten en runnen van een online onderneming. Sinds de lancering in 2011 is Stripe uitgegroeid tot een belangrijke drijvende kracht achter de mobile commerce-revolutie. Jaarlijks worden miljarden euro’s aan betalingen verwerkt voor honderdduizenden bedrijven in 25 landen. Het is de missie van Stripe om het ‘BNP’ van het internet te laten groeien, door ervoor te zorgen dat meer bedrijven online zaken kunnen gaan doen. Kijk voor meer informatie op www.stripe.com.

Contact voor de pers:
Stripe Persdesk, tel: +31 (0)23 56 28 208, stripe@mcspr.nl
Laatste van Stripe
70% van de online ondernemingen doet internationaal zaken, maar protectionisme remt de groei

Startfinancieringen in Europese techbedrijven verviervoudigd in slechts drie jaar

XpertHR lanceert product voor uitzendbranche met o.a. tool voor toepassing inlenersbeloning: XpertHR Flex

Wuunder stelt transportmanagementsysteem gratis beschikbaar voor ondernemers

Interxion stelt Enrico de Boer aan als Nederlandse Sales & Marketing Director

Collibra haalt $112,5 miljoen op om bedrijven te helpen datagestuurd beslissingen te nemen

Drie op de tien Nederlanders kan collega’s slecht bereiken

Eckes-Granini verbetert klantervaring en verkleint ecologische footprint met Shippeo's realtime visibility platform

Hoe overleef ik de Corona-crisis?

Stichting ICT Milieu helpt leerlingen MBO Amersfoort in Coronacrisis met ‘refurbished’ laptops

Coupa benoemt Michael van Keulen tot Chief Procurement Officer

Nutanix werkt samen met Udacity om Hybrid Cloud Nanodegree-programma aan te bieden

KnowBe4 en Agari kondigen nieuwe samenwerking aan in de strijd tegen phishing

De nieuwe Razer Blade 15 - speciaal voor gebruikers met hoge eisen

Secureworks steunt organisaties die cybersecurity nu hard nodig hebben

Ruim 12.000 valse e-mails gemeld

Kijken, klikken en kopen: ‘social commerce’ zorgt voor een revolutie in de supply chain
Overname KPN Consulting door Cegeka definitief

Software Improvement Group (SIG) celebrates 20th anniversary with launch of 100% online Digital Health Management services

Robson Grieve wordt Chief Marketing Officer bij OutSystems

Pure Storage en SAP versterken hun partnerschap

Grootste Nederlandse techspelers gaan coronacrisis te lijf met hackathon

Onderzoek: ICT-sector draait door, maar vreest gevolgen Coronacrisis op langere termijn

Bizcuit Groep investeert EUR 1.200.000 in snelgroeiende scale-up Klippa ondanks COVID-19

Voting Results AGM TIE Kinetix N.V.

Logo MCS PR

Logo Botz4U
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Stocard

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl