Herken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
Datum: (3 jaar en 121 dagen geleden)

Kaspersky Lab biedt met clouddienst voor consument juiste beveiliging op juiste moment

Utrecht, 7 september 2018 – Kaspersky Lab introduceert Kaspersky Security Cloud. Een clouddienst voor de consument waarmee beveiliging op elk willekeurig moment opgeschaald kan worden als dat nodig is. Deze zogeheten Security-as-a-Service dienst is niet gekoppeld aan de apparatuur maar aan de eigenaar van het mobieltje, tablet of andere apparatuur. De clouddienst gedraagt zich als een adviseur die vertelt wat te doen om een veilige verbinding te houden of hoe te voorkomen dat persoonlijke gegevens in gevaar zijn. Met Kaspersky Security Cloud zijn consumenten in alle omstandigheden verbonden, terwijl privacy optimaal beschermd blijft. Naast deze nieuwe dienst heeft het cybersecuritybedrijf de belangrijkste consumentenproducten voorzien van een update.

Onderweg geconfronteerd worden met een onveilige Wifi-verbinding terwijl een belangrijke spoedbetaling nodig is. De accu van je mobiel is leeg op het moment dat je iemand moet waarschuwen dat je een half uur later bent. Of de harde schijf van je computer overlijdt wanneer je diezelfde middag een afstudeeropdracht moet inleveren die daarmee verloren is gegaan. Allemaal voorbeelden waarbij Kaspersky Security Cloud uitkomst biedt. Met deze flexibele clouddienst is de consument altijd verbonden en past zich aan als dat nodig is om gebruikers beter te beschermen tegen digitale veiligheidsproblemen.

Kaspersky Security Cloud is gebaseerd op het principe dat iedereen uniek is en op een eigen manier online door de digitale wereld navigeert. De clouddienst combineert de beste ingrediënten uit verschillende security-oplossingen in een zogeheten adaptief scenario. Adaptiviteit houdt in dat de dienst precies op het moment dat het nodig is bescherming biedt, afhankelijk van individueel gedrag en gebruikte apparatuur. De Security-as-a-Service oplossing is niet gekoppeld aan een bepaald apparaat, maar aan de eigenaar, via een account op het My Kaspersky portaal. Consumenten kunnen kiezen uit een jaar- of maandabonnement*. Een paar voorbeelden die onderstrepen dat deze securitydienst handelt als een adviseur:
  • De gratis wifi in het dichtstbijzijnde café blijkt niet veilig. Dit is niets bijzonders. Kaspersky Security Cloud rapporteert dit risico en schakelt, afhankelijk van de instellingen, automatisch de VPN in, die alle verzonden data veilig versleutelt. Daarmee zijn hackers niet in staat gegevens te ontcijferen.
  • Cybercriminelen kunnen het thuisnetwerk indringen en stiekem bekijken wat de gebruiker doet of illegaal gratis gebruikmaken van internet. Met de nieuwe oplossing van Kaspersky Lab is dit niet mogelijk, omdat het alle apparaten kent die tot het netwerk behoren en de gebruiker voortdurend op de hoogte houdt.
  • Kaspersky Security Cloud protesteert als blijkt dat het aangemaakte wachtwoord niet veilig genoeg is.
  • Als blijkt dat de aangesproken dienst – zoals een sociaal netwerk of website bijvoorbeeld - gehackt is en alle wachtwoorden gestolen zijn, dan zal Kaspersky Security Cloud het lek herkennen en een waarschuwing geven dat het wachtwoord direct gewijzigd moet worden. Op die manier wordt voorkomen dat persoonlijke gegevens op verkeerde plekken terecht komen.
  • Een lege accu komt altijd op het verkeerde moment. Met de oplossing van Kaspersky Lab is dit hoogst onwaarschijnlijk. Het geeft niet alleen voortdurend meldingen over onveilige apparaatinstellingen en onnodige applicaties, maar vertelt ook over de tijd die nog rest totdat de accu van de mobiele computer leeg is.
  • Met Kaspersky Security Cloud worden regelmatig automatisch back-ups gemaakt zodat waardevolle en dierbare gegevens niet verloren gaan als bijvoorbeeld de harde schijf het begeven heeft. De oplossing biedt de mogelijkheid om regelmatig back-ups te maken. De gebruiker krijgt bovendien een waarschuwing bij het vermoeden dat de harde schijf op zijn laatste benen loopt.
Kaspersky Lab heeft verder zijn belangrijkste consumentenoplossingen van een update voorzien. Zo zijn aan Kaspersky Free en Kaspersky Anti-Virus functies toegevoegd om gebruikers te beschermen tegen de nieuwste en meest geavanceerde cyberdreigingen. Kaspersky Internet Security en Kaspersky Total Security zijn verbeterd op het vlak van snelheid, configuratiegemak en effectiviteit in opsporing.

"Kaspersky Security Cloud voorziet in juiste bescherming op het juiste moment”, zegt Harco Enting, General Manager van Kaspersky Lab Benelux. “Het digitale leven is veel meer dan alleen een apparaat dat is verbonden met internet. Het is een wereld op zich en iedereen heeft zijn eigen domein. Dat betekent dat iedereen bescherming nodig heeft afgestemd op de individuele digitale levensstijl. Wat ons betreft zijn adaptieve beveiligingsoplossingen de toekomst. Oplossingen die zich aanpassen aan het individu, hun omgeving en het gedrag. Kaspersky Security Cloud is onze eerste stap naar deze toekomst."

Kaspersky Security Cloud is verkrijgbaar in drie versies. De gratis versie voorziet in een beperkt aantal veiligheidsscenario’s en is van toepassing op één account en werkt op drie apparaten tegelijkertijd. Kaspersky Security Cloud Personal biedt volledige functionaliteit voor één account en vijf toestellen. Kaspersky Security Cloud Family is geschikt voor grote families of vriendengroepen met maximaal twintig accounts en apparaten. Kijk voor meer informatie op: https://www.kaspersky.nl/security-cloud.

*Maandelijkse betalingen voor Kaspersky Security Cloud zijn mogelijk via een mobiel abonnement gekocht in een app store.
Laatste van Kaspersky
Hoe blijf je veilig tegen doxing?

Oud maar goud: 11% van Nederlandse pc-gebruikers draait oud Windows besturingssysteem

Aanvallen via ransomware op high-profile slachtoffers bijna verachtvoudigt in periode 2019-2020
Verstreken tijd: 3 jaar en 121 dagen
Kaspersky contact

Logo Kaspersky

info@kaspersky.nl
  www.kaspersky.nl
Kaspersky sociaal

Kaspersky tweets

Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo We Love Communities
Logo Red Hat
Logo Thales