www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
2475 volgers blijven op de hoogte!

Code24 officieel ISO 27001 en NEN 7510 gecertificeerd

Code24 B.V. en haar SaaS partner DC24 B.V. zijn beiden sinds 2 augustus 2018 officieel gecertificeerd voor de ISO/IEC 27001 internationale eisen voor informatiebeveiliging en de NEN 7510 Nederlandse eisen voor informatiebeveiliging in de zorg.

Martin van der Meer, directeur Code24 : "Het behalen van de certificering is een bevestiging van de professionalisering van Code24. We zijn ruim 8 jaar geleden gestart met als doel een significante verbetering in de zorg IT te bewerkstelligen en staan nu aan de vooravond van de realisatie hiervan. Door de certificering hebben we onze processen op informatiebeveiliging aantoonbaar op orde. Klanten en partners kunnen erop vertrouwen dat ze samenwerken met een professionele organisatie die de informatiebeveiliging serieus neemt."

DC24 verzorgt SaaS oplossingen van de door Code24 ontwikkelde producten, maar levert daarnaast ook diensten als beheer op afstand voor de productsuites van Code24 die bij klanten zelf zijn ondergebracht.

Vincent de Niet, directeur DC24: "Binnen de gezondheidszorg is naast de continuïteit ook vertrouwelijkheid van essentieel belang, vertrouwen dat medische data veilig is opgeslagen, maar ook dusdanig dat onbevoegde personen hier geen toegang toe hebben. Dit bewerkstelligen wij onder andere doordat DC24 gebruik maakt van eigen apparatuur welke zijn ondergebracht in Nederlandse datacenters. Daarnaast zijn onze informatiebeveiliging processen samengesmolten met onze bedrijfsprocessen, op deze manier kunnen klanten de diensten en producten met een gerust hart van ons afnemen en aan ons overlaten."

"Het toepassen van standaarden zit in onze genen en het gebruik ervan is vanzelfsprekend binnen Code24. Het bespaart ons kosten terwijl de kwaliteit van onze producten toeneemt", vertelt Martin. "Een goed voorbeeld hiervan is de door ons ontwikkelde medische database Base24 die volledig gebaseerd is op de openEHR standaard voor de opslag en verwerking van medische data en de ISO 18308 internationale 'Requirements for an electronic health record architecture' standaard.  We zijn blij en trots dat we voor Code24 en DC24 nu ook aantoonbaar voldoen aan de ISO 27001 en NEN 710 standaard."

<<Einde bericht >>

Noot voor de redactie:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Martin van der Meer, directeur Code24 B.V.
E-mail: martin@code24.nl

Over Code24
Code24 is een software leverancier die actief is bij een groot aantal GGZ organisaties. Hierbij levert Code24 een compleet op moderne technologie gebaseerd GGZ-dossier bestaande uit slimme toepassingen die ook los af te nemen zijn en perfect integreren in het bestaande EPD landschap van een organisatie. Met de technologie van Code24 beschikt een organisatie over één overzichtelijk en compleet beeld van alle medische gegevens van patiënten, zélfs als deze informatie uit verschillende systemen komt.

Voor meer informatie: www.code24.nl