www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl
PR: KINXX PR

MainOne en Minkels kondigen uitbreiding van West Afrika’s grootste Tier III+ datacenter (MDXi) aan

Veghel, 3 september, 2018 – MainOne, de toonaangevende aanbieder van netwerk- en datacenteroplossingen in West-Afrika, leverde in 2015 MDXi op; het grootste Tier III+ datacenter in West-Afrika. Onlangs kondigden MainOne en datacenterleverancier Minkels – onderdeel van het beursgenoteerde Legrand (NYSE Euronext Paris: LR) – ook de tweede fase van dit project aan.

Uitbreiding
MainOne heeft aangekondigd om zijn datacentertak MDXi verder uit te breiden in West-Afrika. Het doel is om nieuwe faciliteiten te bouwen op drie nieuwe locaties: Sagamu in Nigeria, Accra in Ghana en Abidjan in Ivoorkust. Daarnaast wordt ook het datacenter in Lekki – vlak bij Lagos (Nigeria) – verder uitgebreid. De komende tien jaar wil het bedrijf op die locaties nieuwe datacenters bouwen en investeren in infrastructuurprojecten. Zo kan het er mede voor zorgen dat het technologiegebruik in de regio verder wordt opgevoerd.

Digitale transformatie West-Afrika
Funke Opeke, de Chief Executive Officer van MainOne, vertelt dat het bedrijf zeer betrokken is bij de digitale transformatie van West-Afrika. Ze wijst erop dat er nog veel onbenutte investeringskansen liggen in de regio en dat investeringen in ICT-infrastructuur zullen zorgen voor een snelle verspreiding van technologie. “West-Afrika huisvest een paar van de grootste economieën van heel Afrika. Dat betekent dat de regio een unieke kans heeft om op grote schaal te digitaliseren, mits het zijn infrastructuur verder uitbouwt. Gerichte investeringen in de regio maken de weg vrij voor digitale infrastructuur. Er is steeds meer behoefte aan dataopslag. Met dit soort investeringen kunnen we daarop inspelen.” Minkels is ook content met de tweede fase van het project. Christiaan van Terheijden, CEO van Minkels: "We zijn erg trots dat we onderdeel kunnen zijn van de digitale transformatie van West-Afrika. MainOne is een bedrijf dat het internetgebruik in de hele West-Afrikaanse regio weet te stimuleren. MainOne investeert stevig in het uitbreiden van het breedband-ecosysteem in West-Afrika. Dit is gunstig voor zowel bewoners als voor internetgebaseerde businessmodellen in de hele regio."

Grootste Tier III-datacenter en nieuwe TCCF-certificering
MainOne's datacenterdochter, MDXi, bouwde in 2015 de grootste Tier III-faciliteit in de regio en startte onlangs de tweede fase van het project, met extra investeringen om 300 extra racks te bouwen in zijn Lekki-faciliteit. Het bedrijf heeft een ecosysteem van datacenterfaciliteiten voor ogen dat zich uitstrekt over heel West-Afrika. In 2019 lanceert het zijn nieuwe Tier III-datacenter in Sagamu, in 2019 volgt ook Ghana en in 2020 Ivoorkust.

MDXi heeft onlang de Tier III Constructed Facility (TCCF) certificering van het Uptime Institute ontvangen, naast de PCI-DSS-certificering (die het datacenter certificeert voor het verwerken van betaalkaartinformatie), de SAP Infrastructure Services-licentie (die het datacenter certificeert als ideaal voor het runnen van SAP-applicaties en -infrastructuur) en ISO 27001- en 9001-certificeringen.

Deze certificeringen tonen aan dat MDXi voldoet aan wereldwijd aanvaarde normen inzake hoge beschikbaarheid en commitment voor de beveiliging en bescherming van de informatie-assets van het bedrijf en zijn klanten. Daarnaast biedt het zekerheid over de kwaliteit van de infrastructuur van het datacenter en het vermogen om te reageren op verstoringen als gevolg van niet-geplande activiteiten.

---------------------------------

Over MDXi
MDXi is de grootste fullscale datacenterprovider van West-Afrika die colocatie-, wholesale-, interconnectie- en cloudservices aanbiedt. Het wordt ook wel het Telehouse van de regio genoemd vanwege zijn status als meest verbonden datacenter, zijn competentie om OTT's, grote netwerk-, content- en financiële dienstverleners te interconnecten en zijn interconnecties op meerdere peering-exchanges in Nigeria, Ghana, Amsterdam en Londen. Aanvullende informatie is te vinden op www.mdx-i.com.

Over Minkels
Minkels is een kennisgedreven producent en wereldwijd leverancier van kwalitatief hoogwaardige oplossingen voor datacenterinfrastructuur. Het merk Minkels maakt onderdeel uit van het merkenportfolio van Legrand, een beursgenoteerde organisatie (NYSE Euronext Paris: LR) met een wereldwijde afzet binnen de markten voor laagspanningsinstallaties, datanetwerken en datacenters. Legrand is aanwezig in meer dan 180 landen en behaalde in 2016 een omzet van 5 miljard euro. De producten van Minkels vallen op dankzij innovatie en flexibiliteit. Klanten zijn altijd verzekerd van de nieuwste datacentertechnologieën, modulaire oplossingen die beantwoorden aan klantspecifieke en evoluerende businessbehoeften. Aanvullende informatie is te vinden op www.minkels.com.
Laatste van Minkels
Minkels en datacenteroperators ontwikkelen samen gloednieuw kastenplatform 'Nexpand'

Minkels lanceert whitepaper 10 over het gebruik van de EN 50600 om een energie-efficiënt datacenter te ontwerpen

Snowflake onthult de Data Cloud, zodat organisaties kunnen verbinden, samenwerken en waarde kunnen toevoegen met data

Snowflake kondigt nieuwe fase van samenwerking met Salesforce aan om zakelijke transformaties van klanten met data te versterken

Staples introduceert 'Plan C' en helpt organisaties bij de veilige terugkeer naar de werkplek en met aanpassingen aan ´het nieuwe normaal´

Panasonic produceert prototype beademingsapparatuur voor COVID-19 patiënten

Bynder neemt video-creatie en distributie platform We Adapt over

Poly introduceert Room Solutions voor Microsoft Teams Rooms voor slimme, eenvoudige en consistente samenwerking

Nutanix autoriseert Arrow Electronics als officieel opleider

Netwerkbeheerders spelen sleutelrol in creatie omzet uit nieuwe diensten voor edge-computing

Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s

Pega introduceert Pega Process Fabric - het 'platform voor platforms' dat taken tussen enterprise systemen stroomlijnt

Dataiku en Snowflake sluiten partnership voor cloud enterprise AI-oplossingen

Capgemini en Audi starten nieuwe joint venture XL2

Lineas stapt over op endpoint-bescherming van SentinelOne

VMware introduceert elastische infrastructuur voor AI/ML-applicaties met VMware vSphere 7

Dedrone en BlackBerry werken samen tegen ongeautoriseerde droneactiviteiten

Trendship wil lef en ondernemerschap tonen

Thierry Delaporte nieuwe CEO & Managing Director Wipro

Dell Technologies versnelt inzet van AI in public en private clouds

LANCOM LW-600: nieuw Wi-Fi 6 access point met rookmelder-design

Nieuws! Serie interviews met de beste ‘Digital Transformers’ in de markt

Plus500 gaat partnerschap aan met BSC Young Boys, kampioen van de Zwitserse Super League

Hybride voordeel met de nieuwe Razer Ornata V2

Matrix42 helpt zorgpersoneel op COVID-19-afdelingen door licenties te schenken voor video call devices
Onderzoek onder CXO’s: legacy en gebrekkige vaardigheden belemmeren digitale transformatie en modernisering IT

Cloudian introduceert HyperIQ voor intelligente, uniforme monitoring van on-premise en hybride Cloud storage-infrastructuur

Bijkomen van de digitale schok: IT bereidt zich voor op de New Work Order

Solvinity lanceert Lango Workspace

Zyxel bereidt mkb voor op post-pandemische nieuwe normaal met nieuwe reeks firewalls

EASYPARK breidt dienstverlening uit met Europese parkeerpas

BTG en Dutch IT Channel starten strategische samenwerking

Cegeka groeit in 2019 naar omzet van 561 miljoen euro

Platinum Salesforce Partner Nextview ontvangt investering en breidt uit naar Duitsland

Cyberrisico’s voor Nederlandse thuiswerkers honderd keer zo groot tijdens coronacrisis

Pink Elephant hoofdpartner EMEA van FireScope IT-monitoring

Wereldmilieudag: UPS verdubbelt CO2-compensaties voor de hele maand juni

NL-Alert controlebericht 8 juni ook op NS-reisinformatieschermen te zien

Kinly kondigt overname AVMI aan

ZIVVER is eerste leverancier die voldoet aan norm voor veilige zorgcommunicatie: NTA 7516

Logo KINXX PR
Minkels contact

Logo Minkels

info@minkels.com
  www.minkels.com
Minkels sociaal

Minkels tweets

Logo Snowflake
Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo XXImo Mobility
Logo Dutchitchannel.nl
Logo Cegeka