www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2477 volgers blijven op de hoogte!
PR: KINXX PR

MainOne en Minkels kondigen uitbreiding van West Afrika’s grootste Tier III+ datacenter (MDXi) aan

Veghel, 3 september, 2018 – MainOne, de toonaangevende aanbieder van netwerk- en datacenteroplossingen in West-Afrika, leverde in 2015 MDXi op; het grootste Tier III+ datacenter in West-Afrika. Onlangs kondigden MainOne en datacenterleverancier Minkels – onderdeel van het beursgenoteerde Legrand (NYSE Euronext Paris: LR) – ook de tweede fase van dit project aan.

Uitbreiding
MainOne heeft aangekondigd om zijn datacentertak MDXi verder uit te breiden in West-Afrika. Het doel is om nieuwe faciliteiten te bouwen op drie nieuwe locaties: Sagamu in Nigeria, Accra in Ghana en Abidjan in Ivoorkust. Daarnaast wordt ook het datacenter in Lekki – vlak bij Lagos (Nigeria) – verder uitgebreid. De komende tien jaar wil het bedrijf op die locaties nieuwe datacenters bouwen en investeren in infrastructuurprojecten. Zo kan het er mede voor zorgen dat het technologiegebruik in de regio verder wordt opgevoerd.

Digitale transformatie West-Afrika
Funke Opeke, de Chief Executive Officer van MainOne, vertelt dat het bedrijf zeer betrokken is bij de digitale transformatie van West-Afrika. Ze wijst erop dat er nog veel onbenutte investeringskansen liggen in de regio en dat investeringen in ICT-infrastructuur zullen zorgen voor een snelle verspreiding van technologie. “West-Afrika huisvest een paar van de grootste economieën van heel Afrika. Dat betekent dat de regio een unieke kans heeft om op grote schaal te digitaliseren, mits het zijn infrastructuur verder uitbouwt. Gerichte investeringen in de regio maken de weg vrij voor digitale infrastructuur. Er is steeds meer behoefte aan dataopslag. Met dit soort investeringen kunnen we daarop inspelen.” Minkels is ook content met de tweede fase van het project. Christiaan van Terheijden, CEO van Minkels: "We zijn erg trots dat we onderdeel kunnen zijn van de digitale transformatie van West-Afrika. MainOne is een bedrijf dat het internetgebruik in de hele West-Afrikaanse regio weet te stimuleren. MainOne investeert stevig in het uitbreiden van het breedband-ecosysteem in West-Afrika. Dit is gunstig voor zowel bewoners als voor internetgebaseerde businessmodellen in de hele regio."

Grootste Tier III-datacenter en nieuwe TCCF-certificering
MainOne's datacenterdochter, MDXi, bouwde in 2015 de grootste Tier III-faciliteit in de regio en startte onlangs de tweede fase van het project, met extra investeringen om 300 extra racks te bouwen in zijn Lekki-faciliteit. Het bedrijf heeft een ecosysteem van datacenterfaciliteiten voor ogen dat zich uitstrekt over heel West-Afrika. In 2019 lanceert het zijn nieuwe Tier III-datacenter in Sagamu, in 2019 volgt ook Ghana en in 2020 Ivoorkust.

MDXi heeft onlang de Tier III Constructed Facility (TCCF) certificering van het Uptime Institute ontvangen, naast de PCI-DSS-certificering (die het datacenter certificeert voor het verwerken van betaalkaartinformatie), de SAP Infrastructure Services-licentie (die het datacenter certificeert als ideaal voor het runnen van SAP-applicaties en -infrastructuur) en ISO 27001- en 9001-certificeringen.

Deze certificeringen tonen aan dat MDXi voldoet aan wereldwijd aanvaarde normen inzake hoge beschikbaarheid en commitment voor de beveiliging en bescherming van de informatie-assets van het bedrijf en zijn klanten. Daarnaast biedt het zekerheid over de kwaliteit van de infrastructuur van het datacenter en het vermogen om te reageren op verstoringen als gevolg van niet-geplande activiteiten.

---------------------------------

Over MDXi
MDXi is de grootste fullscale datacenterprovider van West-Afrika die colocatie-, wholesale-, interconnectie- en cloudservices aanbiedt. Het wordt ook wel het Telehouse van de regio genoemd vanwege zijn status als meest verbonden datacenter, zijn competentie om OTT's, grote netwerk-, content- en financiële dienstverleners te interconnecten en zijn interconnecties op meerdere peering-exchanges in Nigeria, Ghana, Amsterdam en Londen. Aanvullende informatie is te vinden op www.mdx-i.com.

Over Minkels
Minkels is een kennisgedreven producent en wereldwijd leverancier van kwalitatief hoogwaardige oplossingen voor datacenterinfrastructuur. Het merk Minkels maakt onderdeel uit van het merkenportfolio van Legrand, een beursgenoteerde organisatie (NYSE Euronext Paris: LR) met een wereldwijde afzet binnen de markten voor laagspanningsinstallaties, datanetwerken en datacenters. Legrand is aanwezig in meer dan 180 landen en behaalde in 2016 een omzet van 5 miljard euro. De producten van Minkels vallen op dankzij innovatie en flexibiliteit. Klanten zijn altijd verzekerd van de nieuwste datacentertechnologieën, modulaire oplossingen die beantwoorden aan klantspecifieke en evoluerende businessbehoeften. Aanvullende informatie is te vinden op www.minkels.com.
Eerder van Minkels
Persberichten van vrijdag 15 november 2019
Knowliah erkend als representatieve aanbieder wereldwijd in Enterprise Legal Management Solutions

Paskal van Lomm wint Digital Transformers Awards 2019 met medisch platform Duxxie

Eerste Startupbootcamp Media accelerator 2019 met thema Going Beyond

Effectory is wederom FD Gazelle 2019 en wint de Award in regio West

Nieuwe Bluetooth-headsets van Poly bieden meer connectiviteitsopties en gebruiksvrijheid

Nieuwe financieringsronde versnelt groei Textmetrics

Softwarebedrijf Intigris benoemd tot FD Gazelle 2019
Secretaresses en andere supportprofessionals zijn opvallend loyaal

Zo maak je van Black Friday een positieve klantervaring

devolo Magic 1 WiFi mini: kleine adapter, krachtige WiFi

Eerste Managed DNS Security-dienst nu beschikbaar op Nederlandse markt

Eten belangrijker dan cadeaus tijdens de feestdagen

Oracle opent Gen 2 Cloud-regio in Nederland

ThousandEyes lanceert collectief inzicht in wereldwijde internetprestaties

Onderzoek ThousandEyes: opvallende verschillen in prestaties tussen AWS, GCP, Azure, Alibaba en IBM Cloud

Henk Nijland benoemd als Directeur Operations van Bizway

Ouderwets huishoudboekje nog steeds populair voor financiële administratie

Makkelijker je weg vinden in het buitenland met nieuwe vertaalfunctie in Google Maps

Siemens neemt Atlas 3D over en vergroot zijn additive manufacturing-portfolio

Fortinet breidt dynamische cloud-beveiliging uit in Azure
Logo KINXX PR

Za-Zo:  Alleen aanleveren

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl