Contentbureauwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (3 jaar en 22 dagen geleden)
PR: Zeekhoe Communicatie

Qualys brengt cloudplatform naar volgend niveau met ingebouwde integratie van realtime netwerkanalyse

Sterk schaalbaar cloudplatform brengt IT, security en compliance samen in één enkel scherm met supersnel inzicht in on-premise bedrijfsmiddelen, endpoints, clouds en mobiele omgevingen

Amsterdam – 31 augustus 2018 – Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS), pionier en toonaangevend leverancier van cloudgebaseerde security- en compliance-oplossingen, breidt zijn cloudplatform drastisch uit door de introductie van Passive Network Sensor (PNS). Dit is een nieuw lid van de Qualys Sensor Family die analysefuncties direct integreert in het Qualys Cloud Platform. Dankzij die functies creëren klanten compleet inzicht in hun IT-omgeving, terwijl ze de kosten en complexiteit reduceren.

Het Qualys Cloud Platform, dat voorziet in actieve scanning, always-on agents en container- en cloudsensors, biedt grote bedrijven direct (binnen twee seconden) inzicht in hun hybride-IT-infrastructuren, inclusief alle on-premise middelen, multicloudomgevingen en mobiele werknemers. Het sterk schaalbare platform verwerkt jaarlijks drie miljard device-assessments. De Kafka-clusters van het platform analyseren een triljoen change-events en verwerken dagelijks miljarden messages. Verder worden meer dan 250 miljard security-datapoints in zijn elasticsearch-clusters geïndexeerd.

Qualys Cloud Platform Backend

Deze ongeëvenaarde realtime dataverwerking met zoekresponses binnen milliseconden van de Qualys Cloud Platform-indexeringsclusters biedt klanten en Managed Security Service Providers (MSSP’s) direct en constant inzicht in hun wereldwijde IT-middelen. Zij hebben daarbij een consistent beeld van hun security- en compliance-situatie op één enkel scherm via dynamische, op maat te maken dashboards.

Dankzij realtime toegang tot netwerkanalysedata zijn verschillende extra mogelijkheden direct vanuit het Qualys Cloud Platform te leveren op een zeer accurate en geautomatiseerde manier. Het gaat onder andere om IT-asset-discovery en -inventory met tweewegs CMDB-synchronisatie, detectie van geïnfecteerde IT-middelen en Network Access Control (NAC).

“Nu digitale transformatie voor elke organisatie essentieel is om concurrerend te blijven, is ingebouwde security de enige juiste optie. De dagen dat beveiliging apart werd toegevoegd, zijn voorbij”, zegt Philippe Courtot, bestuursvoorzitter en CEO van Qualys, Inc. “Het inbouwen van netwerkanalyse in ons cloudplatform brengt het naar het volgende niveau, nu het klanten ongeëvenaard inzicht biedt in hun complete hybride-IT-omgeving. Met deze nieuwe mogelijkheid zijn we op weg om CIO’s te voorzien van een constant en actueel beeld van hun wereldwijde IT-middelen met tweewegs CMDB-synchronisatie. Deze mogelijkheid is de hoeksteen van security, want zonder inzicht is er geen sprake van security.”

Wereldwijde IT-asset-discovery van onbeheerde devices

Dankzij de ingebouwde integratie is het Qualys Cloud Platform ook bij uitstek geschikt om in te spelen op het aantal onbeheerde devices binnen het Internet of Things (IoT) en Operational Technology (OT), en op de bijbehorende grote risico’s. Continu inzicht in deze devices is cruciaal voor IT- en securityteams om bedreigingen effectief te volgen, te beoordelen en af te slaan.

Qualys Passive Network Sensor (PNS)
De eerste editie van PNS voorziet in krachtige asset discovery en asset inventory met tracking en continu inzicht in alle IT-middelen die aan het netwerk zijn verbonden. Dat gebeurt realtime en zonder verstoringen. Activiteiten van IT-middelen worden gemonitord en alle afwijkingen gemeld. Dat stelt securityteams in staat om bedreigingen effectiever te beheersen en kwetsbaarheden op te lossen. Doordat teams sneller, zekerder en op grote schaal kunnen reageren, gebeurt dat met meer vertrouwen in de informatie die leidend is voor hun wereldwijde security- en compliance-programma’s.

PNS stelt bedrijven in staat om:
  • blinde vlekken te elimineren: het Qualys Cloud Platform aggregeert assettelemetriegegevens van Passive Network Sensors, netwerkscanners en always-on cloud-agents voor het bieden van een compleet, gedetailleerd en multidimensionaal overzicht van alle IT-middelen binnen hybride infrastructuren, waaronder onbeheerde devices als BYOD- en niet-geregistreerde apparatuur. PNS helpt ook bij het ontdekken en in kaart brengen van middelen die om wat voor reden dan ook niet actief te scannen en te monitoren zijn met cloud-agents, zoals industriële apparatuur en IoT- en medische apparaten. Een bètaversie is naar verwachting in het derde kwartaal van 2018 beschikbaar;
  • identificeren van verdacht verkeer: PNS biedt Deep Packet Inspection voor het continu analyseren en detecteren van verdacht verkeer. Het Qualys Cloud Platform correleert eventuele afwijkingen met andere tekenen van een aanval. Een bètaversie is naar verwachting in het eerste kwartaal van 2019 beschikbaar;
  • beveiliging en controle van netwerktoegang: PNS voorziet in ingebouwde integratie met Network Access Control-functionaliteit. Dat is het resultaat van de acquisitie van Nevis Networks. Klanten kunnen hiermee automatisch reageren op bedreigingen door de toegang tot kritische middelen te controleren. Netwerktoegangscontrole, die wordt gevoed door realtime detectie van PNS, beschermt het netwerk automatisch door non-compliant devices in quarantaine te plaatsen op basis van vooraf ingestelde policy’s en de securitysituatie. Een bètaversie wordt in het eerste kwartaal van 2019 verwacht.
Qualys Sensor Family
Passive Network Sensor is onderdeel van de Qualys-sensorfamilie en cloudconnectoren van derde partijen. Deze bieden klanten compleet en multidimensionaal inzicht in hun volledige hybride-IT-omgeving. Deze oplossingen vormen een krachtige combinatie van actieve en passieve detectie om volledige assettelemetriegegevens te verzamelen. De sensoren zijn op afstand in te zetten, centraal te beheren en updaten zichzelf. Zij bieden klanten binnen twee seconden direct inzicht in al hun IT-assets.

Meer informatie:

Over Qualys
Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS) is een pionier op het gebied van oplossingen voor cloud-based security en compliance. Het bedrijf heeft meer dan 10.000 klanten in meer dan 120 landen, inclusief een meerderheid van zowel de Forbes Global 100- als de Fortune 100-bedrijven. Qualys helpt organisaties bij het stroomlijnen en consolideren van hun security- en compliance-oplossingen in één platform en het integreren van security in digitale-transformatie-initiatieven voor meer flexibiliteit, beter bedrijfsresultaat en een substantiële kostenbesparing. Het Qualys Cloud Platform en de geïntegreerde Cloud Apps bieden continue bedrijfskritische beveiligingsinformatie, waardoor auditing, compliance en bescherming van IT-systemen en webapplicaties on-premise, op endpoints en in elastic clouds zijn te automatiseren. Qualys, opgericht in 1999, was een van de eerste SaaS-securityorganisaties. Het bedrijf heeft sterke strategische partnerships met toonaangevende managed service providers en consultingorganisaties, waaronder Accenture, BT, Cognizant Technology Solutions, Deutsche Telekom, Fujitsu, HCL Technologies, HP Enterprises, IBM, InfoSys, NTT, Optiv, SecureWorks, Tata Communications, Verizon en Wipro. Het bedrijf is tevens een van de oprichters van de Cloud Security Alliance (CSA). Meer achtergrond is te vinden op www.qualys.com.

Qualys, het Qualys-logo en QualysGuard zijn handelsmerken van Qualys, Inc. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaren.
Laatste van Qualys
Qualys introduceert zero-touch patching voor proactief herstel van kwetsbaarheden

Qualys tekent overeenkomst voor de overname van TotalCloud

Qualys en Red Hat verbeteren de beveiliging van het besturingssysteem van de OpenShift-host
DDA verwelkomt Maunt als partner

Startup Last Mile eMobility verbindt mobiliteitsinnovaties met bestaand automotive dealernetwerk

VELUX Groep en Schneider Electric verlengen partnerschap om levenslange CO2-neutraal belofte te versnellen

Scholieren innoveren om de wereld te redden in de vierde Raspberry Pi-competitie

Ivanti voor het tweede jaar op rij leider in het 2021 Gartner® Magic Quadrant™ voor IT Service Management Tools

Thinkwise organiseert eerste Low-Code Summit

Kaspersky benoemt nieuwe Managing Director voor Noord-Europa om regionale propositie en partnerships te versterken

Infor lanceert interoperabiliteitsoplossing voor de gezondheidszorg

Vertiv treedt toe tot de Sustainable Digital Infrastructure Alliance om bij te dragen aan een klimaatneutrale digitale economie

Demissionair kabinet doet mooie beloften, maar juiste randvoorwaarden ontbreken

Europa’s grootste Apple Premium Reseller Amac boekt recordjaar

Snakeware nieuwe hoofdsponsor Berneiepenloftspul

Rockwell Automation en Ansys gaan samenwerken om industriële processen te optimaliseren

‘s Werelds eerste Wi-Fi 6 USB-adapter nu ook in Europa verkrijgbaar

Fortinet en Linksys lanceren gezamenlijk ontwikkelde oplossing voor veilig thuiswerken en hybride werken

Digitale dienstverlener Incentro is verkozen tot één van de Best Medium Workplaces van Europa 2021

Daily Logistics Group (DLG) selecteert Oracle Fusion Cloud Applications om services op te schalen en bedrijfsgroei te ondersteunen
Online een huis zoeken en kopen: van 6 weken naar een paar minuten

Rapportageportaal BInqcs en meer inzicht in uw bedrijf
Verstreken tijd: 3 jaar en 22 dagen

Logo E-mergo
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Schneider Electric
Logo PA Consulting