www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.nl
2481 volgers blijven op de hoogte!

Fontys Hogeschool ICT opent InnovatieLab op Strijp-T

Fontys Hogeschool ICT (FHICT) heeft op dinsdag 28 augustus de deuren geopend van het Fontys ICT InnovatieLab in gebouw TQ op Strijp-T in Eindhoven. Op de eerste en tweede verdieping heeft FHICT er verschillende onderzoeksgroepen gehuisvest op het gebied van o.a. Interaction Design, Embedded Systems, Big Data, Game Design & Technology en Cyber Security. In totaal zullen driehonderd 3e en 4e-jaars studenten, in samenwerking met Partners in Innovation, toegepast ICT-onderzoek uitvoeren op relevante en actuele gebieden. Samenwerking, kennis delen, maar ook nieuwe kennis creëren en laten circuleren staan hier centraal. Strijp-TQ

Logo

Waarom is er gekozen voor Strijp-TQ? Gerrie Zwartjes, locatiemanager FHICT Strijp TQ licht toe: “We zitten op Strijp omdat dit een hele mooie omgeving is. Het is oud industrieel erfgoed waar heel veel creatieve bedrijven zitten en waar wij met onze studenten nieuwe innovaties tot stand willen brengen. Zo kunnen studenten met het werkveld en de lectoraten tot mooie, innovatieve producten komen. Specifiek hebben we gekozen voor het gebouw TQ op Strijp-T. Dit gebouw biedt lange, grote verdiepingen waardoor we de kans hebben om te experimenteren met hoe de ruimtes het beste in te richten zijn, waarbij diverse groepen kunnen samenwerken. Dit pand kwam vrij en voldeed aan onze wensen. We zijn er dan ook erg trots op dat we hier nu zitten met onze studenten. Hoewel studenten er vandaag pas voor de eerste dag zitten voelt het alsof ze er al weken aan het werk zijn. Iedereen vindt zijn of haar plekje en weg in het gebouw. De sfeer is positief.”

Make, create, innovate
Met dit motto sluit Fontys Hogeschool ICT naadloos aan bij de visie van Strijp. “In het gebouw wordt geen onderwijs gegeven zoals we dat kennen in een traditioneel klaslokaal. FHICT biedt op Strijp-T onderwijs aan in het Fontys ICT InnovatieLab: een open werkruimte waarbij door het realiseren van een Open Innovatie omgeving zowel docenten, studenten als het werkveld samenwerken, kennis inbrengen en nieuwe kennis creëren,” aldus directeur FHICT Ad Vissers. In de toekomst zullen ook Partners in Innovation, bedrijven die betrokken zijn bij het onderwijs van Fontys Hogeschool ICT, een werkplek krijgen in het lab. Het Fontys ICT InnovatieLab op Strijp-T zal dus een waardevolle bijdrage leveren als het gaat om samenwerking tussen het werkveld en het onderwijs op ICT gebied.

Projecten hebben prioriteit
Alles wat project gerelateerd is heeft prioriteit op Strijp-TQ. Zo zullen de diverse doelgroepen projectonderwerpen pitchen en worden de voortgangsrapportages toegelicht via openbare wrap-ups. Via exhibitie, showroom, publicatie en demonstraties zullen de eindpresentaties van de resultaten worden getoond. Daarnaast is er ook ruimte voor tal van leeractiviteiten, zoals onder andere lezingen, workshops, kennissessies en keynote speakers. Denk hierbij aan thema’s als Tec for Society en FHICT in Practice. FHICT staat hierbij open voor samenwerking met andere bedrijven op Strijp-T en rondleidingen voor relaties van Partners in Innovation. Vanuit Strijp-TQ zal ook deelname aan diverse evenementen in Eindhoven worden geïnitieerd, zoals de Dutch Design Week, de Dutch Technology Week en Glow.

Ben je geïnteresseerd om te zien hoe deze nieuwe leeromgeving er uit ziet, kom dan een keer kijken in TQ4.

Fontys Hogeschool ICT
Meer informatie over de HBO-ICT opleiding: fontys.nl/hbo-ict

Contactgegevens
Gerrie Zwartjes – Locatiemanager FHICT Strijp-TQ – g.zwartjes@fontys.nl - 0653120651
Annemarie Diepenbroek – PR & Communicatie FHICT Strijp TQ – a.diepenbroek@fontys.nl - 0620972771
Laatste van Fontys Hogeschool ICT

Logo Cumulus Networks

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.nl