NETGEAR introduceert Insight Instant VPN - een veilige, kleine business router voor remote en site-to-site connectiviteit

Kleine en middelgrote bedrijven kunnen nu toegang bieden terwijl ze hundigitale activa beschermen met een enkele oplossing

Zoetermeer, 30 augustus 2018 - NETGEAR®, Inc. (NASDAQ: NTGR) de toonaangevende leverancier van netwerkproducten voor kleine en middelgrote bedrijven (mkb's), kondigttijdens IFA 2018de eerste Insight Managed Security-router aan, de Insight Instant VPN Business Router (BR500). Hiermee kunnen kleine bedrijven of externe kantoren / filialen (ROBO) directe toegang, van overal ter wereld, tot hun kantoorintranet bieden via een beveiligd virtueel particulier netwerk (VPN). Deze nieuwe router is ook ontworpen om maximaal drie kantoren met elkaar te verbinden alsof ze lokaal zijn verbonden, ongeacht hun geografische locatie.

Veel bedrijven hebben tegenwoordig werknemers die op afstand werken vanuit filialen of onderweg, die vaak op een gemakkelijke en veilige manier toegang tot het bedrijfsnetwerk nodig hebben. Met de nieuwe NETGEAR® Insight Instant VPN Business Router (BR500), de eerste beveiligde bedrijfsrouter die met NETGEAR Insight wordt beheerd, kunnen deze externe medewerkers met één aanraking op hun smartphonescherm of via een klik op hun laptop toegang krijgen tot gegevens op het bedrijfsnetwerk. De NETGEAR Insight Instant VPN Business Router maakt ook het verbinden van meerdere kantoren mogelijk om IT-middelen zoals fileservers, netwerk-gekoppelde opslag of andere bedrijfskritieke activa eenvoudiger dan ooit te delen. Medewerkers ervaren de toegang tot het lokale bedrijfsnetwerk alsof ze op kantoor zijn.

De NETGEAR Insight Instant VPN Business Router is specifiek ontworpen om bedrijven in staat te stellen hun netwerken snel en kosteneffectief te beschermen met een veilige VPN en firewall via de Insight Cloud Portal of mobiele app. De Insight Instant VPN Business Router (BR500) heeft een eenvoudige installatieprocedure, Instant VPN in één stap en remote/ cloud monitoring en beheer vanaf overal ter wereld. Met de Insight Cloud krijgt u volledige controle over al uw beveiligingsfuncties, het externe beheer van uw router en ziet u de realtime VPN-verbinding en de beveiligingsstatus van aangesloten apparaten.

“VPN-oplossingen zijn vaak langdurig en lastig te configureren, waardoor ze moeilijk te implementeren zijn zonder IT-expertise,” zegt Richard Jonker, vice-president van productlijnbeheer voor mkb-producten bij NETGEAR. “NETGEAR Business maakt gebruik van de intuïtieve eenvoud van de Insight Management-oplossing om de eenvoudigste VPN-configuratie beschikbaar te implementeren. Met één eenvoudige stap kunnen bedrijven er nu zeker van zijn dat hun werknemers veilige toegang hebben tot de tools en bestanden die ze nodig hebben, ongeacht waar ze zich bevinden. "

De Insight Instant VPN Business Router (BR500) is fully managed en kan op afstand via NETGEAR Insight worden gemonitord.

NETGEAR Insight biedt:

• De hardwarestatus, temperatuur, poortsnelheden, CPU-belasting en het geheugengebruik van de VPN Business Router
  • De VPN-verbindingsstatus - verbonden / niet-verbonden, het aantal verbonden gebruikers, de verificatiemethode, het huidige verkeer, de bezochte bestemmingen vanaf de gastportal, de verbonden sites (voor site-to-site VPN), de hoeveelheid uitgewisselde gegevens en het tijdstempel van de verbinding.
  • Firewallregelconfiguratie en -update, NAT-traversal, poort forwarding, FTP
De NETGEAR Insight Instant VPN Business Router wordt geleverd met:
  • 1 WAN en 4 LAN gigabit Ethernet poorten
  • LAN-to-WAN doorvoer: 924Mbps
  • Remote/Cloud beheer en monitoring vanaf een enkel scherm
  • Instant, one-step VPN via de mobiele app en de webportal (site-to-site/remote)*
  • Firewall-mogelijkheden om te beschermen tegen inbraak en uw bedrijf te beveiligen
Alle NETGEAR Insight Managed-producten zijn volledig geïntegreerde en in de cloud beheerde apparaten, die geen extra hardware nodig hebben om rechtstreeks verbinding te maken met de Insight-cloud en op afstand kunnen worden beheerd.

NETGEAR Insight is beschikbaar als een gratis app voor mobiele iOS- en Android-apparaten of als een webportal, toegankelijk vanuit elke internet-verbonden webbrowser. De nieuwe Insight Cloud-webportal biedt het voordeel van een groter scherm, ideaal voor het configureren van switches met een groot aantal poorten, zoals de nieuwe 28/52-poorts Insight Managed Smart Cloud Switches.

De NETGEAR Insight beheeroplossing heeft twee abonnementsvormen voor gebruikers: Insight Basic voor alleen de Insight-app en Insight Premium voor de Insight-app, de Insight-cloudwebportal en bepaalde geavanceerde functionaliteiten.

Er is ook een abonnement voor resellers en managed service providers: Insight Pro. Value Added Resellers en Managed Service Providers hebben tegenwoordig meer klanten in verspreide geografische gebieden dan ooit. Met Insight Instant VPN en Insight Management kunnen ze op afstand de beveiliging en VPN-toegang van hun klanten beheren en meerdere locaties binnen een enkele interface implementeren. Informatie over Insight Pro kan worden verkregen via lokale verkopers of distributeurs van NETGEAR.

Alle NETGEAR Insight Instant VPN Business Routers beschikken over een beperkte hardwaregarantie van 5 jaar, vervanging op de volgende werkdag en 90 dagen gratis technische ondersteuning. Uitgebreide ProSupport for Business ondersteuningscontracten kunnen worden gekocht voor een dekking van 1 jaar, 3 jaar of 5 jaar.

Prijs en beschikbaarheid:
De NETGEAR Insight Instant VPN Business Router(BR500) is momenteel wereldwijd beschikbaar via geautoriseerde NETGEAR-partners, resellerkanalen en andere e-commercesites als een stand-alone router voor de door een fabrikant geadverteerde prijs van $219,99 USD en voor site-to-site-connectiviteit voor meerdere locaties zal later dit jaar een set van 2 eenheden voor $399,99 beschikbaar zijn. Van 30 augustus tot en met januari 2019 is de "Instant VPN-optie" beschikbaar als een gratis proefversie voor alle klanten en wordt daarna een jaarlijkse, op abonnement gebaseerde functionaliteit tegen een nominale vergoeding.

De BR500 wordt geleverd met één externe gebruikerslicentie voor gebruik met alle Insight-abonnementen, waardoor op afstand toegang kan worden verkregen tot de BR500. Vanaf januari 2019 vereist de service "Remote VPN" een abonnement van $10,00 USD per jaar voor maximaal 5 externe gebruikers of $15,00 per jaar voor 6 tot 10 externe gebruikers voor bedrijven met externe werknemers of partners die beveiligde toegang vereisen.

Voor bedrijven die beveiligde toegang en connectiviteit tussen meerdere kantoren of locaties met 2 of 3 BR500's nodig hebben, is er de Site-2-Site VPN-optie voor $20,00 USD per jaar. Voor maximale waarde krijgen bedrijven met meerdere locaties en 20 of 30 externe werknemers en/of partners die gebruikmaken van twee of drie BR500's de " Remote VPN & Site-2-Site VPN” -bundel voor $25,00 USD per jaar.

2.9 MB png BR500_3D_ENbox_23Jul18_Transparent-c.png
1.3 MB png BR500-24July18-LEFT FRONT iso.70.png
642 KB png BR500-24July18-REAR iso.70.png

Voor meer informatie (niet voor publicatie):
Pride PR
Paulien Otter & Ivette van der Elst
(t) +31 71 568 00 28
netgear@pridepr.nl

Over NETGEAR, Inc.
NETGEAR (Nasdaq: NTGR) is een wereldwijd netwerkbedrijf dat innovatieve producten levert aan consumenten, bedrijven en service providers. NETGEAR-producten zijn gebouwd op een verscheidenheid van bewezen technologieën zoals draadloos, Ethernet en powerline. De producten hebben focus op betrouwbaarheid en gemak. De productlijn bestaat uit bedrade en draadloze apparaten die netwerken, breedband toegang en netwerkconnectiviteit toestaan. Deze producten zijn beschikbaar in meerdere opstellingen om aan te sluiten op de behoefte van eindgebruikers in elke regio waar de producten van NETGEAR worden verkocht. NETGEAR-producten worden verkocht in meer dan 38.000 winkellocaties over de hele wereld, en door zowel 30.000 value-added resellers, als vele grote service providers van kabel en mobiele netwerken. Het bedrijf heeft het hoofdkwartier in San Jose, Californië en kantoren in 25 landen. Meer informatie is beschikbaar op www.netgear.nl of op www.netgear.be. Volg NETGEAR op http://twitter.com/NETGEAR en op Facebook: http://www.facebook.com/NETGEAR.

©2018 NETGEAR, Inc. NETGEAR, the NETGEAR logo, and ProSAFE are trademarks and/or registered trademarks of NETGEAR, Inc. and/or its affiliates in the United States and/or other countries. Other brand and product names are for identification purposes only and may be trademarks or registered trademarks of their respective holder(s). The information contained herein is subject to change without notice. NETGEAR shall not be liable for technical or editorial errors or omissions contained herein. All rights reserved.