Breng je gameplay naar het volgende level met de nieuwe Nighthawk Pro Gaming XR700 Wifi Router van NETGEAR

De snelste thuisrouter voor gaming combineert AD7200 WiFi met ultramodernegaming-software voor totale gamecontrole

Zoetermeer, 30 augustus 2018 NETGEAR®, Inc. (NASDAQ: NTGR) introduceert tijdens IFA 2018 het nieuwste lid van de Nighthawk® Pro Gaming-productfamilie, de Nighthawk Pro Gaming (NPG) XR700 WiFi Router, de snelste thuisrouter voor gaming. Naast het prijswinnende DumaOS voor een betere netwerkcontrole over hoe en met wie je speelt, biedt de NPG XR700-router geavanceerde, hypermoderne hardware met zijn AD7200 Quad Stream Wave2 WiFi. Of je nu een fanatieke of een casual gamer bent, de NPG XR700-router levert de controle die je nodig hebt om tegenstanders te domineren in online multi-player-situaties. IFA-deelnemers kunnen de kracht van de nieuwe NPG XR700-router zelf ervaren door NETGEAR te bezoeken in hal 3.2, stand 203.

Net als de rest van de bekroonde Nighthawk Pro Gaming-familie, is de baanbrekende NPG XR700-router speciaal afgestemd op de unieke netwerkvereisten van gamers. De router optimaliseert netwerkverbindingen door de ping te stabiliseren, lag te verminderen en je altijd verbonden te houden met de snelste bedrade en draadloze connectiviteit voor geavanceerde online gameplay. De XR700 maakt gebruik van de allerbeste gaming-software, aangestuurd door DumaOS, voor onmisbare pro-gaming mogelijkheden, zoals een intuïtief en interactief Gaming Dashboard, een Geofilter om lokale gameservers te selecteren en Quality of Service (QoS) om vertraging te beheren en elimineren. Deze uitgebreide set softwarefuncties zorgt voor ongeëvenaarde gaming-prestaties.

De NPG XR700 combineert geavanceerde gaming-software met de krachtige hardware die gamers verwachten van Nighthawk Pro Gaming, zoals een snelle 1,7-GHz quad-coreprocessor, quad-stream WiFi met MU-MIMO, de snelste 60GHz 802.11ad WiFi-technologie en vier externe actieve high-power antennes. De XR700 is ideaal voor streamers, videoliefhebbers met netwerkopslag en gamers die hard-wired gaming-hardware gebruiken, met een 10G SFP+ -poort en zeven extra Gigabit-poorten.

Met behulp van een compatibele SFP+ -module zoals de NETGEAR AXM765, kunnen gamers een 10G-verbinding van de NPG XR700 naar een pc met 10GBASE-T maken en een tiende van de downstream-latency van een 1G-verbinding realiseren, waardoor bottlenecks worden vermeden en zeer hoge snelheden kunnen worden bereikt. Koppel de Nighthawk Pro Gaming SX10 10G LAN-switch met zijn (2) 10G multi-gig-poorten aan de XR700, om het aantal beschikbare poorten uit te breiden en de perfecte setup te creëren voor LAN-gaming en snelle overdracht van grote bestanden, zoals 4k-video. De XR700 is ontworpen om online gameplay te verbeteren en spelers een geoptimaliseerde netwerkomgeving te bieden om topprestaties te leveren en de competitie het nakijken te geven.

“Met de Nighthawk Pro Gaming XR700 WiFi-router als de basis van je game-uitrusting, kun je erop vertrouwen dat je netwerk niet achterblijft,” stelt David Henry, senior vice president van Connected Home bij NETGEAR. “Met op gamers gerichte aanpassingsmogelijkheden, zeven Gigabit Ethernet-poorten, een 10G-poort, een 1,7GHz quad-coreprocessor en Plex Media Server, heb je de best mogelijke mediastreaming en gameplay op elk platform, of je nou speelt met Xbox, Playstation, pc of mobiele apparaten: NPG geeft je de power om ping en latency te overwinnen.”

De Nighthawk Pro Gaming XR700-router biedt een overvloed aan functionaliteiten met de nieuwste en meest innovatieve technologieën die speciaal zijn ontworpen om de game-ervaring te verbeteren, ongeacht het platform - van console tot pc tot mobiel. Profiteer van de mogelijkheden van de NPG XR700-router, zodat jij en je teamgenoten zonder frustraties kunnen genieten van online- en netwerkgamen met de hoogst mogelijke snelheden, allemaal tegelijk, zonder prestatieproblemen.

DumaOS functionaliteiten:
  • Gaming Dashboard- Bekijk real-time het bandbreedtegebruik per apparaat, ping en vele andere parameters, inclusief je favoriete functionaliteiten.
  • Geofilter- Beheer de latency door de afstand tot gameservers of andere spelers te beperken, een gegarandeerd lokale verbinding te krijgen en black/white-listing voorje favoriete servers te maken.
  • Quality of Service (QoS)- Prioriteer en wijs bandbreedte toe per gamingapparaat, en beheer zelfs de maximale upload- en downloadsnelheden om plotselinge lag-pieken tot een minimum te beperken.
  • Networkmonitor- Controleer op apparaten die de bandbreedte beperken en identificeer toepassingen die lag zouden kunnen veroorzaken.
Hardware-eigenschappen van de XR700 Router:
  • AD7200 Quad Stream Wave2 WiFi - Multi-user MIMO (MU-MIMO) voor gelijktijdig streamen met de hoogste snelheden tot AD7200*, en stream 4K UHD-video's in kraakheldere kwaliteit tot Gigabit WiFi-snelheden voor mobiele apparaten met 160 MHz.
  • 10 Gigabit LAN SFP+ Poort - Snellere toegang tot Network Attached Storage (NAS) voor bliksemsnelle back-up en streaming of verbind met de Nighthawk Pro Gaming SX10 Multi-Gig Ethernet Switch voor LAN-parties met minder latency.
  • 7 Gigabit Ethernet Poorten (6 LAN + 1 WAN) - Combineer twee poorten wanneer je verbinding maakt met een compatibele switch, om nog meer bedrade poorten te krijgen voor LAN-parties.
  • Krachtige 1.7GHz Quad Core Processor - Ondersteun meer apparaten met de snelste thuisrouter-processor voor een voor hoge kwaliteit 4K UHD-streaming, VR-gaming en meer.
  • 60GHz 802.11ad WiFi - Profiteer van de snelste WiFi-technologie voor instant downloads en back-up
  • Ingebouwde Plex Media Server- Bekijk overal je film-, tv-programma-, muziek-, video- en fotocollecties op de apparaten waar je van houdt.
  • Extra DFS-kanalen- 15 extra kanalen op 5 GHz voor een storingsvrije game-ervaring.
  • High-Performance Actieve Antennes - Betere wifi-dekking en hogere snelheden door het hele huis met vier (4) externe antennes
  • Twee USB 3.0 Poorten en ReadyCLOUD® USB-toegang- Sneller streamen en een back-up maken naar opslagmedia en beveilig de cloudtoegang tot USB-opslag.
  • VPN Server- Beveiligde toegang tot je thuisnetwerk en internet met elk apparaat.
  • Beveiligings-updates- Download automatisch de nieuwste firmware-updates voor je router.
  • Automatische cloud en USB-drive back-up -Maak een back-ups naar de cloud of gebruik de gratis ReadySHARE Vault®-software om een back-up van je pc te maken op een aangesloten USB-schijf.
NETGEAR heeft de strakke, futuristisch zwarte behuizing van de XR700-router zorgvuldig ontworpen met het oog op de thuisomgeving. De router heeft een aan/ uit-schakelaar waarmee je de LED-lampjes uit kunt zetten wanneer je totale duisternis wilt. De muurankers op de achterkant maken een flexibele, ruimtebesparende plaatsing aan de muur mogelijk.

Prijs en beschikbaarheid
De Nighthawk Pro Gaming XR700 WiFi-router van NETGEAR zal volgende maand wereldwijd beschikbaar zijn via geautoriseerde NETGEAR-partners en andere resellerkanalen, e-commercesites en grote retailers, tegen een adviesprijs van 499 EUR.

IFA vindt plaats van 31 augustus tot en met 5 september in het expositiecentrum Messe Berlin. Bezoek NETGEAR in hal 3.2, stand 203.

Vind, bevriend en volg ~ Nighthawk Pro Gaming:

Facebook: @NighthawkProGaming
Twitter: @NETGEARgaming
Reddit: /r/nighthawkprogaming
Instagram: @nighthawkprogaming
Twitch.TV: NighthawkProGaming

713 KB png XR700_Hero_Transparent.png
801 KB png XR700_Top_Transparent.png
545 KB png XR700_3-4Lft_Transparent.png

Voor meer informatie (niet voor publicatie):
Pride PR
Paulien Otter & Ivette van der Elst
(t) +31 71 568 00 28
netgear@pridepr.nl

Over NETGEAR, Inc.
NETGEAR (Nasdaq: NTGR) is een wereldwijd netwerkbedrijf dat innovatieve producten levert aan consumenten, bedrijven en service providers. NETGEAR-producten zijn gebouwd op een verscheidenheid van bewezen technologieën zoals draadloos, Ethernet en powerline. De producten hebben focus op betrouwbaarheid en gemak. De productlijn bestaat uit bedrade en draadloze apparaten die netwerken, breedband toegang en netwerkconnectiviteit toestaan. Deze producten zijn beschikbaar in meerdere opstellingen om aan te sluiten op de behoefte van eindgebruikers in elke regio waar de producten van NETGEAR worden verkocht. NETGEAR-producten worden verkocht in meer dan 38.000 winkellocaties over de hele wereld, en door zowel 30.000 value-added resellers, als vele grote service providers van kabel en mobiele netwerken. Het bedrijf heeft het hoofdkwartier in San Jose, Californië en kantoren in 25 landen. Meer informatie is beschikbaar op www.netgear.nl of op www.netgear.be. Volg NETGEAR op http://twitter.com/NETGEAR en op Facebook: http://www.facebook.com/NETGEAR.

©2018 NETGEAR, Inc. NETGEAR, the NETGEAR logo, Nighthawk, ReadyCLOUD and ReadySHARE are trademarks and/or registered trademarks of NETGEAR, Inc. and/or its affiliates in the United States and/or other countries. Other brand and product names are for identification purposes only and may be trademarks or registered trademarks of their respective holder(s). The information contained herein is subject to change without notice. NETGEAR shall not be liable for technical or editorial errors or omissions contained herein. All rights reserved.

* Maximum wireless signal rate derived from IEEE standard 802.11 specifications. AD7200 equals 4600Mbps at 60GHz 802.11ad + 1733Mbps at 5GHz 802.11ac + 800Mbps at 2.4GHz 802.11ac with 256 QAM support. Actual data throughput and wireless coverage will vary. Network conditions and environmental factors, including volume of network traffic, building materials and construction, and network overhead, lower actual data throughput rate and wireless coverage. NETGEAR makes no express or implied representations or warranties about this product’s compatibility with any future standards.