www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2475 volgers blijven op de hoogte!
PR: Pride PR

NETGEAR komt met 's werelds eerste Mesh WiFi-systeem met Alexa-enabled smart speaker en audio van Harman Kardon

Gebruik je stem om muziek af te spelen en smart home-apparaten te bedienen,terwijl je overal in huis geniet van krachtige WiFi methet Orbi Voice WiFi-systeem dat mesh-WiFi combineert met eenhoogwaardige smart speaker voor een ongelooflijk rijk, kamervullend geluid

Zoetermeer, 30 augustus 2018 - NETGEAR®, Inc. (NASDAQ: NTGR), de toonaangevende leverancier van netwerkapparatuur die moderne connectiviteit voor smart homes en kleine bedrijven mogelijk maakt, kondigt tijdens de IFA in Berlijn 's werelds eerste mesh-WiFi-systeem met Orbi™ Voice Smart Speaker en WiFi Mesh Satellite met ingebouwde Amazon Alexa™ aan. Orbi Voice zorgt als onderdeel van ieder Orbi WiFi-systeem voor een WiFi-dekking door het hele huis (tot 186 vierkante meter of meer), met tot 3Gigabit per seconde aan gecombineerde WiFi-snelheid en hoogwaardige audio door Harman Kardon® voor een ongelooflijk geluid in elke kamer. Dankzij de ingebouwde Amazon voice assistant-functionaliteit, die volledig geïntegreerd is in de Orbi Voice Satellite, kan Alexa worden gevraagd om muziek af te spelen van de meest populaire muziekdiensten, maar ook om notificaties in te stellen, IoT-apparaten te bedienen, en om verkeersinformatie, het weer, sportuitslagen en nog veel meer op te vragen, zonder dat daar een apart Amazon Echo-apparaat voor nodig is.

"De twee snelst groeiende consumenten-trends voor smart home-technologie zijn het gebruik van voice assistants en de toename van WiFi-mesh-systemen. NETGEAR, koploper op het gebied van mesh-WiFi, met onze bekroonde Orbi Whole Home Tri-band Mesh WiFi-systemen en Nighthawk Mesh WiFi-extenders, zet vandaag de volgende stap in innovatie met de combinatie van Alexa en een WiFi-mesh-satelliet in een enkele consumentenoplossing," zegt David Henry, senior vice president van Connected Home Products bij NETGEAR. "Orbi Voice is het resultaat van de combinatie van de drie belangrijkste technologieën in de Smart Home-omgeving en biedt zowel uitzonderlijke WiFi als het kwaliteitsgeluid van onze audiotechnologie-partner Harman Kardon. Smart Speakers worden voornamelijk gebruikt om naar streaming muziekdiensten te luisteren. Om aan deze behoefte tegemoet te komen, hebben we onze expertise op het gebied van WiFi gecombineerd met een legende op audiogebied, Harman Kardon, voor een superieure geluidskwaliteit, afgestemd op de toonaangevende muziekstreamingdiensten om onze klanten de beste WiFi en HiFi in één pakket te bieden."

Orbi Voice zal vrienden en familie verrassen met een superieure geluidshelderheid die een bijzonder bevredigende luisterervaring biedt. Hoogwaardige audio van Harman Kardon® zorgt voor een rijk, kamervullend geluid. Dankzij de vier ingebouwde microfoons en de far-field spraakherkenning kan Orbi Voice je vanuit de andere kant van de kamer horen. Met de mobiele Orbi-app is het mogelijk om het volume eenvoudig in te stellen of met de equalizer de hoge en lage tonen aan te passen voor de 3,5-inch front-facing woofer en de 1-inch tweeter.

"Producten die meerdere consumentenbehoeften oplossen, worden steeds populairder en de uitstekende geluidskwaliteit van Harman Kardon tilt de dynamische Orbi Voice Smart Speaker naar een nog hoger niveau," stelt David Rogers, president van de Consumer Audio Business Unit van HARMAN. "We zijn enthousiast over de samenwerking met NETGEAR aan dit product en presenteren vol trots een apparaat dat niet alleen geweldige audioprestaties levert, maar ook voice intelligence en WiFi-functionaliteiten biedt."

Met zijn slanke, moderne ontwerp is Orbi Voice de perfecte slimme luidspreker om op een boekenplank, bijzettafel of aanrecht te zetten, zodat je in elke kamer naar je favoriete muziek en podcasts kunt luisteren, zonder iets te missen. De combinatie van een spraakdienst, geavanceerde audio en high-performance WiFi in één apparaat elimineert de rommel van drie afzonderlijke producten die dezelfde functies bieden. Met Orbi Voice vraag je Alexa om muziek te spelen van de meest populaire aanbieders van muziekstreaming, zoals Spotify®, Amazon® Music, Pandora®, iHeartRadio®, TuneIn, Deezer en andere diensten. Je kunt ook Orbi Voice inschakelen en Alexa vragen om audioboeken van Audible, podcasts, radiostations, nieuwsberichten en meer af te spelen - en je hoeft het alleen maar te vragen.

Orbi Mesh WiFi-systeem
WiFi-systemen zijn ontworpen voor een breed scala aan thuisomgevingen, van appartementen en studio’s tot eengezinswoningen en boerderijen Het nieuwe Orbi Tri-band Mesh WiFi Systeem met Orbi Voice Smart Speaker en WiFi Satellite (RBK50V) levert tot 3Gbps* high-performance WiFi-dekking voor huizen tot 418 vierkante meter, met bijna geen buffering en geen dode WiFi-zones.

Het nieuwe Orbi-systeem is direct klaar voor gebruik en werkt met alle internetproviders. Het instellen van een Orbi-systeem is eenvoudig dankzij de gratis Orbi-app voor mobiele apparaten. De app biedt eenvoudig netwerkbeheer en helpt om het apparaat up-tp-date te houden met geautomatiseerde Orbi-software-updates voor nieuwe functionaliteiten en WiFi-verbeteringen. Stel via de Orbi-app de Circle® Smart Parental Controls in op NETGEAR om de content en de tijd die online wordt doorgebracht, per kind of per apparaat te beheren. Profiteer bovendien van een apart wifi-netwerk voor gasten en andere geavanceerde routerfuncties.

Iedere Orbi Voice Satellite is voorzien van twee Gigabit Ethernet-poorten voor het aansluiten van bekabelde apparaten voor nog snellere bestandsoverdracht en betrouwbare verbindingen.

Prijs en beschikbaarheid
Het Orbi Mesh WiFi-Systeem (RBK50V), bestaande uit de Orbi Tri-Band WiFi-router plus een Orbi Voice Smart Speaker en WiFi Satellite, zal vanaf volgende maand beschikbaar zijn voor een adviesprijs van € 499,99

Voor wie al een Orbi WiFi-systeem heeft, zal de add-on Orbi Voice Smart Speaker and WiFi Mesh satellite (RBS40V) dit najaar beschikbaar zijn via geautoriseerde NETGEAR-partners en andere resellerkanalen, e-commercesites en grote retailers, tegen een adviesprijs van € 329,99.

Orbi-producten zijn verkrijgbaar via geautoriseerde NETGEAR-partners en andere resellerkanalen, e-commercesites en grote retailers. Bezoek de NETGEAR-website om andere modellen te bekijken die beschikbaar zijn in de Orbi Tri-Band Home WiFi-productreeks.

1.7 MB png  RBK50V_Hero_Transparent.png
1.5 MB png  RBS40V_Hero_Transparent.png

Voor meer informatie (niet voor publicatie):
Pride PR
Ivette van der Elst
(t) +31 71 568 00 28
netgear@pridepr.nl

Over NETGEAR, Inc.
NETGEAR (Nasdaq: NTGR) is een wereldwijd netwerkbedrijf dat innovatieve producten levert aan consumenten, bedrijven en service providers. NETGEAR-producten zijn gebouwd op een verscheidenheid van bewezen technologieën zoals draadloos, Ethernet en powerline. De producten hebben focus op betrouwbaarheid en gemak. De productlijn bestaat uit bedrade en draadloze apparaten die netwerken, breedband toegang en netwerkconnectiviteit toestaan. Deze producten zijn beschikbaar in meerdere opstellingen om aan te sluiten op de behoefte van eindgebruikers in elke regio waar de producten van NETGEAR worden verkocht. NETGEAR-producten worden verkocht in meer dan 38.000 winkellocaties over de hele wereld, en door zowel 30.000 value-added resellers, als vele grote service providers van kabel en mobiele netwerken. Het bedrijf heeft het hoofdkwartier in San Jose, Californië en kantoren in 25 landen. Meer informatie is beschikbaar op www.netgear.nl of op www.netgear.be. Volg NETGEAR op http://twitter.com/NETGEAR en op Facebook: http://www.facebook.com/NETGEAR.

©2018 NETGEAR, Inc. NETGEAR, the NETGEAR logo, and ProSAFE are trademarks and/or registered trademarks of NETGEAR, Inc. and/or its affiliates in the United States and/or other countries. Other brand and product names are for identification purposes only and may be trademarks or registered trademarks of their respective holder(s). The information contained herein is subject to change without notice. NETGEAR shall not be liable for technical or editorial errors or omissions contained herein. All rights reserved.