Contentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.nl
2471 volgers blijven op de hoogte!
PR: Pride PR

NETGEAR breidt Mesh-serie uit met Nighthawk X6 Tri-Band Wifi Mesh-extender

Boost je wifi met gepatenteerde FastLane3-technologie

Zoetermeer, 30 augustus 2018 NETGEAR voegt de Nighthawk X6 Tri-Band Wifi Mesh Extender toe aan de serie Mesh-producten. Deze nieuwe Mesh-extender zorgt voor krachtige wifi in het hele huis door het bereik van de bestaande router uit te breiden met gepatenteerde Fastlane 3-technologie. Met een speciale 866Mbps 5GHz-band verhoogt de extender internetsnelheden van alle verbonden apparaten. De EX7700 is daarmee één van de meest geavanceerde Tri-Band Wifi Mesh-extenders op de markt.

De Nighthawk X6 voegt zich bij de bestaande familie van Nighthawk Mesh-extenders, die gebruikmaken van een speciale wifi-link voor een ononderbroken datastroom tussen de primaire router en extender. Nighthawk Mesh kan dezelfde wifi-netwerknaam gebruiken als de primaire router, waardoor naadloze connectiviteit mogelijk is met smart roaming1. Daarmee kunnen mobiele apparaten intelligent verbinding maken voor de optimale wifiverbinding tussen router en extender en vice versa, wat zorgt voor exceptioneel snelle streaming wanneer u door uw huis loopt. Krachtige functionaliteiten, zoals MU-MIMO en Smart Connect zorgen ervoor dat ieder apparaat een snelle wifiverbinding krijgt toegewezen.

De Nighthawk Mesh-extender werkt met elke thuiswifirouter en breidt wifibereik uit met een extra 185 vierkante meter, met AC2200 wifi-snelheden die gecombineerd een snelheid bieden tot 2.2Gbps (866+866+400Mbps)2. Met één druk op de knop is de extender toegevoegd aan het bestaande netwerk en krijgt u de voordelen van mesh-wifi, met één netwerknaam, naadloze roaming en een toegewijde backhaul – allemaal zonder dat dit ten koste gaat van de wifi-bandbreedte.

NETGEAR FastLane3-technologie met Tri-band wifi zorgt ervoor dat de Nighthawk X6 een toegewijde verbinding met elke bestaande wifirouter of modemrouter kan maken. Anders dan bij enkele of dual-band wifi-extenders wordt deze verbinding niet gedeeld met andere apparaten voor internetconnectiviteit, wat de beschikbare snelheden voor de algemene netwerkdoorvoer maximaliseert.

De Nighthawk X6 stelt een nieuwe industriestandaard voor een veilig netwerkproduct. Dit is de eerste extender met Secure Boot, wat ervoor zorgt dat alleen door NETGEAR goedgekeurde software kan draaien op het apparaat. Dat voorkomt dat er mee gerommeld kan worden.

De vier krachtige interne antennes maken deze mesh-extender ideaal voor het uitbreiden van wifi naar apparaten als smartphones, tablets en smart home-apparaten. De krachtige quad-core processor zorgt voor betere prestaties bij streaming in 4K en gaming zonder vertraging. Dankzij de desktop-formfactor met twee Gigabit-ethernetpoorten kunnen bedrade apparaten als gameconsoles, smart TV’s en streamingboxen moeiteloos op de bestaande wifi aangesloten worden.

“We introduceerden onze krachtige Tri-band wifi mesh-systemen in 2016, met onze Orbi Whole Home wifisystemen. Daarop volgden de Nighthawk Mesh wifi-extenders die zorgen voor mesh-wifi zonder dat gebruikers hun huidige wifirouter hoeven te vervangen”, zegt Sandeep Harpalani, vice president of product management of Connected Home Products bij NETGEAR. “Aangezien klanten enthousiast reageren op Mesh-oplossingen om hun wifi te verbeteren, zijn we blij dat we met de Nighthawk X6 een krachtige, veilige oplossing aan klanten kunnen bieden om hun thuisnetwerk uit te breiden.”
  • Mesh wifinetwerk met bestaande wifirouter – Add-on voor bestaande wifirouters. Profiteer van de voordelen van mesh-netwerken: één netwerknaam en naadloze roaming.
  • Eén wifinaam – Voeg eenvoudig apparaten toe aan het netwerk, nieuwe wifinamen en wachtwoorden niet benodigd.
  • Naadloze wifi – Blijf verbonden wanneer je van kamer naar kamer beweegt zonder handmatig tussen netwerken te switchen
  • FastLane3Technology:
    • Tri-band wifi – Twee 5 Ghz en een derde 2.4 Ghz-band zorgen voor betrouwbare wifiverbinding en snel internet met drie draadloze banden.
    • Toegewijde wifilink – Eén toegewijde 5Ghz-band is enkel voor verbinding tussen router en extender en wordt niet gedeeld met verbonden apparaten. Dat zorgt ervoor dat de bandbreedtje stabiel is, en niet verder terugloopt.
    • Krachtige antennes – Vier krachtige interne antennes voor uitgebreide wifidekking over meer dan 185 vierkante meter breiden het wifibereik van router en extender verder uit.
Andere functionaliteiten van de Nighthawk X6
  • Smart Connect – Selecteert automatisch de optimale wifi-band voor elk apparaat
  • Push Button Setup – Maakt installatie heel eenvoudig
  • Multi-User MIMO (MU-MIMO) – Gelijktijdig streamen van data naar meerdere devices
  • Tri-Band Access Point – Pair met bestaande ISP-gateway of router om wifi in huis of op kantoor te verbeteren
  • Quad-core processor – Boost prestaties voor betere 4K-streaming en gaming zonder vertraging
  • Veilig booten – Zorgt ervoor dat enkel door NETGEAR ondertekende firmware draait op het device, om gerommel ermee te voorkomen
  • Gigabit Ethernetpoorten – Twee Gigabit Ethernetpoorten verbinden alle bedrade apparaten
  • WiFi analytics app – Optimaliseer je wifinetwerk met de wifi analytics app voor Android-devices
  • Meerkleurig indicatorlampje – Indicatorlampje helpt de optimale locatie vinden voor plaatsing van de mesh-extender
Prijzen en beschikbaarheid
De NETGEAR® Nighthawk® X6 Tri-Band WiFi Mesh Extender (EX7700) is vanaf nu verkrijgbaar en heeft een RRP van 119,- Euro. Aangezien de router samenwerkt met de bestaande wifirouter, is de EX7700 de meest makkelijke en minst dure manier om een mesh-wifinetwerk op te zetten.

1 Smart Roaming is designed for devices that support the 802.11k standard
2 Maximum wireless signal rate derived from IEEE® 802.11 specifications. Actual data throughput and wireless coverage will vary and may be lowered by network and environmental conditions, including network traffic volume and building construction

903 KB png EX7700_Hero_Left_Transparent.png
965 KB png EX7700_Left_Transparent.png

Voor meer informatie (niet voor publicatie):
Pride PR
Paulien Otter & Ivette van der Elst
(t) +31 71 568 00 28
netgear@pridepr.nl

Over NETGEAR, Inc.
NETGEAR (Nasdaq: NTGR) is een wereldwijd netwerkbedrijf dat innovatieve producten levert aan consumenten, bedrijven en service providers. NETGEAR-producten zijn gebouwd op een verscheidenheid van bewezen technologieën zoals draadloos, Ethernet en powerline. De producten hebben focus op betrouwbaarheid en gemak. De productlijn bestaat uit bedrade en draadloze apparaten die netwerken, breedband toegang en netwerkconnectiviteit toestaan. Deze producten zijn beschikbaar in meerdere opstellingen om aan te sluiten op de behoefte van eindgebruikers in elke regio waar de producten van NETGEAR worden verkocht. NETGEAR-producten worden verkocht in meer dan 38.000 winkellocaties over de hele wereld, en door zowel 30.000 value-added resellers, als vele grote service providers van kabel en mobiele netwerken. Het bedrijf heeft het hoofdkwartier in San Jose, Californië en kantoren in 25 landen. Meer informatie is beschikbaar op www.netgear.nl of op www.netgear.be. Volg NETGEAR op http://twitter.com/NETGEAR en op Facebook: http://www.facebook.com/NETGEAR.

© 2018 NETGEAR, Inc. NETGEAR, the NETGEAR logo, Arlo and Nighthawk are trademarks and/or registered trademarks of NETGEAR, Inc. and/or its affiliates in the United States and/or other countries. Other brand and product names are for identification purposes only and may be trademarks or registered trademarks of their respective holder(s). The information contained herein is subject to change without notice. NETGEAR shall not be liable for technical or editorial errors or omissions contained herein. All rights reserved.

* Maximum wireless signal rate derived from IEEE standard 802.11 specifications. Actual data throughput and wireless coverage will vary. Network conditions and environmental factors, including volume of network traffic, building materials and construction, and network overhead, lower actual data throughput rate and wireless coverage. NETGEAR makes no express or implied representations or warranties about this product’s compatibility with any future standards.

Safe Harbor Statement under the Private Securities Litigation Reform Act of 1995 for NETGEAR, Inc.: This press release contains forward-looking statements within the meaning of the U.S. Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Specifically, statements concerning NETGEAR's business and the expected performance characteristics, specifications, reliability, market acceptance, market growth, specific uses, user feedback and market position of NETGEAR's products and technology are forward-looking statements within the meaning of the Safe Harbor. These statements are based on management's current expectations and are subject to certain risks and uncertainties, including, without limitation, the following: the actual price, performance and ease-of-use of NETGEAR's products may not meet the price, performance and ease-of-use requirements of customers; product performance may be adversely affected by real world operating conditions; failure of products may under certain circumstances cause permanent loss of end user data; new viruses or Internet threats may develop that challenge the effectiveness of security features in NETGEAR's products; the ability of NETGEAR to market and sell its products and technology; the impact and pricing of competing products; and the introduction of alternative technological solutions. Further information on potential risk factors that could affect NETGEAR and its business are detailed in the Company's periodic filings with the Securities and Exchange Commission. NETGEAR undertakes no obligation to release publicly any revisions to any forward-looking statements contained herein to reflect events or circumstances after the date hereof or to reflect the occurrence of unanticipated events.
Tags bij dit bericht