www.EVENTIVE.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (3 jaar en 29 dagen geleden)
PR: LVTPR

Sonos onthult de geheel nieuwe Sonos Amp om smart home entertainment nog meer kracht bij te zetten; verdubbelt de inzet voor het Installed Solutions kanaal

Amp zal vanaf februari 2019 wereldwijd verkrijgbaar zijn. Bij deze nieuwe samenwerking met marktleider Sonance ligt de focus op inbouwspeakers die Sonos Amp aanvullen; Sonos heeft het ontwerpersplatform nu geheel geopend en nieuwe bedienings-API's toegevoegd.

Vandaag onthulde Sonos (Nasdaq: SONO) de geheel nieuwe Sonos Amp, een krachtige en veelzijdige hub voor home-audio die traditionele bekabelde speakers voorziet van geluid uit bijna elke bron en deze speakers volledig in het eenvoudig te bedienen draadloze home sound system van Sonos integreert.De geheel nieuwe Amp is twee keer zo krachtig als zijn voorganger, ondersteunt Apple's AirPlay 2 en meer dan 50 streamingservices, en is voorzien van een HDMI ARC-poort voor tv's.Amp wordt in februari 2019 wereldwijd op de markt gebracht voor € 699 en is beschikbaar voor professionele audio-installateurs in de Verenigde Staten en Canada vanaf 1 december 2018.

Amp - speciaal ontworpen om perfect in het standaard AV-rack te passen dat professionele installateurs gebruiken - voorziet maar liefst tot vier speakers van 125 watt per kanaal, meer dan genoeg voor zelfs de meest veeleisende systemen.Geïntegreerde HDMI- en lijningangspoorten betekenen dat tv's, draaitafels, cd-wisselaars en andere audiocomponenten gemakkelijk op Amp aangesloten kunnen worden en zo deel uitmaken van het Sonos-systeem.

Amp’s zorgvuldig ontworpen en veelzijdige hardware werd ontwikkeld om het Sonos-softwareplatform meer vermogen te geven.Nieuwe updates voor het platform zorgen ervoor dat installateurs Amp gemakkelijk in geïntegreerde smart home-systemen kunnen inpassen, waaronder ook in smart verlichting en centrale bedieningssystemen.Verder is Amp ook compatibel met AirPlay2 zodat muziek en andere audio van elk willekeurig iOS-apparaat draadloos via Amp kan worden afgespeeld.En wanneer Amp draadloos is aangesloten op een speaker die Amazon Alexa ondersteunt,zoals de Sonos One of Beam, kan hij in de toekomst ook via spraakopdrachten bediend worden.Tot slot zal Amp, net als alle andere Sonos-apparaten, in de loop van de tijd nieuwe functies, diensten en integraties krijgen. Dit gebeurt door middel van gratis software-updates en zorgt ervoor dat Sonos gebruikers nog jarenlang steeds het beste uit hun systeem kunnen halen.

“De groei van het sonic internet - het samenkomen van betaalde streaming, de smart home en kunstmatige intelligentie via spraaktechnologieën - is de drijfveer achter alles wat we bij Sonos doen”, aldus Patrick Spence, CEO van Sonos. “Hoewel plug-and-play-opties zoals Sonos Beam en Sonos One een belangrijke rol spelen, zijn kwalitatief hoogwaardig geluid uit inbouwspeakers en een makkelijke integratie met verlichting en smart home-bediening net zo belangrijk. Voor het ontwerp en de ontwikkeling van Amp hebben we goed geluisterd naar professionele installateurs, met als resultaat een veelzijdig product dat een centrale plaats inneemt in de smart home-geluidservaring.”

Productdetails Sonos Amp:
  • Meer power. Meer mogelijkheden.Met maar liefst 125 watt per kanaal voorziet Amp zelfs de meest veeleisende speakers van meer vermogen.Nu kun je wel vier speakers aansluiten in plaats van twee.
  • Geniet van muziek, tv en meer.Amp heeft een HDMI ARC-poort en een ingang voor een extra geluidsbron, of je nu luistert via vloerluidspeakers, geïntegreerde home-cinema of via een draaitafel.
  • Geef je home-cinema sound power. Gebruik Amp om stereogeluid aan je televisie toe te voegen. Gebruik deze hub om draadloze achterspeakers toe te voegen aan een Sonos home-cinema-installatie.Of twee Amps voor surround sound.
  • Stream alles.Luister naar muziek, podcasts, radio, luisterboeken en meer. Je kunt ook alle muziek die op een computer of andere apparaten is opgeslagen afspelen.
  • Werkt met Airplay.Met Amp gebruik je AirPlay2 om het geluid van je iPhone of iPad naar de speakers van je home sound system te sturen.
  • Kies hoe je alles wilt bedienen.Gebruik de Sonos-app op een telefoon of tablet, de afstandsbediening van de tv, toetsenborden, AirPlay 2, of gebruik, in de toekomst, stembediening met een speaker die Amazon Alexa ondersteunt.
  • Meer manieren om de ervaring te personaliseren.Nieuwe API's en diepere integraties met de partners van het Sonos-platform zorgen voor een naadloze smart home-bediening.
  • Draadloos. Of niet.Geniet van een robuuste en betrouwbare wifi-prestatie of sluit Amp aan op een ethernetkabel en schakel de wifi simpelweg uit in de Sonos-app.
  • Stereo- of dubbel monogeluid.Of je de hem nu configureert voor een open ruimte of een speciale luisterkamer, met Amp creëer je de beste ervaring.
  • Ontworpen voor betrouwbaarheid.Amp heeft een centrale warmteafleider, luchtingangen en een gescheiden eindtrap: gebouwd om koel te blijven en genoeg power te leveren.
  • Verbazingwekkend zuiver geluid.Directe digitale input maakt analoge conversie overbodig zodat je een helder, onvervormd geluid krijgt als je muziek streamt of naar de tv luistert.
  • Speakeraansluitingen op maat.Een paar bekabelde verbindingen voor de linker- en rechterkanalen staat garant voor prestaties van hoge kwaliteit. Bovendien hebben ze een standaard diameter zodat je ze kunt verwijderen en je eigen banaanstekkers kunt gebruiken.
Sonos en Sonance werken samen aan zuiver geluid
Sonos en marktleider in inbouwspeakers Sonance hebben aangekondigd samen te werken aan een serie van drie inbouwspeakers - voor bevestiging in de muur, in het plafond en voor buiten - die in combinatie met de nieuwe Sonos Amp via software over extra functionaliteit beschikken.

Deze samenwerking zal resulteren in een volledig aanbod aan professioneel geïnstalleerd geluid door inbouwspeakers. Sonos' Trueplay speaker tuning zal exclusief worden ingezet om te zorgen voor het beste geluid in elke ruimte, en dat in aanvulling op de voordelen van het softwareplatform van Sonos. De producten, die door Sonos zullen worden aangeboden en verkocht, worden begin 2019 op de markt gebracht.
Open platform voor ontwikkelaars en nieuwe bedienings-API's
Vanaf het allereerste begin was Sonos een platformbedrijf, met als doel gebruikers een ongekende keuzevrijheid te bieden. Om te beginnen met een open benadering van muziekservices, wat later uitgebreid werd naar het ondersteunen van tientallen extra partners op het gebied van content en bediening, waaronder spraakassistenten.

Vanaf begin september zal Sonos het ontwikkelaarsplatform verder ontwikkelen door het geheel open te maken voor alle potentiële partners, en zal Sonos tevens een nieuwe set bedienings-API's toevoegen. Hierdoor kan Sonos makkelijker dan ooit in een smart home geïntegreerd worden.

Het platform zal blijven uitbreiden met nieuwe API's waarmee partners hun integraties met Sonos kunnen blijven vernieuwen. Nieuwe bedienings-API's en functionaliteit geven de gebruikers een betere ervaring, vooral degenen die een geïntegreerd bedieningssysteem hebben, zoals Control4 en Creston.

De vernieuwingen bestaan onder andere uit:
  • Lijningang wisselen (voor zowel analoog als home-cinema), zodat de lijningangscomponenten binnen de bedieningsinterface van een externe aanbieder kunnen worden geselecteerd.
  • Volume pass-through voor een eenvoudigere en beter voorspelbare volumeregeling.
  • De mogelijkheid om Sonos-afspeellijsten toe te voegen vanuit een interface van een ander bedrijf.
  • In een previewfase, is er de mogelijkheid om via Sonos-speakers berichten en meldingen te ontvangen van apparaten van derden, zoals een deurbel.
Sonos zal partners gaan uitnodigen om een certificering en de badge met 'Works with Sonos' te verkrijgen. De badge laat Sonos gebruikers weten dat bedrijven die ons platform verder uitbouwen en innoveren, voldoen aan de hoge kwaliteitseisen van Sonos.Ga naar de ontwikkelaarsportal als je geïnteresseerd bent om verder te bouwen op het Sonos-platform.

NL_AmpFactSheet_Sonos.pdf
62.28 KB

Over Sonos
Sonos is het toonaangevende multi-room smart home sound system. Als uitvinder van multi-room draadloze home-audio, helpen de innovaties van Sonos de wereld beter te luisteren door mensen toegang te verschaffen tot hun favoriete content en ze deze content te laten bedienen hoe ze maar willen. Bekend om de ongekende muzikale luisterbeleving, het doordachte design voor in het huis, het gebruiksgemak en een open platform, maakt Sonos het hele spectrum aan sonic content beschikbaar voor iedereen.Het hoofdkantoor van Sonos bevindt zich in Santa Barbara, Californië. Meer informatie vind je op www.sonos.com
De UvA/HvA heeft Bergler Flex Solutions (wederom) de recente Europese aanbesteding Inhuur Tijdelijk ICT Personeel gegund

KnowBe4 presenteert winnaars 2021 EMEA Partner Programme Awards

Het Rode Kruis biedt veilig vervoer met WEBFLEET
Soliton en NewChannel bieden veilige network en remote access oplossingen

Website Fides Solutions in geheel nieuw jasje

Schneider Electric wint 'Sustainable Infrastructure Vendor of the Year' tijdens de CRN UK Tech Impact Awards

Zyxel breidt activiteiten uit in België en Luxemburg

Wereldwijd onderzoek: 9 op de 10 werknemers bereid salaris in te leveren in ruil voor keuze in hun werkdevice

Transitieprofs haalt new kid on the block in IT Service Management naar de Benelux

Barracuda introduceert tool om malware te vinden in Microsoft 365 en datalekken te voorkomen

Coronacrisis geeft inzicht: persoonlijk contact uitermate belangrijk bij goed onderwijs

Telindus behaalt Microsoft Azure Gold Partnership

Dijk Natural Collections reduceert deelleveringen met 20% en verhoogt klanttevredenheid en omzet dankzij op low-code gebaseerde order planning tool

Urban Arrow stroomlijnt samenwerking met dealers dankzij portal van Appronto

ROC Mondriaan schakelt SentinelOne in voor schoonmaak na ransomware-aanval

Dataiku door Gartner erkend als Peer Insights Customers’ Choice voor Data Science en Machine Learning Platforms

Nederlands bedrijf Kepler Vision lanceert nieuwe software met dé oplossing voor de zorg van dementiepatiënten in zorginstellingen

Onderzoek Check Point Research: Formbook is populairste malware in Nederland

Mijlpaal: meer dan de helft van online shoppers koopt met smartphone
Verstreken tijd: 3 jaar en 29 dagen

Logo MatrixMind
Logo Nice to Meat
Logo DNA Services B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Zyxel
Logo Jamf