www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl

XS4ALL voor de vijfde maal de meest aanbevolen alles-in-1 aanbieder, Kliksafe en KPN volgen op afstand

Houten, The Netherlands, 23 August 2018 - XS4ALL is in de eerste helft van 2018 voor de vijfde maal op rij het meest aanbevolen merk door haar klanten. Dat blijkt uit de nieuwste 'Word of Mouth score' (WoM-score) van Telecompaper over de markt voor triple-play aanbieders. Elk half jaar publiceert Telecompaper een ranking van de mate waarin alles-in-één aanbieders van vaste diensten het afgelopen half jaar zijn aanbevolen door hun klanten.

XS4ALL komt uit de ranglijst naar voren als de meest aanbevolen triple-play provider in het afgelopen half jaar (januari t/m juni 2018). Dat blijkt uit onafhankelijk onderzoek van Telecompaper. Ruim 3.400 Nederlanders met een triple-play abonnement op vaste diensten (televisie, internet en vaste telefonie) deelden hun mening over de triple-play provider waar zij klant zijn. Er zijn elf triple-play providers in het WoM-onderzoek meegenomen.

XS4ALL wordt door 81 procent van zijn triple-play klanten aanbevolen aan onder meer familie, vrienden en/of collega's. Reden voor aanbevelen zijn de betrouwbaarheid, de kwaliteit van de verbinding en het bereik en de technische ondersteuning die XS4all biedt.

Kliksafe op tweede plaats
Ondanks een score die 4 procentpunten lager ligt dan de vorige meting eindigt Kliksafe wederom op de tweede plek, nu met een WoM-score van 68. Hoewel deze speler niet behoort tot de grootste tien triple play spelers wordt deze wel meegenomen in het onderzoek. De provider wordt vooral aanbevolen vanwege de betrouwbaarheid, de houding van de medewerkers en de klantenservice.

KPN derde, Delta volgt op de voet
De derde positie is met een WoM-score van 66 voor KPN, dat stuivertje wisselt met Delta/Zeelandnet (nu op plek 4 met een WoM-score van 65) ten opzichte van de tweede helft van 2017. Telfort complementeert de top vijf met een WoM-score van 63, een stijging van maar liefst 7 procentpunten ten opzichte van de vorige meting.

Online.nl stijgt flink, Caiway zakt terug
Na de stijging van acht procentpunten bij de vorige meting levert Caiway er nu weer acht in en is het weer terug bij af op een WoM-score van 40. Dat betekent direct een laatste plaats voor deze provider, aangezien de hekkensluiter van de vorige meting, Online.nl, juist een behoorlijke stijging van 25 procentpunten laat zien en nu in de middenmoot eindigt met een WoM-score van 56. Klanten van Online.nl zijn vooral meer te spreken over de betrouwbaarheid van de provider ten opzichte van een half jaar terug. Klanten van Caiway geven vooral een lage score in verband met de prijs en de kwaliteit van de verbinding.

Voor de redactie (niet voor publicatie)
Aanbevelingen spelen steeds vaker een belangrijke rol in de keuze voor een bepaalde mobiele aanbieder. Om bedrijven en consumenten beter te informeren welke producten en diensten worden aanbevolen, heeft Telecompaper de WoM-score geïntroduceerd. Telecompaper publiceert halfjaarlijks de WoM-score voor voor triple-play providers, voor mobiele aanbieders en voor smartphones.

De WoM-score geeft aan welk deel van de klanten of gebruikers zijn aanbieder of smartphone zal aanbevelen aan anderen en geeft dus een goede indicatie hoe tevreden men is. Het is te vergelijken met user-reviews maar dan samengevat in een getal tussen 0 en 100 procent. Daar waar we zien dat user reviews niet altijd objectief of verouderd zijn, is de WOM-score een betrouwbare indicatie.

De WoM-scores worden samengesteld aan de hand van alle scores die in de voorgaande zes maanden zijn gegeven door het Telecompaper Consumer Insights Panel. Hierbij tellen alle scores even zwaar mee. De scores worden gewogen naar geslacht, leeftijd en opleiding (volgens CBS-cijfers). Doordat alleen de scores van de afgelopen zes maanden mee tellen, zullen verbeteringen aan bijvoorbeeld het netwerk effect hebben op de WoM-score. Verder wordt een representatieve steekproef ondervraagd. Hiermee wordt voorkomen dat alleen zeer positieve of negatieve scores meegenomen worden.

Over Telecompaper
Telecompaper is een gerespecteerde, onafhankelijk opererende marktonderzoeker en persbureau met een focus op de nationale en internationale Technologie-, Media- en Telecommunicatiesector (TMT). Telecompaper levert klanten informatie, inzichten, analyses en nieuws. Nationale en internationale bedrijven, organisaties en overheidsinstellingen gebruiken onze informatie om beslissingen in alle geledingen van de organisatie te nemen en hun beleid uit te stippelen. Kijk voor meer informatie op onze website:www.telecompaper.com.

Mattijs van der Laan
Marktonderzoeker
E-mail: mattijs.vanderlaan@telecompaper.com

De WoM-score die door Telecompaper wordt uitgegeven, mag in geen enkele (commerciële) uiting gebruikt worden zonder voorafgaande toestemming. Wilt u wel de WoM-score vermelden in een (commerciële) uiting, dan kunt u contact opnemen met Telecompaper.

Wij wijzen u er verder op dat op tekst en -beeldmateriaal van Telecompaper auteursrecht van toepassing is. Geen enkele redactionele bijdrage mag worden overgenomen in commerciële uitingen. Voor officiële persorganen gelden de wettelijk citeer -en quoteregels inclusief toestemming en de juiste bronvermelding. Voor het gebruik van grafieken en/of tabellen dient u altijd contact op te nemen met Telecompaper.
Laatste van Telecompaper
De FTTH-markt groeide in 2019 met 10%, in 2020 wordt een record aantal woningen aangesloten

Nederlandse tv-video-markt groeit naar EUR 2,2 miljard, Covid-19 kan groei verder stuwen

Triple play klanten van Delta, KPN en Ziggo het meest honkvast
Luminis al 10 jaar lang IT-partner van The Learning Network

Snowflake kondigt nieuwe fase van samenwerking met Salesforce aan om zakelijke transformaties van klanten met data te versterken

Snowflake onthult de Data Cloud, zodat organisaties kunnen verbinden, samenwerken en waarde kunnen toevoegen met data

NetApp Reports Fourth Quarter and Fiscal Year 2020 Results

Databricks verwelkomt Paul Leventis als nieuwe Senior Director Software Engineering & Site Lead

Voor driekwart van de finance professionals is datagedreven bedrijfsvoering een meerjarenplan

Razer zet de gaming-community aan het werk in de strijd tegen COVID-19

Accon avm vervangt 1100 mobiele telefoons voor Nokia smartphones omwille van veiligere bedrijfscommunicatie

Bereidheid tot volgen van opleiding binnen de zorgsector groot

Derde werknemers vermoedt dat collega’s bewust sjoemelen met declaraties

Onderzoek Proofpoint: 72% van de Nederlandse bedrijven kampte afgelopen jaar met minstens één cyberaanval
Staples introduceert 'Plan C' en helpt organisaties bij de veilige terugkeer naar de werkplek en met aanpassingen aan ´het nieuwe normaal´

Panasonic produceert prototype beademingsapparatuur voor COVID-19 patiënten

Bynder neemt video-creatie en distributie platform We Adapt over

Poly introduceert Room Solutions voor Microsoft Teams Rooms voor slimme, eenvoudige en consistente samenwerking

Nutanix autoriseert Arrow Electronics als officieel opleider

Netwerkbeheerders spelen sleutelrol in creatie omzet uit nieuwe diensten voor edge-computing

Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s

Pega introduceert Pega Process Fabric - het 'platform voor platforms' dat taken tussen enterprise systemen stroomlijnt

Dataiku en Snowflake sluiten partnership voor cloud enterprise AI-oplossingen

Capgemini en Audi starten nieuwe joint venture XL2

Lineas stapt over op endpoint-bescherming van SentinelOne

VMware introduceert elastische infrastructuur voor AI/ML-applicaties met VMware vSphere 7

Dedrone en BlackBerry werken samen tegen ongeautoriseerde droneactiviteiten

Trendship wil lef en ondernemerschap tonen

Thierry Delaporte nieuwe CEO & Managing Director Wipro

Dell Technologies versnelt inzet van AI in public en private clouds

LANCOM LW-600: nieuw Wi-Fi 6 access point met rookmelder-design

Nieuws! Serie interviews met de beste ‘Digital Transformers’ in de markt

Plus500 gaat partnerschap aan met BSC Young Boys, kampioen van de Zwitserse Super League

Hybride voordeel met de nieuwe Razer Ornata V2

Matrix42 helpt zorgpersoneel op COVID-19-afdelingen door licenties te schenken voor video call devices
Telecompaper contact

Logo Telecompaper

Alejandra van de Roer
  alejandra@telecompaper.com
  www.telecompaper.com
Telecompaper sociaal

Telecompaper tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Snowflake
Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Citrix
Logo Solvinity
Logo Zyxel