IGEL breidt UD7 thin client serie uit met nieuwe AMD grafische processor

Gebruik van vier 60Hz schermen tegelijkertijd nu mogelijk dankzij de nieuwe ingebouwde AMD Radeon grafische processor

Breukelen, 23 augustus 2018IGEL, een wereldleider in endpoint management oplossingen, kondigt samen met AMD de verbetering aan van de prestaties van de IGEL UD7-thin client serie. Dankzij de inzet van de zogeheten AMD Embedded Radeon E9170-serie Graphic Processing Unit (GPU) en een extra display poort kunnen gebruikers met vier 60Hz monitoren tegelijkertijd werken. Twee van de vier schermen hebben een 4k-resolutie en twee een 2k-resolutie.

Deze uitbreiding is ideaal voor gebruikers die op meerdere schermen tegelijkertijd bezig zijn. Denk aan journalisten in redactieruimtes, beurshandelomgevingen, videoproducenten, CAD-CAM ontwerpers of zorgverleners in diagnostische ziekenhuiscentra.

De IGEL UD7 maakt deel uit van IGELs familie van Universal DesktopTM softwaregedefinieerde thin clients en is ontworpen voor end-user computing (EUC) omgevingen waar hoge prestaties en toegang tot meerdere hoge-resolutie schermen vereist zijn.

“We zijn blij dat we onze klanten nog meer multimedia power kunnen aanbieden. Daar is veel behoefte aan in een omgeving die steeds intensiever digitaliseert. Dat geldt voor de gezondheidzorg, het bankwezen tot en met zwaar beveiligde digitale werkruimtes,” vertelt Matthias Haas, Chief Technology Officer (CTO) van IGEL.

Stephen Turnbull, directeur Product Marketing, Datacenter en Embedded Solutions Business Group bij AMD, voegt hieraan toe: “AMD heeft een sterke relatie met IGEL en door de jaren heen hebben we hen geholpen om hun thin client-producten aanzienlijk te innoveren. Met de introductie van de IGEL UD-7 bereikt het bedrijf dit jaar een nieuw niveau in high-performance en multi-monitor end-user computing.”

Eenvoud van beheer, beveiliging en flexibiliteit voor high-performance werkplekken

De IGEL UD7 wordt beheerd via de gratis meegeleverde IGEL Universal Management Suite™ (UMS). Deze software voorziet in gecentraliseerd werkplekbeheer ongeacht type en merk van de apparatuur. Dat borgt zowel de veiligheid als duurzaamheid van de werkplektechnologie.

De IGEL UD-7 serie met optionele AMD Radeon GPU is vanaf nu beschikbaar.