Datum: (69 dagen oud)
PR: Progress Communications

Moneyou introduceert digitale hypotheekhulp Hypotheekmaat

Nieuwe online module direct toegankelijk voor starters

Amsterdam, 30 juli 2018 – Moneyou breidt haar hypotheekaanbod verder uit met Hypotheekmaat. Klanten die graag zelf aan het roer staan als het gaat om het organiseren van hun bankzaken, konden bij Moneyou al online zelf hun Moneyou Hypotheek afsluiten. Met Hypotheekmaat zet de online financiële dienstverlener in op verdere democratisering van hypotheken en krijgen starters direct hulp bij het maken van keuzes in de samenstelling van een hypotheek.

Hoewel klanten van Moneyou graag zelf hun financiële zaken organiseren en kennis van zaken hebben, zitten ze soms met vragen of hebben ze behoefte aan meer inzicht in hypotheekopties. Denk aan informatie over het maximale leenbedrag en de verschillende aflosvormen. De online module Hypotheekmaat geeft meer inzicht in de opbouw en haalbaarheid van de benodigde hypotheek. Door zelf te variëren met bedragen en looptijden, krijgen klanten inzicht in bijvoorbeeld de gevolgen van meer of minder lenen en de rente langer of korter vastzetten.

Hypotheek zelf afsluiten De online module Hypotheekmaat bestaat uit vier duidelijke stappen: het bepalen van de hypotheeksom, de hypotheekvorm, de looptijd en de rentevaste periode. Doordat de uitkomsten van Hypotheekmaat geautomatiseerd tot stand komen, kunnen klanten na het doorlopen van de vier stappen direct zelf hun Moneyou Hypotheek afsluiten, of dat nu overdag, ’s avonds, doordeweeks of in het weekend is. De gratis tool is gericht op starters op de woningmarkt onder de 37 jaar. Een belangrijke voorwaarde is namelijk dat klanten beschikken over een overzichtelijke financiële situatie*.

Innovatie door cocreatie
“We willen klanten meer inspraak geven in een van de belangrijkste financiële beslissingen in hun leven, namelijk het afsluiten van een hypotheek”, aldus Bas Boelhouwers, CCO van Moneyou. “We waren al de eerste online financiële dienstverlener met een online hypotheek die je zelf afsluit, en nu zetten we met Hypotheekmaat wéér een stap verder. Voor deze slimme tool zetten we onze community opnieuw in en we nemen de feedback en input van onze klanten mee in de verdere ontwikkeling.” Hypotheekmaat wordt door klanten van feedback voorzien. Zo krijgen zij concepten, prototypes, nieuwe features en UX-aanpassingen voorgelegd om het product te verbeteren en door te ontwikkelen.

* Voor een overzicht van de voorwaarden en de hypotheekproducten zie deze pagina.

Over Moneyou
Moneyou is een innovatieve online financiële dienstverlener die het klanten mogelijk maakt om zelf overal en altijd hun financiële zaken te regelen. Klanten kunnen bij Moneyou terecht voor producten en diensten met betrekking tot sparen, hypotheken, beleggen en lenen. Moneyou B.V. is een 100%-dochteronderneming van ABN AMRO Bank N.V. Moneyou is in 2001 opgericht in Nederland en is sindsdien ook actief in Duitsland, Oostenrijk en België. Voor meer informatie, zie www.moneyou.nl.

Neem voor meer informatie contact op met:
Marieke van Heijst
E: moneyou@progresscommunications.nl