www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
2499 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Ctac zet opgaande lijn in eerste halfjaar 2018 voort

Omzet stijgt met 4,8% en netto resultaat stijgt met 12,0%

’s-Hertogenbosch – Business & Cloud Integrator Ctac N.V. (Ctac) (Euronext Amsterdam: CTAC) maakt vandaag de halfjaarcijfers bekend over 2018.
Hoofdpunten eerste halfjaar
  • Omzet stijgt met € 2,0 mln of 4,8% naar € 42,4 mln
  • Bedrijfsresultaat komt 6,7% hoger uit op € 1,2 mln; (resp. € 1.202k en € 1.127k)
  • Netto resultaat neemt toe met 12,0% naar € 0,9 mln (resp. € 944k en € 843k)
  • Investering in nieuwe IP-producten: € 0,9 mln; ontwikkeling ligt op schema
  • Verwachting gehandhaafd: Met voorbehoud voor bijzondere exogene omstandigheden en op basis van de omvang en kwaliteit van de orderportefeuille verwacht Ctac in 2018 een hoger resultaat te realiseren dan in 2017
Henny Hilgerdenaar, CEO van Ctac:
“De positieve ontwikkelingen reeds zichtbaar in het eerste kwartaal hebben zich in het tweede kwartaal voortgezet. Dit heeft geresulteerd in een 5% hogere omzet en 12% meer winst in de eerste helft van 2018.

In Nederland, wat goed is voor het overgrote deel van de activiteiten van onze groep, droegen zowel de consultancy als de cloud en de resourcing activiteiten bij aan de groei van omzet en resultaat. De ontwikkeling van twee IP-producten, een cloudoplossing voor real estate en een kassaoplossing voor retail, ligt op schema. Dit geldt zowel voor de timing als de omvang van de hiervoor gemaakte, en geactiveerde kosten, die in het eerste halfjaar euro 0,9 miljoen bedroegen. Neveneffecten van deze activering zijn een gemiste marge van euro 0,2 miljoen, extra kosten van euro 0,2 miljoen en uiteindelijk een gemiste omzet van euro 1,3 miljoen. Eerste bijdrage aan omzet en resultaat van deze producten wordt verwacht aan het einde van dit jaar of begin volgend jaar.

Ook in België steeg de omzet in het eerste halfjaar van 2018. Het resultaat viel lichtnegatief uit, als gevolg van hoge presales kosten en een incidentele nagekomen last. De presales kosten hebben inmiddels geleid tot een substantiële opdracht, die in september zal aanvangen.

In Frankrijk waar we ons alleen richten op bodyshopping en licentieverkopen, was sprake van een hogere omzet en een sterk gereduceerd verlies. De resultaten verbeteren daar per maand. De voortgang op de juridische case over het in 2016 gestopte project blijft zeer traag verlopen.

Op basis van de omvang en kwaliteit van de orderportefeuille is de verwachting dat met een voorbehoud voor bijzondere exogene omstandigheden, in de tweede helft van 2018 een hoger resultaat behaald zal worden dan in de tweede helft van 2017.”

Lees het volledige persbericht hier

Over Ctac
Als Business & Cloud Integrator helpt Ctac haar klanten hun ambities waar te maken. Door continu te innoveren creëert Ctac daarvoor de benodigde business value. De organisatie biedt een breed portfolio met oplossingen van SAP en Microsoft ‘on any cloud’ en levert diensten op het gebied van business consultancy, managed services, projecten, learning en detachering. Daarnaast heeft Ctac een aantal eigen producten waaronder de XV Retail Suite bestaande uit een omnichannel gedreven Point-of-Sale & Loyalty platform. Ctac bestaat in 2018 zesentwintig jaar en heeft in deze periode ruime ervaring en inhoudelijke kennis opgebouwd in de sectoren retail, wholesale, manufacturing en real estate.

De organisatie heeft op basis van leeftijd, kennis en ervaring een goed gebalanceerd personeelsbestand. Samenwerken om gemeenschappelijke doelen te bereiken staat hoog in het vaandel. Ctac is genoteerd aan Euronext Amsterdam (ticker: CTAC) en heeft haar hoofdkantoor in ’s-Hertogenbosch. Bij het bedrijf werken per ultimo juni 2018 449 medewerkers. Ctac is daarnaast ook actief in België en Frankrijk. Meer informatie is te vinden op www.ctac.nl
Laatste van Ctac N.V.

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Protime BV

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl