www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
PR: Progress Communications

MessageBird introduceert Programmable Conversations

Een nieuwe omnichannel messaging-oplossing die de meest populaire communicatiekanalen ter wereld samenbrengt in één API

San Francisco en Amsterdam – 8 augustus 2018MessageBird, het in Amsterdam gevestigde wereldwijde cloudcommunicatieplatform, introduceert Programmable Conversations: een API voor het samenbrengen van klantinteracties op meerdere kanalen in één gespreksinterface. Door het consolideren van de volledige communicatiegeschiedenis van een klant in één interface kunnen bedrijven betere klantprofielen maken, waardoor ze nog betere, gepersonaliseerde klantervaringen kunnen bieden. Met Programmable Conversations integreren bedrijven de communicatiekanalen WhatsApp, WeChat, Facebook Messenger, Line, Telegram, SMS en Voice-interacties in hun communicatieworkflows.

image

In de afgelopen jaren is het aantal verschillende messaging- en communicatiekanalen ongelofelijk gegroeid en zijn de kosten van het wereldwijd communiceren met familie en vrienden radicaal verlaagd. Tegelijkertijd wordt voor bedrijven die ook via deze kanalen met hun klanten communiceren, de infrastructuur voor wereldwijde business-to-customer communicatie ingewikkelder, duurder en minder efficiënt. Naast deze hindernis is het implementeren van omnichannel communicatie een zware technische uitdaging. Elk kanaal vereist extra tijd en middelen van ontwikkelaars. Niet alleen voor de initiële implementatie, maar ook voor het nodige onderhoud dat volgt.

Programmable Conversations maakt het voor bedrijven mogelijk om klanten te ontmoeten op de kanalen die zij al gebruiken. Door de verbindingen met ’s werelds populairste kanalen toe te voegen en te onderhouden, doet MessageBird het zware werk. Hierdoor kunnen bedrijven zich focussen op het belangrijkste: het leveren van ervaringen die klanten blij maken en merkloyaliteit vergroten.

“Als belangrijk onderdeel van een geoptimaliseerde, digitale customer experience-strategie hebben bedrijven noodzaak aan één holistische kijk op alle interacties die voortkomen uit al die verschillende kanalen”, aldus Courtney Munroe, GVP WW Telecom Research van IDC. “MessageBird’s Programmable Conversations is een uitstekende, kostenefficiënte oplossing waarmee bedrijven de complexiteit van het B2C omnichannel klantervaringsproces kunnen verminderen.”

Programmable Conversations maakt voor bedrijven het volgende mogelijk.
  • Geeft klantgerichte teams toegang tot een volledige gespreksgeschiedenis, ongeacht op welke kanalen deze gesprekken hebben plaatsgevonden. Klantenservicemedewerkers kunnen een gesprek oppakken waar dat gebleven was, responstijden verminderen, workflows stroomlijnen en klanttevredenheid en -loyaliteit verbeteren.
  • Bespaart tijd van ontwikkelaars door de tijd en de pijn weg te nemen van het toevoegen en onderhouden van de verbinding met alle kanalen die klanten gebruiken. Hierdoor wordt op overhead en waardevolle ontwikkeltijd bespaard.
  • In plaats van klanten in hokjes te stoppen, kunnen nu gepersonaliseerde klantervaringen gecreëerd worden door ze te bereiken op de kanalen waar zij de voorkeur aan geven. Allemaal zonder een dramatische toename in kosten.
“Bij bedrijven moet de focus tegenwoordig liggen op het leveren van communicatie-ervaringen die de klanttevredenheid en merkloyaliteit vergroten”, zegt Robert Vis, CEO van MessageBird. “Klanten willen zich tegenwoordig net zo kunnen verbinden met bedrijven als ze dat met vrienden en familie doen: in hun eigen tijd, via een kanaal van hun voorkeur en met de juiste context van voorgaande gesprekken. Met Programmable Conversations kunnen bedrijven nu makkelijk aan de slag met het bouwen van een moderne communicatie-ervaring en tegelijkertijd de druk verminderen op hun overbelaste ontwikkelaars.”

Ga voor meer informatie en om te beginnen met moderne klantbetrokkenheid naar: www.messagebird.com/nl/conversations.

MessageBird Programmable Conversations: One API, Omni-channel Access

Over MessageBird
De in Amsterdam gevestigde cloudcommunicatieprovider MessageBird werd in 2011 opgericht en biedt sms-, voice- en chatoplossingen aan, waarmee ontwikkelaars en bedrijven met klanten kunnen communiceren, waar ter wereld zij zich ook bevinden.

MessageBird is bootstrapped en winstgevend: eind 2017 investeerden het Amerikaanse Accel Ventures en het Britse Atomico 60 miljoen dollar in het bedrijf tijdens een Series A-ronde, wat de grootste investering in een Europees softwarebedrijf ooit is.

Het bedrijf heeft momenteel meer dan 15.000 klanten: van snelgroeiende start-ups als Uber en Hello Fresh tot innovatieve ondernemingen als Lufthansa Airlines, SAP en Heineken.

Het bedrijf heeft kantoren in Amsterdam, San Francisco, Londen, Hamburg, Sydney, Shanghai en Singapore.
Laatste van MessageBird
MessageBird zorgt voor disruptie op klantenservicemarkt met lancering van Inbox.ai

Eerste Y Combinator Startup Accelerator-programma in Amsterdam

MessageBird introduceert Programmable Conversations

Logo Progress Communications
MessageBird contact

Logo MessageBird

+31 (0) 20 - 700 98 50
  info@messagebird.com
  www.messagebird.com
MessageBird sociaal

MessageBird tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Snowflake
Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Citrix
Logo Solvinity
Logo Zyxel