www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
Datum: (2 jaar en 170 dagen geleden)
PR: CFF Communications

Larry Ellison: Oracle introduceert Oracle’s Autonomous Transaction Processing

Nieuwe, zelfbeherende clouddatabase maakt gebruik van machine learning en automation om kostenbesparing, security, beschikbaarheid en productiviteit naar een hoger niveau te tillen

Utrecht, 8 augustus 2018 Oracle Executive Chairman en CTO Larry Ellison heeft met de beschikbaarheid van de nieuwste Oracle Autonomous Database Cloud Service een belangrijke mijlpaal aangekondigd binnen de strategie van het bedrijf voor wat betreft autonome technologie, genaamd Oracle Autonomous Transaction Processing. Oracle Autonomous Transaction Processing maakt gebruik van innovatieve machine learning- en automation-mogelijkheden en biedt ongeëvenaarde kostenbesparing, security, beschikbaarheid en productiviteit. De nieuwe, zelfbeherende databaseclouddienst is ontworpen voor ’s werelds meest veeleisende finance-, retail-, productie- en overheidsapplicaties en ondersteunt een complexe combinatie van transactieverwerking, reporting, batch en analytic workloads. Oracle’s Autonomous Database-portfolio biedt organisaties de meest complete oplossing in de markt.

“Oracle biedt ’s werelds beste database die, dankzij zijn autonomie, nu nog beter is geworden”, zegt Ellison. “Dit zorgt voor een veel betrouwbaarder en veiliger systeem; een systeem dat beschermt tegen datadiefstal, een uptime heeft van 99,995 procent en organisaties en hun ontwikkelaars helpt veel productiever te zijn.”

Oorspronkelijk vroeg het creëren van een databasemanagementsysteem om experts die een complexe hard- en softwarestack bouwden en handmatig onderhielden. Oracle Autonomous Database is een zelfbeherende, zelfbeveiligende, zelfreparerende en zeer elastische databaseclouddienst die datamanagement revolutioneert door gebruik te maken van machine learning. De dienst stelt gebruikers in staat nieuwe, autonome databases te creëren en bestaande databases eenvoudig aan te passen, waarmee ze kosten besparen en de time-to-market terugdringen.

Als aanvulling op de bestaande Oracle Autonomous Data Warehouse-dienst ondersteunt Oracle Autonomous Transaction Processing een complexe combinatie van high-performance transactieverwerking, reporting, batch, IoT en machine learning in één database. Dit zorgt voor eenvoudiger applicatieontwikkeling en -implementatie, en realtime analytics, personalisatie en fraudedetectie binnen live transactionele data. Gebruikers kunnen:
  • kosten terugdringen: complete automatisering van database- en infrastructuurprocessen vermindert administratieve kosten tot tachtig procent. De efficiëntie van een zelfoptimaliserende database in combinatie met flexibele pay-per-use-mogelijkheden, verlaagt de operationele kosten tot negentig procent;
  • risico’s verminderen: sterk verminderd risico op cyberaanvallen dankzij automatische toepassing van de nieuwste securityupdates, zonder downtime. Bescherming tegen alle geplande en ongeplande downtime – waaronder systeemstoringen, regionale stroomstoringen en menselijke fouten – zorgt voor 99,995 procent beschikbaarheid, of minder dan 2,5 minuut downtime per maand, inclusief onderhoud. Database Vault voorkomt dat beheerders zonder toestemming toegang hebben tot gebruikersdata;
  • innovatie versnellen: door databaseonderhoud te elimineren, zijn databasebeheerders in staat meer waarde uit data te halen. Ontwikkelaars worden flexibeler door databases te creëren en te gebruiken, die niet handmatig hoeven te worden afgesteld. Geïntegreerde machine learning-algoritmen resulteren in de ontwikkeling van applicaties die realtime voorspellingen doen, bijvoorbeeld op het gebied van gepersonaliseerd shoppen of fraudedetectie. En doordat bestaande databases eenvoudig zijn te upgraden naar de autonome cloud, kan de IT-afdeling overstappen op een modern, flexibel cloudmodel.
Autonomous Database bouwt voort op Oracle’s tientallen jaren aan ervaring met de ondersteuning van een groot deel van ’s werelds meest veeleisende applicaties. De technologie biedt dezelfde functies en interfaces als de on-premise Oracle Database en is daardoor eenvoudig te implementeren. Autonomous Database ondersteunt bedrijfskritische workloads, omdat de database is gebaseerd op zeer geavanceerde Oracle Database-technologieën, inclusief de high-performance Exadata-infrastructuur, Real Application Clusters voor transparante scale-out en fault tolerance, Active Data Guard-disaster recovery en Online Data Evolution.

“De zwaarste taak van een databasebeheerder is het bijstellen en onderhouden van een bedrijfskritische, transactionele database”, zegt Carl Olofson, Research Vice-President van IDC’s Data Management Software-onderzoek. “Naast het analyseren van statistieken en het doorvoeren van aanpassingen moet de beheerder regelmatig patches toepassen, inclusief securitypatches. En dat is een foutgevoelige en procesverstorende taak. Met Oracle Autonomous Transaction Processing maakt Oracle een eind aan deze problematische taken, waardoor de beheerder zich kan focussen op belangrijker zaken, zoals het implementeren van effectieve bedrijfsapplicaties. En ervoor zorgen dat de data van het bedrijf geen gevaar loopt door bekende kwetsbaarheden.”

Aanvullende informatie
Over Oracle
De Oracle Cloud levert complete SaaS-applicatieomgevingen voor ERP, HCM en CX, plus best-in-class Platform-as-a-Service- (PaaS) en Infrastructure-as-a-Service-diensten (IaaS) vanuit datacenters in Amerika, Europa en Azië. Ga voor meer informatie over Oracle (NYSE: ORCL) naar www.oracle.com.

Handelsmerken
Oracle en Java zijn geregistreerde handelsmerken van Oracle en/of zijn dochterondernemingen. Andere namen zijn handelsmerken van hun respectievelijke eigenaren.

Voor meer informatie:
Gijs van Beek LVTPR
oracle@lvtpr.nl
Laatste van Oracle Nederland
Oracle introduceert Database 21c en Low-Code Development Cloud Service

Katoen Natie stapt over naar Oracle Cloud ERP

Haaglanden Medisch Centrum (HMC) stapt als eerste Nederlandse ziekenhuis over naar publieke ERP Cloud
Private sector verwacht de regie over AI-governance kwijt te raken aan overheid

Ivanti erkend als leider in de IDC MarketScape voor Worldwide UEM Software 2020-2021

Partners VIVES en Infolearn verzorgen infectiepreventie e-learning voor 150.000 zorgprofessionals in opdracht van Vlaamse overheid

Razer introduceert Naga X voor MMO-gamers
Cartridge & Toner gigant Alleeninkt.nl na overname van Inktprecies.nl in race voor marktleiderschap printer-land

Philadelphia Zorg kiest voor roostersoftware Intus

Ontdek offertes die bijna zichzelf schrijven met behulp van kunstmatige intelligentie in de nieuwe update van Offorte.com

Social Selling met LinkedIn: “Stilletjes verkopen in een digitaal thuiswerktijdperk (en daarna)”

5 krachtige tips om een boekhoudprogramma te kiezen

Myth Busted: 5 hardnekkige misverstanden over elektrisch rijden

Schneider Electric, Enel en het World Economic Forum publiceren het rapport 'Net Zero Carbon Cities: an Integrated approach'

Mammoet verhuist SAP-omgeving naar myBrand private cloud

Heuvelman Staalhandel klaar voor de toekomstmet low-code ERP-oplossing van Thinkwise

Dutch IT Channel Datacenter Project is gestart

Onderzoek Zendesk: zakelijk succes in 2021 hangt af van het leveren van uitzonderlijke customer experience

Tanium en open source-platform OpenCTI verbeteren gezamenlijk informatievoorziening cyberdreigingen

BT wint contract om Nederlandse diplomatieke missies over de hele wereld met elkaar te verbinden

Autohopper ontwikkelt app om franchisenemers meer inzicht te geven in verhuurproces

Flex-Appeal kondigt rebranding aan naar Oneteam

Tessa de Vor, de nieuwe managing director van Adapt Analytics, zet medewerkers op 1

Lavide Holding NV tekent Letter of Intent

VodafoneZiggo en Discovery kondigen nieuwe samenwerking aan inclusief streamingdienst discovery+
Verstreken tijd: 2 jaar en 170 dagen

Logo CONTACTCENTER4ALL
Logo Techone B.V.
Logo Unexus B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo MCS B.V.
Logo DNA Services B.V.
Logo Techone B.V.
Logo Orange Cyberdefense