www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (2 jaar en 55 dagen geleden)
PR: Marcommit

Gemalto zorgt voor betere cloudbeveiliging met Virtual Key Management-oplossing

Amsterdam, 7 augustus 2018 - Gemalto lanceert SafeNet Virtual KeySecure, waarmee cloudomgevingen eenvoudiger en beter worden beveiligd. Met deze oplossing kunnen bedrijven hun gegevensbeschermingsbeleid uitbreiden naar private en public clouds en de encryptie- en sleutelbeheeractiviteiten van meerdere cloudomgevingen centraliseren. Hiermee speelt Gemalto in op de steeds groter wordende uitdaging van beveiligingsteams om gegevensbeschermingsbeleid te beheren dankzij een groeiend aantal cloudomgevingen en webtoepassingen. Met deze oplossing wordt de beveiliging van sleutels verbeterd en de voorbereiding op audits vereenvoudigd, bedrijven behouden namelijk het eigendom en de controle over de sleutels.

Integratie met toonaangevende cloudomgevingen
SafeNet Virtual KeySecure kan worden geïntegreerd met toonaangevende cloudserviceproviders en virtuele platforms zoals AWS, Microsoft Azure, Google Cloud Platform, IBM Cloud, VMware, Microsoft Hyper-V en OpenStack. Op deze manier wordt bedrijven één sleutelbeheeroplossing geboden voor meerdere privé- of openbare cloudomgevingen.

"Bedrijven hebben opties nodig als het gaat om cloudbeveiliging en moeten zich niet laten beperken tot het werken in slechts één omgeving vanwege de veiligheid. Met SafeNet Virtual KeySecure kunnen organisaties meer data migreren naar de cloud en eenvoudig de toegang en migratie van de versleutelde gegevens monitoren", zegt Jan Smets data en security expert bij Gemalto en certified data protection officer. "We zien veel organisaties die geïnteresseerd zijn in oplossingen die ze in staat stellen de voordelen van de cloud te benutten zonder de veiligheid van gegevens in gevaar te brengen."

Voordelen SafeNet Virtual KeySecure:

• Gecentraliseerd sleutelbeheer: gecentraliseerde, efficiënte controle van sleutelbeheer zorgt ervoor dat wordt voldaan aan GDPR in cloudomgevingen en voert hetzelfde beveiligingsbeleid uit over meerdere, ongelijksoortige versleutelingssystemen;
  • Flexibiliteit: klanten kunnen eenvoudig flexibele configuraties implementeren die zijn gebouwd volgens de nieuwste standaarden, inclusief containers en microservices, over geografisch verspreide datacenters of cloudserviceproviders;
  • Compatibiliteit: de compabiliteit met OASIS Key Management Interoperability Protocol (KMIP) zorgt voor ondersteuning van een groeiend partnerecosysteem, inclusief het SafeNet Data Protection-portfolio. Dit biedt klanten een breed spectrum van use-cases die kunnen worden ondersteund. SafeNet Virtual KeySecure ondersteunt ook sleutelopslag in lokale hardwarebeveiligingsmodules (HSM's).
Sudesh Kumar, oprichter en CEO van Kapalya een Californische start-up vertelt over SafeNet Virtual KeySecure: "Nu bedrijven verbinding maken met meer apparaten en cloud-platforms, hebben ze oplossingen nodig die beveiliging bieden zonder hun innovatiepotentieel te beperken. Met SafeNet Virtual KeySecure kunnen we nu de mogelijkheid bieden om gegevens naadloos en kosteneffectief te beschermen over endpoints, public clouds en private clouds. Bedrijven hoeven niet langer terughoudend te zijn in het ten volle benutten van de cloud. Met deze oplossing behouden ze de controle over hun belangrijkste bedrijfsonderdelen."

Aanvullende bronnen:

Over Gemalto

Gemalto (Euronext NL0000400653 GTO) is de wereldleider in digitale beveiliging met een jaaromzet in 2016 van € 3,1 miljard en klanten in meer dan 180 landen. Wij bieden vertrouwen in een steeds meer verbonden wereld. Van beveiligingssoftware tot biometrie en encryptie, dankzij onze technologieën en diensten kunnen bedrijven en overheden identiteiten authenticeren en gegevens beschermen zodat deze veilig blijven. Ook maken wij veilige diensten mogelijk voor persoonlijke en verbonden apparaten, de cloud en wat daartussen ligt. Gemalto’s oplossingen staan centraal in het moderne leven, van betalingen en beveiliging van bedrijfsgegevens tot het internet der dingen. Wij authenticeren mensen, transacties en objecten, versleutelen gegevens en creëren waarde voor software, waardoor onze klanten veilige digitale diensten kunnen aanbieden aan miljarden mensen en apparaten. Onze meer dan 15.000 werknemers zijn actief vanuit 112 kantoren, 43 personaliserings- en gegevenscentra, en 30 centra voor onderzoek en ontwikkeling van software, verspreid over 48 landen.

Ga voor meer informatie naar www.gemalto.com, of volg @gemalto op Twitter.

Marcommit
Lotte Monster
gemaltoidp@marcommit.nl
Laatste van Gemalto