www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl
Datum: (2 jaar en 28 dagen geleden)
PR: Progress Communications

MessageBird introduceert samenwerking met WhatsApp Business Solution

Integratie als officiële channel partner verbindt bedrijven van elk formaat met de Business Solution van WhatsApp, waardoor Business2Customer-communicatie net zo vanzelfsprekend wordt als contact met familie en vrienden

San Francisco en Amsterdam - 1 augustus 2018 -  MessageBird, het in Amsterdam gevestigde, wereldwijde cloudcommunicatieplatform, integreert de WhatsApp for Business-API in het MessageBird-communicatieplatform. De WhatsApp Business Solution stelt bedrijven in staat met meer dan 1,5 miljard WhatsApp-gebruikers in 180 landen te communiceren. MessageBird is een geverifieerde provider van de WhatsApp for Business Solution en biedt bedrijven volledige ondersteuning bij het integreren van de WhatsApp Business Solution in hun klantcommunicatiestrategieën.

"De consument van tegenwoordig wil graag snelle toegang tot bedrijven, waar ter wereld ze zich ook bevinden," zegt Robert Vis, CEO van MessageBird. “Dankzij deze integratie kunnen bedrijven van elk formaat eenvoudig en snel verbinden met het wereldwijde publiek van WhatsApp. MessageBird kijkt er naar uit bedrijven te ondersteunen bij de integratie van de WhatsApp Business Solution en zo bij te dragen aan het naar een hoger niveau tillen van klantrelaties van deze bedrijven."

Zodra eindklanten zich hebben aangemeld voor communicatie via WhatsApp, kunnen bedrijven op eenvoudige wijze rich media delen zoals geolocaties, afbeeldingen en audio. Het is ook mogelijk video's te ontvangen om bijvoorbeeld beter te begrijpen wat klanten bedoelen en om ze beter te kunnen ondersteunen. De integratie met MessageBird stelt bedrijven bovendien in staat gebruik te maken van sms-fallback voor urgente berichten, zodat klanten altijd de beoogde communicatie ontvangen, ongeacht of ze toegang hebben tot het internet.

Met de aankondiging van vandaag kunnen bedrijven eenvoudig de onderstaande mogelijkheden toevoegen. Via  www.messagebird.com/en/whatsapp kunnen zij zich aanmelden.

Waarschuwingen
Ondersteuning voor klantenservice door dringende updates te verzenden, zoals wijzigingen in reisroutes, systeemuitval en locatiegerichte meldingen.

Meldingen
Integreer eenvoudig informatie over bestellingen, leveringen, afspraakherinneringen en betalingsverwerking op een platform dat meerdere keren per dag door klanten bekeken wordt.

Klantenondersteuning
Maak het voor klanten mogelijk om diepgaande gesprekken aan te gaan met behulp van rich media, zodat supportmedewerkers de probleemoplossingen en klantenservice kunnen verbeteren.

De integratie van de WhatsApp Business Solution in het communicatieplatform van MessageBird biedt ook directe toegang tot Zendesk-ondersteuning voor het bijhouden van prestaties en analyses.

Over MessageBird
De in Amsterdam gevestigde cloudcommunicatieprovider MessageBird werd in 2011 opgericht en biedt sms-, voice- en chatoplossingen aan, waarmee ontwikkelaars en bedrijven met klanten kunnen communiceren, waar ter wereld zij zich ook bevinden.

MessageBird is bootstrapped en winstgevend: eind 2017 investeerden het Amerikaanse Accel Ventures en het Britse Atomico 60 miljoen dollar in het bedrijf tijdens een Series A-ronde, wat de grootste investering in een Europees softwarebedrijf ooit is.

Het bedrijf heeft momenteel meer dan 15.000 klanten, van snelgroeiende start-ups als Uber en Hello Fresh tot innovatieve ondernemingen zoals Lufthansa Airlines, SAP en Heineken.

Het bedrijf heeft kantoren in Amsterdam, San Francisco, Londen, Hamburg, Sydney, Shanghai en Singapore.

Voor meer informatie:
Progress Communications
Stella Jansen
E-mail: Messagebird@progresscommunications.nl
Tel.: 020 - 3631152
Laatste van MessageBird
MessageBird zorgt voor disruptie op klantenservicemarkt met lancering van Inbox.ai

Eerste Y Combinator Startup Accelerator-programma in Amsterdam

MessageBird introduceert Programmable Conversations
Verstreken tijd: 2 jaar en 28 dagen

Logo Progress Communications
MessageBird contact

Logo MessageBird

+31 (0) 20 - 700 98 50
  info@messagebird.com
  www.messagebird.com
MessageBird sociaal

MessageBird tweets

Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo QuandaGo
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Moneezy
Logo evisit
Logo Quinyx
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Guardian360 bv
Logo PEAK-IT
Logo devolo
Logo Thinkwise