www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.LVTPR.nl
PR: En Serio

Juniper Networks effent de weg naar 400 GbE met een robuuste pijplijn van producten

Vanaf de tweede helft van 2018 worden alle producten voorzien van 400 GbE-ondersteuning

Juniper Networks maakt vandaag bekend dat het zijn aanbod van oplossingen voor WAN’s, datacenters en grote bedrijfsomgevingen gaat opwaarderen naar 400G. Service providers, cloud providers en grote ondernemingen kunnen zo de kostenefficiëntie van hun netwerken naar een hoger niveau tillen bij de overstap naar 400GbE. Deze overstap helpt ze de kosten per bit te verlagen en de groeiende vraag van bandbreedte bij te benen die het gevolg is van trends als 5G, augmented reality, virtual reality, cloud computing en de productie en distributie van 4K-video.

Juniper Networks kondigt onder meer 400 GbE-innovaties aan binnen zijn PTX-, QFX- en MX-reeks die ondersteuning bieden voor een breed scala aan toepassingen. Dit zijn toepassingen als backbone-netwerken, peering, datacenter-interconnects, horizontaal schaalbare metro core-netwerken, cloudgebaseerde telecomdiensten en hyperscale IP-structuren voor datacenters. Al deze toepassingen vragen om hoge bandbreedte, lage latency en compromisloze beveiliging. Juniper Networks bouwt verder op de recent geïntroduceerde, voor 400 GbE geschikte Penta Silicon-chip om nieuwe generaties van ExpressPlus- en Q5-chips af te leveren die native 400 GbE- en Flex Ethernet-ondersteuning combineren met een hechtere integratie met MACsec voor alle typen interfaces. De nieuwe chip biedt als eerste binnen de branche ondersteuning voor 400 GbE MACsec ter voorkoming van pogingen om het dataverkeer te onderscheppen. De geavanceerde chip van Juniper Networks biedt alle functies van eerdere generaties en vult die aan met uitgebreide ondersteuning voor telemetrie, SPRINGv6 en VXLAN EVPN.

Service providers, cloud providers en grote ondernemingen staan voor de uitdaging om het exponentieel groeiende verkeer op te vangen. Juniper blijft zijn belangrijkste productreeksen verbeteren om de kostenefficiëntie van netwerken naar een hoger plan te brengen en tegemoet te komen aan de uiteenlopende netwerkbehoeften van klanten. Met deze innovaties biedt Juniper hen ongekende mogelijkheden en de flexibiliteit en programmeerbaarheid die zij nodig hebben om zich voortdurend aan nieuwe technologische ontwikkelingen aan te passen.

Belangrijkste nieuwsfeiten

IP-transport
  • Juniper Networks legt zijn strategie voor horizontaal schaalbare 400GbE WAN ten uitvoer met de introductie van de nieuwe 3-RU PTX10003 Packet Transport Router. Deze is ontwikkeld met het oog op geavanceerde backbone-, peering- en datacenter-interconnect-toepassingen die klaar zijn voor het gebruik van 100 GbE en 400 GbE met hoge dichtheid. Horizontale schaalbaarheid (scale-out) is een cruciaal ontwerpprincipe voor cloud providers die de levering van diensten dichterbij abonnees willen brengen om hen een consistente en hoogwaardige gebruikservaring te kunnen bieden. De nieuwe PTX10003 is de eerste router voor pakkettransport binnen de branche met een universele multi-rate QSFP-DD-interface voor naadloze upgrades van 100GbE naar 400GbE. De router biedt een ruimtebesparende vormfactor en native MACsec-ondersteuning voor 128x100GbE-interfaces en FlexE-ondersteuning voor 32x400GbE-interfaces. De PTX10003, die kracht wordt bijgezet door de nieuwe ExpressPlus-chip van Juniper, zal naar verwachting in de tweede helft van 2018 verkrijgbaar zijn.
  • Het PTX10000 Universal Chassis van Juniper maakt veilige opwaarderingen naar 400G mogelijk voor de volgende golf van WAN-transport via backbone-netwerken, peering en datacenter-interconnects naarmate het netwerkverkeer groeit. Het PTX Universal Chassis zal in uitvoeringen met 8 of 16 sleuven als eerste binnen de branche native MACsec-encryptie bieden voor alle 100 GbE- en 400 GbE-interfaces. De voor 400 GbE geschikte PTX10008 en PTX10016 zullen naar verwachting in de tweede helft van 2019 verkrijgbaar zijn.
  • WAN-services
    • Voor het recent geïntroduceerde MX Series 5G Universal Routing Platformbieden de nieuwe MPC10E-lijnkaart van Juniper voor de MX960, MX480 en MX240, en de MPC11E-lijnkaart voor de MX2020 en MX2008, die ondersteund worden door de nieuwe Penta Silicon-chip, klanten 400 GbE-interfaces met hoge dichtheid. De lijnkaarten bieden daarnaast als eerste binnen de branche ondersteuning voor native MACsec- en IPsec-encryptie. Dit maakt het mogelijk om duizenden IPsec-sessies af te handelen zonder nadelige gevolgen voor de netwerkprestaties. De door de Penta Silicon-chip ondersteunde 400G-lijnkaart MPC10E zal naar verwachting in de eerste helft van 2019 verkrijgbaar zijn. De door de Penta Silicon-chip ondersteunde 400G-lijnkaart MPC11E voor de MX2020 en MX2008 zal naar verwachting in de tweede helft van 2019 verkrijgbaar zijn.
  • Datacenters
    • Juniper zet zijn datacenter-switches uit de QFX-reeks kracht bij met 400 GbE-technologie ter ondersteuning van de volgende generatie van IP-netwerken. Daarmee biedt het bescherming van de netwerkinvesteringen van klanten die de capaciteit van hun datacenters willen opvoeren om ruimte te bieden voor intensieve toepassingen en de serverconnectiviteit willen opwaarderen naar 50 GbE- en 100 GbE-uplinks. In combinatie met Contrail Enterprise Multicloudzorgen de QFX-switches voor naadloze automatisering van verschillende onafhankelijke cloud-infrastructuren vanaf een centrale locatie.
      • De nieuwe QFX10003-switches bieden 32×400 GbE in een compacte 3-RU-vormfactor. Hun schaalbaarheid tot 160×100 GbE beschermt de netwerkinvesteringen van klanten die overstappen naar 400GbE. De switches worden ondersteund door de nieuwe generatie Q5-chip en een diepe buffer dankzij het gebruik van Hybrid Memory Cube-geheugen. Daarmee kunnen ze pieken in het netwerkverkeer opvangen en de latency voor applicaties terugdringen binnen 25 GbE- 50 GbE- en 100 GbE-omgevingen die met MACsec zijn versleuteld. De QFX10003-switches zullen naar verwachting in de tweede helft van 2018 verkrijgbaar zijn.
      • De nieuwe QFX5220-switches zijn voorzien van de laatste generatie generieke chips en bieden 32×400 GbE in een compacte 1-RU-vormfactor. De switches bieden daarnaast flexibele 50 GbE-, 100 GbE- en 400 GbE-interfaces voor server- en interfabric-connectiviteit ter ondersteuning van een breed scala aan toepassingen en de overstap naar 400 GbE-clouds. De QFX5220-switches zullen naar verwachting in de eerste helft van 2019 verkrijgbaar zijn.
      • Het Juniper QFX10000 Universal Chassis zal worden opgewaardeerd voor 400 GbE om te kunnen voorzien in de extra datacenter-capaciteit die nodig is voor de ondersteuning van exponentieel groeiende multi-cloudtoepassingen. Het QFX Universal Chassis biedt als eerste binnen de branche native MACsec-encryptie voor alle 100 GbE- en 400 GbE-interfaces. De voor 400 GbE geschikte QFX10008 en QFX10016 in uitvoeringen met 8 en 16 sleuven zullen naar verwachting in de tweede helft van 2019 verkrijgbaar zijn.
De modulaire chassisinnovaties van Juniper zullen met een speciaal upgradetraject naar 400 GbE bescherming bieden voor de investeringen van klanten in MX-, PTX- en QFX-producten voor hun carrier-netwerken, cloud-omgevingen en bedrijfsnetwerken.

Ondersteunende citaten

“De komende golf van netwerkverkeer zal uit alle hoeken komen en betreft alle sectoren. Om die met succes op te vangen, moeten netwerken worden toegerust met technologie die het groeiende netwerkverkeer op veilige wijze kan opvangen en die tegelijkertijd de kostenefficiëntie van netwerken optimaliseert. Met de aankondigingen van vandaag beloven we om onze klanten te helpen met de overstap naar 400 GbE voor de meest uitgebreide reeks van toepassingsscenario’s binnen de branche, van backbone-netwerken tot peering tot IP-structuren in datacenters en metro core-netwerken. Daarmee kunnen ze op een financieel verantwoorde manier een nieuw tijdperk van connectiviteit inluiden. ”
  • Bikash Koley, de CTO van Juniper Networks

“Het internetverkeer groeit exponentieel. We moeten een manier vinden om de kosten per bit terug te dringen en de explosieve groei van het verkeer te ondervangen. Het nieuws dat Juniper vanaf het tweede kwartaal al zijn producten van 400 GbE-ondersteuning voorziet is een belangrijke stap op weg naar een oplossing voor de netwerkproblemen waarmee we worden geconfronteerd.”
  • Junichi Shimagami, de directeur en CTO van Internet Initiative Japan Inc.

“Operators, cloud providers en grote ondernemingen staan onder voortdurende druk om een efficiënte oplossing te bieden voor de onophoudelijke groei van het netwerkverkeer. Zij zien belangrijke kansen in 400G. De markt voor 400G zal dit jaar een vlucht nemen, en de omzetvolumes zullen in 2019 groeien naarmate 400G-pilots voor WDM (Wavelength Division Multiplexing), routering bij service providers en switching binnen datacenters in productie worden genomen. We verwachten dat er de komende vijf jaar 10 miljard dollar zal worden uitgegeven aan 400G-technologie. Leveranciers die nu al opmaken voor de overstap naar hogere netwerksnelheden zullen het voortouw in de markt nemen en van concurrentievoordeel profiteren tijdens de volledige levenscyclus van deze technologie.”
  • Matthias Machowinski, senior research director bij IHS Markit
Aanvullende informatie
Laatste van Juniper Networks
Juniper Networks realiseert mijlpaal met langste ‘live’ 400GbE-verbinding

Juniper Networks vereenvoudigt wereldwijd partnerprogramma en richt zijn focus op de door AI aangestuurde onderneming

Juniper Networks brengt beheereenvoud naar datacenters met Contrail Insights
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur
Juniper Networ.. contact

Logo Juniper Networks

+31 20-712-5700
  www.juniper.net
Juniper Networ.. sociaal

Juniper Networ.. tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage